QUOTE(zacky chan @ Apr 11 2019, 02:49 PM)
let see new govt dare to push forward this or stay with chinese made ship...
many people already point out the chinese LMS problem and other shipyard advantage...the old govt drop balls on it..hope the new govt brave enough to fix it...
even better its THHE which will help tabung haji thus helping fix...a political points there for malay voter
Well, first of all THHE and Destini need to prove that they have what it takes to do further construction of patrol boats and OPVs. If the ships they are currently building are built on schedule, with no additional cost overruns and their service proves satisfactory to their users, I see no reason the government shouldn't utilize the company for building further Naval and coast guard OPVs in the future. Same with smaller patrol boats. The good news is Destini had successfully built the six 43 meters Bagan Datuk-class NGPC in pretty much record time and with no fuss or cost issues (The entire NGPC contract cost RM 380 million), so I think they earned some brownie points with the government there.many people already point out the chinese LMS problem and other shipyard advantage...the old govt drop balls on it..hope the new govt brave enough to fix it...
even better its THHE which will help tabung haji thus helping fix...a political points there for malay voter

NGPC KM Sri Aman
As for now, the OPV batch contract costs RM 740 million for 3 ships, this includes the initial design and TOT. As we already bought the blueprints from Damen, further OPVs of Damen 1800 design can be built at cheaper cost. THHE themselves claim they are ready to shoulder the challenge, but I guess we'll see how they fare with the current order.
QUOTE
THHE sedia jadi peneraju pembinaan kapal Peronda Luar Pesisir (OPV) negara
LANGKAWI: TH Heavy Engineering Bhd (TH Heavy) bersedia menjadi peneraju dalam industri pembinaan Kapal Peronda Luar Pantai (OPV) untuk kegunaan agensi penguatkuasaan di negara ini.
Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TH Heavy, Suhaimi Badrul Jamil, berkata syarikat kini giat menyiapkan pembinaan tiga OPV bernilai RM740 juta untuk kegunaan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia).
"Awal tahun depan, ketiga-tiga kapal yang sedang dibina di Limbungan Pulau Indah, Selangor itu bakal diserahkan kepada Maritim Malaysia.
"Berbekalkan pengalaman itu, kami mampu membina kapal peronda yang panjangnya mencecah sehingga 120 meter," katanya ketika ditemui di gerai pameran TH Heavy di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di sini, hari ini.
Beliau berkata, berbekalkan 400 pekerja yang mahir dalam pembinaan kapal, TH Heavy yakin memperoleh projek baharu seterusnya membantu menjana keuntungan kepada syarikat.
"TH Heavy berbangga apabila menjadi menerima tunggal sijil pengiktirafan daripada Jabatan Laut Malaysia (JLM) berkaitan keselamatan dan kawalan aset serta kerja-kerja baik pulih kapal di limbungan.
"Jadi, pelanggan kami tidak perlu risau terhadap aset mereka yang dihantar ke limbungan untuk dibaiki atau aset baharu yang kami bina untuk kegunaan mereka," katanya.
Selain itu, Suhaimi berkata, TH Heavy juga adalah penerima sijil Organisasi Standard Antarabangsa (ISO) iaitu ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 dan Sistem Pengurusan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan OHSAS 18001:2007.
sosLANGKAWI: TH Heavy Engineering Bhd (TH Heavy) bersedia menjadi peneraju dalam industri pembinaan Kapal Peronda Luar Pantai (OPV) untuk kegunaan agensi penguatkuasaan di negara ini.
Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TH Heavy, Suhaimi Badrul Jamil, berkata syarikat kini giat menyiapkan pembinaan tiga OPV bernilai RM740 juta untuk kegunaan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia).
"Awal tahun depan, ketiga-tiga kapal yang sedang dibina di Limbungan Pulau Indah, Selangor itu bakal diserahkan kepada Maritim Malaysia.
"Berbekalkan pengalaman itu, kami mampu membina kapal peronda yang panjangnya mencecah sehingga 120 meter," katanya ketika ditemui di gerai pameran TH Heavy di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di sini, hari ini.
Beliau berkata, berbekalkan 400 pekerja yang mahir dalam pembinaan kapal, TH Heavy yakin memperoleh projek baharu seterusnya membantu menjana keuntungan kepada syarikat.
"TH Heavy berbangga apabila menjadi menerima tunggal sijil pengiktirafan daripada Jabatan Laut Malaysia (JLM) berkaitan keselamatan dan kawalan aset serta kerja-kerja baik pulih kapal di limbungan.
"Jadi, pelanggan kami tidak perlu risau terhadap aset mereka yang dihantar ke limbungan untuk dibaiki atau aset baharu yang kami bina untuk kegunaan mereka," katanya.
Selain itu, Suhaimi berkata, TH Heavy juga adalah penerima sijil Organisasi Standard Antarabangsa (ISO) iaitu ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 dan Sistem Pengurusan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan OHSAS 18001:2007.
Apr 11 2019, 04:21 PM

Quote



0.0301sec
0.77
6 queries
GZIP Disabled