Welcome Guest ( Log In | Register )

Bump TopicReply to this topicRSS feed Start new topic Start Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Skylake/Kaby Lake/Coffee Lake OverClocking V1, Show off your OC here

owikh84
post Oct 11 2018, 11:05 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(djandrew @ Oct 11 2018, 09:56 PM)
this time Gigabyte Z390 aorus master vrm heatsink is so much better than z370 series..seriously so much better, direct heat pipe contact with good quality 1.5mm thermal pad between vrm and heatsink...
damn... 3 months back just bought gigabyte Z370 aorus gaming 7...haiz doh.gif bangwall.gif
*
ya it took them quite a while to finally fix the VRM temperature issue.
If that doesn't solve I don't know what to say already biggrin.gif
djandrew
post Oct 12 2018, 08:51 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 133

Joined: Jan 2010


QUOTE(owikh84 @ Oct 11 2018, 11:05 PM)
ya it took them quite a while to finally fix the VRM temperature issue. 
If that doesn't solve I don't know what to say already biggrin.gif
*
true, lucky they still know how to turn back. if not gone already name...they do alert and aware of people complaints..haiz..
anyway z370 board can support new intel 9th proc also right? because the latest bios update says support new gen micro code..wondering it will perform weird or not.. hmm.gif
owikh84
post Oct 12 2018, 08:04 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(djandrew @ Oct 12 2018, 08:51 AM)
true, lucky they still know how to turn back. if not gone already name...they do alert and aware of people complaints..haiz..
anyway z370 board can support new intel 9th proc also right? because the latest bios update says support new gen micro code..wondering it will perform weird or not.. hmm.gif
*
Yes, the new Intel 9th CPUs are compatible with Z390 and Z370 chipsets with the updated BIOS.
Z390 vs Z370, other than the two new key features, the new chipset is equipped with beefier VRMs with extra power connectors (8+4/8+8-pins vs single 8-pin). So, you can expect higher OC potential with the new Z390 boards over Z370.

djandrew
post Oct 12 2018, 08:13 PM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 133

Joined: Jan 2010


QUOTE(owikh84 @ Oct 12 2018, 08:04 PM)
Yes, the new Intel 9th CPUs are compatible with Z390 and Z370 chipsets with the updated BIOS.
Z390 vs Z370, other than the two new key features, the new chipset is equipped with beefier VRMs with extra power connectors (8+4/8+8-pins vs single 8-pin). So, you can expect higher OC potential with the new Z390 boards over Z370.
*
yeah can see the z390 board there separately isolate supply power to the proc... damn nice la this time...
well, i guess for z370 board user if want to upgrade to new 9th proc can do that too for first step budget.. hmm.gif
Diademz
post Oct 25 2018, 07:06 PM

Folding@Malaysia needs you!
Group Icon
Group: VIP
Posts: 1,190

Joined: Jan 2003

Are the OC sifu's not playing with the 9th gen? So quiet! smile.gif

For those that are interested, SL's just released their "certified" Z390 boards, that can take on the oven that's known as the 9900k :

QUOTE
ASUS Z390 ROG Maximus XI Code
ASUS Z390 ROG Maximus XI Extreme
ASUS Z390 ROG Maximus XI Gene
ASUS Z390 ROG Maximus XI Hero
ASUS Z390 ROG Maximus XI Formula

Gigabyte Z390 Aorus Elite
Gigabyte Z390 Aorus Extreme
Gigabyte Z390 Aorus Master
Gigabyte Z390 Aorus Pro
Gigabyte Z390 Aorus Ultra
Who's already got one?
owikh84
post Oct 25 2018, 09:17 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(Diademz @ Oct 25 2018, 07:06 PM)
Are the OC sifu's not playing with the 9th gen? So quiet! smile.gif

For those that are interested, SL's just released their "certified" Z390 boards, that can take on the oven that's known as the 9900k :
Who's already got one?
*
AFAIK local 9900K stock no ETA yet.
Pricing also dunno how much. hmm.gif
Diademz
post Oct 26 2018, 05:28 PM

Folding@Malaysia needs you!
Group Icon
Group: VIP
Posts: 1,190

Joined: Jan 2003

QUOTE(owikh84 @ Oct 25 2018, 09:17 PM)
AFAIK local 9900K stock no ETA yet.
Pricing also dunno how much. hmm.gif
*
When are you getting yours, and which board do you plan to use?
owikh84
post Oct 26 2018, 11:52 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(Diademz @ Oct 26 2018, 05:28 PM)
When are you getting yours, and which board do you plan to use?
*
No money here sad.gif
Please sponsor me boss notworthy.gif
Diademz
post Oct 27 2018, 08:52 PM

Folding@Malaysia needs you!
Group Icon
Group: VIP
Posts: 1,190

Joined: Jan 2003

QUOTE(owikh84 @ Oct 26 2018, 11:52 PM)
No money here sad.gif
Please sponsor me boss  notworthy.gif
*
Sure or not? Don't the local h/w vendors give you free stuff to play with? biggrin.gif

Back to topic : SL's validated QVL for the 9th gen oven's :

QUOTE
ASRock Z390 Phantom Gaming 9
ASRock Z390 Taichi
ASRock Z390 Taichi Ultimate
ASUS Z370 ROG Maximus X Apex
ASUS Z390 ROG Maximus XI Apex
ASUS Z390 ROG Maximus XI Code
ASUS Z390 ROG Maximus XI Extreme
ASUS Z390 ROG Maximus XI Gene
ASUS Z390 ROG Maximus XI Hero
ASUS Z390 ROG Maximus XI Formula
Gigabyte Z390 Aorus Elite
Gigabyte Z390 Aorus Extreme
Gigabyte Z390 Aorus Master
Gigabyte Z390 Aorus Pro
Gigabyte Z390 Aorus Ultra
djandrew
post Nov 1 2018, 04:42 PM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 133

Joined: Jan 2010


wondering 9900k price is how much.. assume around rm2300? hmm.gif usd seems like around $500 more or less hmm.gif
owikh84
post Nov 1 2018, 07:17 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(djandrew @ Nov 1 2018, 04:42 PM)
wondering 9900k price is how much.. assume around rm2300? hmm.gif usd seems like around $500 more or less hmm.gif
*
I heard local distro won't get the 9900K stock until 2019 lol.
Idealtech brought in overseas units, selling at RM2.5k

http://idealtech.com.my/store/builder/index.php
djandrew
post Nov 2 2018, 08:41 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 133

Joined: Jan 2010


QUOTE(owikh84 @ Nov 1 2018, 07:17 PM)
I heard local distro won't get the 9900K stock until 2019 lol.
Idealtech brought in overseas units, selling at RM2.5k

http://idealtech.com.my/store/builder/index.php
*
yeah only found them selling so far..this beast is nice yo..9900k..and also very hot but still liquid metal performs better than intel solder...new series solder is so thick to transfer heat over IHS
by then i wonder how many hardcore pusher will take the risk to scrap out the solder and apply liquid metal just to hit world record lol
some of many comments they wrote why not intel just stick back to their old fashion shitty thermal paste and let owner delid themself with liquid metal instead of now halfway hanging one way ticket with solder.

This post has been edited by djandrew: Nov 2 2018, 08:50 AM
owikh84
post Nov 4 2018, 08:28 AM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(djandrew @ Nov 2 2018, 08:41 AM)
yeah only found them selling so far..this beast is nice yo..9900k..and also very hot but still liquid metal performs better than intel solder...new series solder is so thick to transfer heat over IHS
by then i wonder how many hardcore pusher will take the risk to scrap out the solder and apply liquid metal just to hit world record lol
some of many comments they wrote why not intel just stick back to their old fashion shitty thermal paste and let owner delid themself with liquid metal instead of now halfway hanging one way ticket with solder.
*
TBH I don't dare to delid the 9th Gen CPU and only 5c gain in temperatures unlike 15-20c on the previous gens.

Enough with bird poop paste, solder TIM is way better and no longer need to sacrifice the warranty.
BotakPrince
post Nov 15 2018, 07:54 PM

Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 385

Joined: Oct 2005


Guys I’m a noob in OC- do we look at max temps or current temps from HWMONITOR when stress testing under prime 95?

Edited with photos for all cores at 5.1ghz with 0 avx and 1.335vcore highest max temp at 88 degrees..

Not delidded... is it a good cpu? Using 8086k

This post has been edited by BotakPrince: Nov 15 2018, 10:47 PM
owikh84
post Nov 15 2018, 11:11 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(BotakPrince @ Nov 15 2018, 07:54 PM)
Guys I’m a noob in OC- do we look at max temps or current temps from HWMONITOR when stress testing under prime 95?

Edited with photos for all cores at 5.1ghz with 0 avx and 1.335vcore highest max temp at 88 degrees..

Not delidded... is it a good cpu? Using 8086k
*
Look for max and average temps.
Max temp cannot exceed TJmax of 100c otherwise your OC will be automatically throttled down to lower clock.
BTW where's your screenie of the 5.1GHz OC?

5.1 @ 1.335v is almost identical to my 8700K, mine needed 1.344v for 5.1GHz
QUOTE(owikh84 @ Jan 22 2018, 10:51 PM)
Delidded 8700K OC @ 5.1GHz requires exponential vCore bump, 1.344v from 1.280v (5.0GHz). Average load core temps registered at 67.5 degrees Celsius, when stressed with Prime95 v29.4 AVX for 3 hours.

[attachmentid=9536102]

5.2GHz @ 1.408v
[attachmentid=9543298]

5.3GHz @ 1.472v
[attachmentid=9543297]
*
BotakPrince
post Nov 16 2018, 09:09 AM

Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 385

Joined: Oct 2005


QUOTE(owikh84 @ Nov 15 2018, 11:11 PM)
Look for max and average temps.
Max temp cannot exceed TJmax of 100c otherwise your OC will be automatically throttled down to lower clock.
BTW where's your screenie of the 5.1GHz OC?

5.1 @ 1.335v is almost identical to my 8700K, mine needed 1.344v for 5.1GHz
*
Not sure how the attachment went missing... here it goes again.

The software I used was cinebench. Ran it a few times it was ok. Around 88 max.

I tried small fft using prime 95 latest software and I got 100 max.... sigh does it mean it’s throttled?


Attached thumbnail(s)
Attached Image
owikh84
post Nov 16 2018, 01:46 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(BotakPrince @ Nov 16 2018, 09:09 AM)
Not sure how the attachment went missing... here it goes again.

The software I used was cinebench. Ran it a few times it was ok. Around 88 max.

I tried small fft using prime 95 latest software and I got 100 max.... sigh does it mean it’s throttled?
Yes, once your CPU temps hit 100c mark means your OC has failed and got throttled.
Cinebench doesn't use AVX instruction so not as stressful as Prim95 v29.4 with AVX enabled.
So i can guess your 8086K is not better than an average chip.

To run AVX software such as Prime95, you will need:
4.9GHz @ 1.280v
5.0GHz @ 1.344v
5.1GHz @ 1.408v

For Cinebench R15:
4.9GHz @ 1.216v
5.0GHz @ 1.280v
5.1GHz @ 1.344v
BotakPrince
post Nov 16 2018, 03:35 PM

Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 385

Joined: Oct 2005


QUOTE(owikh84 @ Nov 16 2018, 01:46 PM)
Yes, once your CPU temps hit 100c mark means your OC has failed and got throttled.
Cinebench doesn't use AVX instruction so not as stressful as Prim95 v29.4 with AVX enabled.
So i can guess your 8086K is not better than an average chip.

To run AVX software such as Prime95, you will need:
4.9GHz @ 1.280v
5.0GHz @ 1.344v
5.1GHz @ 1.408v

For Cinebench R15:
4.9GHz @ 1.216v
5.0GHz @ 1.280v
5.1GHz @ 1.344v
*
Oh well, does that mean I got a lemon?

I tried playing on ultra settings for PUBG, for about 30-45 mins and it maxed out at 82. Load about low 60s.

Should I lower the clock? Or the temps are fine?

Please give me some advice sifu 😂

Edit: my temps are already 100 on 1.335vcore for 5.1.. if it goes 1.408v I think it’ll burn the cpu lol

This post has been edited by BotakPrince: Nov 16 2018, 03:36 PM
owikh84
post Nov 16 2018, 05:02 PM

i7 Clan
Group Icon
Overclocker's United
Group: Elite
Posts: 8,360

Joined: Nov 2007
From: Butterworth, PG / Machang, Kelantan



QUOTE(BotakPrince @ Nov 16 2018, 03:35 PM)
Oh well, does that mean I got a lemon?

I tried playing on ultra settings for PUBG, for about 30-45 mins and it maxed out at 82. Load about low 60s.

Should I lower the clock? Or the temps are fine?

Please give me some advice sifu 😂

Edit: my temps are already 100 on 1.335vcore for 5.1.. if it goes 1.408v I think it’ll burn the cpu lol
*
Lower your clock down to 5.0 or 4.9, otherwise delid the chip to shave off 15-20c.
djandrew
post Yesterday, 08:30 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 133

Joined: Jan 2010


QUOTE(BotakPrince @ Nov 16 2018, 03:35 PM)
Oh well, does that mean I got a lemon?

I tried playing on ultra settings for PUBG, for about 30-45 mins and it maxed out at 82. Load about low 60s.

Should I lower the clock? Or the temps are fine?

Please give me some advice sifu 😂

Edit: my temps are already 100 on 1.335vcore for 5.1.. if it goes 1.408v I think it’ll burn the cpu lol
*
delid it bro, guarrantee u wont regret thumbup.gif

35 Pages « < 33 34 35Top
Bump TopicReply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.0849sec    4.40    6 queries    GZIP Disabled
Time is now: 19th November 2018 - 12:45 PM