QUOTE(conned_by_ajul @ Aug 27 2010, 11:43 AM)
I am writing this not to ask for refund. It happened July last year. I have no intention to argue or whatsoever. I just want everyone to know what happened, and hopefully know how to prevent. Allah be my witness. I didn't need your refund. Just be a good trader in future.
We're not writing to condemn you but to warn others. If you can learn a bit or two out of this, good for you. If you keep denying and scold everyone who have genuine case, shame. But from what I read here. There are more out there with a case. Be truthful.
conned_by_ajul
july last year ker? deal kat bangi ke?
jangan nak menipu...aku baru pindah bangi by April 2010..so xpernah deal ngan orang kat bangi dari tahun lepas..
setakat buat cerita kosong xpayah la..kenapa baru sekarang ko nak bising2? ada ko pm aku atau sms aku nak refund?pastuh apa kata ko post image laptop yg ko beli ngan aku tuh..
kalau xnak refund buat pe nak kecoh? setakat nak burukkan nama aku?
aku xde nak jual brg rosak kat orang melainkan aku dah bgtau siap2 dlm iklan atau waktu deal..kalau ko xpuashati buat pe nak beli kan?

Added on August 27, 2010, 3:49 pmQUOTE(ahmedbest99 @ Aug 27 2010, 11:44 AM)
ajul...diam...jangan cepat melenting...sabar...pastu fikir baik-baik. you KNOW what I am saying is TRUE... IF only... IF ONLY...you would have refunded uglytwinkle LEBIH AWAL masalah ni dah lama selesai... betul tak? tidaklah melarat sampai sini....dan....tidaklah sampai tercemar reputasi, trust, dan credibility hang sebagai seller online. betul tak? Memang BOHONG laa kalau isu ni sikit pun tak effect hang.
Aku pun dah lama perati malah pernah call pun, time hang dok layan jual IBM thinkpads lagi (mmg dah lama kan?) but its the same case tak beli sbb cara jawab telefon kasar maleh nak ckp menda yang sama...tapi kadang2 ramai buyers yang lebih pentingkan layanan dan aftersales yang "friendly" ada ramai yang dont mind paying extra RM100-200 tapi service tip top.
offer you jalan penyelesaian.. boleh....cara cepat : tukor ler ID... hang mmg banyak net ID kan? tapi phone number account bank pun boleh tukar tapi ada sikit leceh...
cara lambat is what you are doing right now... kena gain balik trust, respect from buyers, and your credibility. tapi menda nih semua small matter for you right? banyak lagi forum lain... mudah.my. lelong.com.my. ebay.com.my. mypdacafe.com powerbids dan macam-macam lagi.
ok chow. good luck is gaining back ur credibility (its not going to be easy)
P/S : Sekejap ada sekejap takde tuh Biskut CHOC FUDGE!!! bukan biskut MARIE hehehe

dalam masa aku dok sebok mengarang rupernye conned_by_ajul dah reply... lets see if his case is legit.
aku pon malas nak bising..mmg aku byk ID..dan xmemerlukan aku tukar acc bank..sebab hampir keseluruhan deal aku hanya COD..xperlu orang nak bayar deposit even rm10..
malah aku lebih bijak dr cadangan ko tuh..aku dah buat lebih dari tu..xperlu nak built up reputation kalau jual beli online secara COD..agen aku bersepah kat kl dan selangor ni..
kalau buyer suka service yang tiptop at first xpayah la nak contact seller yg jual harga murah..hampir semua call untuk beli brg yg murah..bukannya sebab service..brg 2nd hand, bayar nak murah pastuh nak layan macam raja?sape yg jual laptop je tau..kalau jual murah mean kadang2 profit just rm50..then kena pressured lagi orang mintak diskaun sampai rm500, ada yg rm1000 diskaun..pastuh dengan gaya yang kurang ajar..mana2 seller pon ada emosi..ada masa melenting la jugak..
dan aku masih menunggu UGLYTWINKLE sampai sekarang..
kenapakah dia takut nak jumpa aku dan menyelesaikan masalah ini secara baik?
tepuk dada tanyalah diri..
nak mintak maaf aku dah mintak maaf..adakah dia tunggu bulan jatuh ke riba?
Sebenarnya UGLYTWINKLE ni x pernah pon jumpa aku..dia hanya jumpa kawan aku..kalau jumpa aku sure masalah ini xkan timbul..
sebab org tau aku mcm mane..sekian terima kasih.
This post has been edited by ajul: Aug 27 2010, 03:49 PM