QUOTE(Zi-Tech @ Oct 18 2015, 12:45 PM)
My complaint to skmm
Huraian Masalah/Problem:
Saya telah menaiktaraf perkhidmatan unifi saya melalu TM sales telemarketing pada 21/09/2015 kepada kelajuan 50Mbps dibawah pelan Unifi 50mbps pada harga RM249 (tambahan RM50 kepada pelan Unifi 30, RM199). Pada ketika itu, saya memahami dan menyedari bahawa pelan internet ini yang telah diumumkan oleh TM pada bulan August dan menganggap TM telah melancarkan pelan tersebut secara rasmi. Namun yang demikian saya merasa tertipu apabila TM mengumumkan sekali lagi pelan baharu yang dijenamakan semula dan dikenali sebagai UniFi Advance Plus 50Mbps pada 15/10/2015 dan menawarkan harga yang lebih murah iaitu pengurangan sebanyak RM20 (tambahan RM50 kepada Unifi Advance 30 Mbps, RM 179+RM50 = RM229). Disini saya merasa tertipu sebagai pengguna awal atau pelanggan percubaan dan TM menganggap pelanggan yang berdaftar pada 15/10/2015 dan seterusnya sebagai “early bird” padahal saya telah mendaftar lebih awal lagi.
Tuntutan/Remedy:
Oleh yang demikian, saya menuntut diskaun sama yang diberikan pada pengguna baru atau yang telah menaiktaraf kepada pelan tersebut sebelum ini. Ini kerana saya sebagai pengguna terawal/percubaan terasa ditipu dan berhak mendapatkan diskaun tersebut. Terdapat juga pengguna lain yang berdaftar tempoh sebelum 15/10/2015 telah mendapat diskaun tersebut dan saya menuntut hak saya juga. TM seharusnya lebih adil kepada semua pelanggan yang telah menaiktaraf sebelum pelancaran sebenarnya untuk pelan ini...
Hope can get diskaun...
thanks a lot bro for sharing this report. used your wordings to file a complaint too. Huraian Masalah/Problem:
Saya telah menaiktaraf perkhidmatan unifi saya melalu TM sales telemarketing pada 21/09/2015 kepada kelajuan 50Mbps dibawah pelan Unifi 50mbps pada harga RM249 (tambahan RM50 kepada pelan Unifi 30, RM199). Pada ketika itu, saya memahami dan menyedari bahawa pelan internet ini yang telah diumumkan oleh TM pada bulan August dan menganggap TM telah melancarkan pelan tersebut secara rasmi. Namun yang demikian saya merasa tertipu apabila TM mengumumkan sekali lagi pelan baharu yang dijenamakan semula dan dikenali sebagai UniFi Advance Plus 50Mbps pada 15/10/2015 dan menawarkan harga yang lebih murah iaitu pengurangan sebanyak RM20 (tambahan RM50 kepada Unifi Advance 30 Mbps, RM 179+RM50 = RM229). Disini saya merasa tertipu sebagai pengguna awal atau pelanggan percubaan dan TM menganggap pelanggan yang berdaftar pada 15/10/2015 dan seterusnya sebagai “early bird” padahal saya telah mendaftar lebih awal lagi.
Tuntutan/Remedy:
Oleh yang demikian, saya menuntut diskaun sama yang diberikan pada pengguna baru atau yang telah menaiktaraf kepada pelan tersebut sebelum ini. Ini kerana saya sebagai pengguna terawal/percubaan terasa ditipu dan berhak mendapatkan diskaun tersebut. Terdapat juga pengguna lain yang berdaftar tempoh sebelum 15/10/2015 telah mendapat diskaun tersebut dan saya menuntut hak saya juga. TM seharusnya lebih adil kepada semua pelanggan yang telah menaiktaraf sebelum pelancaran sebenarnya untuk pelan ini...
Hope can get diskaun...
Oct 19 2015, 09:23 AM

Quote
0.0324sec
0.67
6 queries
GZIP Disabled