Welcome Guest ( Log In | Register )

Outline · [ Standard ] · Linear+

 Nestlé owns over 2000 brands !, largest food company in the world !!!!!

views
     
TSplouffle0789
post Sep 8 2025, 03:50 PM

Regular
******
Senior Member
1,837 posts

Joined: May 2010

QUOTE(Mixxomon @ Sep 8 2025, 12:56 PM)
This one is nothing. Check out the one they serve using those Oktoberfest 1 Litre Mug and pouring like entire can of condensed milk per cup in some mamak.-
*
Oh


KKM and Majlis perbandaraya should cooperate



TSplouffle0789
post Dec 7 2025, 12:55 PM

Regular
******
Senior Member
1,837 posts

Joined: May 2010

QUOTE(armati @ Aug 18 2025, 11:05 AM)
1. Tindakan Undang-Undang Besar terhadap Makanan Ultra-Proses
Terdapat tuntutan mahkamah besar-besaran yang difailkan pada akhir 2024 terhadap syarikat-syarikat besar seperti Kraft Heinz, Mondelez, Coca-Cola, PepsiCo, dan Nestlé. Plaintif mendakwa bahawa produk makanan ultra-proses mereka direka untuk menjadi ketagihan dan menyebabkan penyakit kronik seperti diabetes jenis 2, darah tinggi, dan penyakit hati berlemak bukan alkohol (NAFLD), terutamanya dalam kalangan kanak-kanak 1 2.

2. Perbandingan dengan Industri Tembakau
Pakar kesihatan dan peguam membandingkan strategi pemasaran makanan ultra-proses dengan "Big Tobacco", iaitu industri rokok. Mereka mendakwa syarikat makanan menggunakan taktik serupa untuk menjual produk yang berisiko tinggi kepada kesihatan awam, termasuk penyembunyian kandungan gula, iklan agresif kepada kanak-kanak, dan tuntutan kesihatan yang mengelirukan 2.

3. Perubahan Polisi dan Peraturan Kerajaan
Kerajaan Amerika Syarikat melalui agensi seperti FDA dan USDA sedang mempercepat usaha untuk mentakrifkan secara rasmi apa itu makanan ultra-proses. Ini akan membuka jalan kepada peraturan yang lebih ketat, termasuk larangan iklan, pelabelan wajib, dan mungkin cukai tambahan ke atas produk makanan yang tidak sihat 3.

4. Perubahan Tingkah Laku Pengguna
Kajian menunjukkan pengguna semakin memilih makanan yang sihat, dengan fokus kepada protein tinggi, rendah gula dan garam, serta tanpa bahan tiruan. Generasi muda seperti Gen Z dan Millennials sangat peka terhadap label makanan dan lebih cenderung memilih produk organik dan bebas GMO 4. Ini memberi tekanan kepada syarikat makanan terproses untuk ubah formula produk mereka, yang boleh menjejaskan margin keuntungan.
*
https://www.klsescreener.com/v2/stocks/anno...nt/4707/2486549


Nestle powerlah!!

Now more than RM 100 stock price

8 Pages « < 6 7 8Top
 

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0133sec    1.06    6 queries    GZIP Disabled
Time is now: 21st December 2025 - 03:55 AM