QUOTE(Mixxomon @ Sep 8 2025, 12:56 PM)
This one is nothing. Check out the one they serve using those Oktoberfest 1 Litre Mug and pouring like entire can of condensed milk per cup in some mamak.-
OhKKM and Majlis perbandaraya should cooperate
Nestlé owns over 2000 brands !, largest food company in the world !!!!!
|
|
Sep 8 2025, 03:50 PM
Show posts by this member only | IPv6 | Post
#141
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
1,837 posts Joined: May 2010 |
|
|
|
Dec 7 2025, 12:55 PM
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
1,837 posts Joined: May 2010 |
QUOTE(armati @ Aug 18 2025, 11:05 AM) 1. Tindakan Undang-Undang Besar terhadap Makanan Ultra-Proses https://www.klsescreener.com/v2/stocks/anno...nt/4707/2486549Terdapat tuntutan mahkamah besar-besaran yang difailkan pada akhir 2024 terhadap syarikat-syarikat besar seperti Kraft Heinz, Mondelez, Coca-Cola, PepsiCo, dan Nestlé. Plaintif mendakwa bahawa produk makanan ultra-proses mereka direka untuk menjadi ketagihan dan menyebabkan penyakit kronik seperti diabetes jenis 2, darah tinggi, dan penyakit hati berlemak bukan alkohol (NAFLD), terutamanya dalam kalangan kanak-kanak 1 2. 2. Perbandingan dengan Industri Tembakau Pakar kesihatan dan peguam membandingkan strategi pemasaran makanan ultra-proses dengan "Big Tobacco", iaitu industri rokok. Mereka mendakwa syarikat makanan menggunakan taktik serupa untuk menjual produk yang berisiko tinggi kepada kesihatan awam, termasuk penyembunyian kandungan gula, iklan agresif kepada kanak-kanak, dan tuntutan kesihatan yang mengelirukan 2. 3. Perubahan Polisi dan Peraturan Kerajaan Kerajaan Amerika Syarikat melalui agensi seperti FDA dan USDA sedang mempercepat usaha untuk mentakrifkan secara rasmi apa itu makanan ultra-proses. Ini akan membuka jalan kepada peraturan yang lebih ketat, termasuk larangan iklan, pelabelan wajib, dan mungkin cukai tambahan ke atas produk makanan yang tidak sihat 3. 4. Perubahan Tingkah Laku Pengguna Kajian menunjukkan pengguna semakin memilih makanan yang sihat, dengan fokus kepada protein tinggi, rendah gula dan garam, serta tanpa bahan tiruan. Generasi muda seperti Gen Z dan Millennials sangat peka terhadap label makanan dan lebih cenderung memilih produk organik dan bebas GMO 4. Ini memberi tekanan kepada syarikat makanan terproses untuk ubah formula produk mereka, yang boleh menjejaskan margin keuntungan. Nestle powerlah!! Now more than RM 100 stock price |
| Change to: | 0.0133sec
1.06
6 queries
GZIP Disabled
Time is now: 21st December 2025 - 03:55 AM |