QUOTE(kei lover @ Oct 27 2016, 10:08 AM)
Thanks for explanation.So valuable.
Untuk engine L512 tu, kelebihannya imho sebab just transplant ja..plug and play..tak banyak yg nak kena kacuk, mungkin nak tukar steering sub , drift shaft saya tak pasti.
Engine L260s dari Avy Rs, ramai yang dah buat tapi saya tak pernah ada pengalaman, kalau ikutkan pomen okey ja, banyak yg kena kacuk spt gearbox 850, driftshaft asal, stering, wiring.dia bagi sekali pakej dashboard l5
Engine L9 yang tuan guna sekarang, banyak tak modifikasi yang perlu di buat untuk dapatkan tahap yg terbaik contoh wiring, ect,boleh rekemen pomen yg okey tak.Saya mmg minat engine ni sbb antara enjin yang baru juga. spare part yg penting avalaible.
How come ur total cost is only 3k, quite surprising aa
sebab sekarang main motor, kete kancil diabaikan sket... (hahaha) enjin L9 JB DET memang plug and play, cuma tambah driveshaft l5, radiator L5 double layer, brake disc L5, steering column l5, gearbox l5 LSD, dashboard L5, meter L5, wiring mmg pakai L9 punya wiring sebab senang tak yah nak kacuk2 dah... Untuk engine L512 tu, kelebihannya imho sebab just transplant ja..plug and play..tak banyak yg nak kena kacuk, mungkin nak tukar steering sub , drift shaft saya tak pasti.
Engine L260s dari Avy Rs, ramai yang dah buat tapi saya tak pernah ada pengalaman, kalau ikutkan pomen okey ja, banyak yg kena kacuk spt gearbox 850, driftshaft asal, stering, wiring.dia bagi sekali pakej dashboard l5
Engine L9 yang tuan guna sekarang, banyak tak modifikasi yang perlu di buat untuk dapatkan tahap yg terbaik contoh wiring, ect,boleh rekemen pomen yg okey tak.Saya mmg minat engine ni sbb antara enjin yang baru juga. spare part yg penting avalaible.
How come ur total cost is only 3k, quite surprising aa
nak pakai driveshaft kancil pon boleh, cuma ada benda kena mods sket dan sama gak kalau nak pakai steering kancil boleh buat. cuma ada sikit modifikasi yang perlu dilakukan. tp untuk jangka masa panjang bg sy elok je pakai kancil nye supaya tak membazir sgt. gearbox pon kalau dpt kancil 850 nye pakai je. mmg sedap pakai L5 punya gearbox tp kalau nak penjimatan pakai je balik gearbox lama. senang sket.
basically x buat apa2 pon, just a normal engine with emanage installed to enhance the performance.
(enjin saja 2k+gearbox L5 lsd rm450+plus dashboard+minor2 stuff+upah) - (enjin kancil lama+gearbox kancil 850) = more or less dalam rm3k. kalau nak lebey pon dalam 200-300 lah.
tu belom kira lagi la interior.
This post has been edited by g3n0c|d3: Oct 27 2016, 04:20 PM
Oct 27 2016, 04:17 PM

Quote


0.0540sec
0.71
7 queries
GZIP Disabled