Accident doesn't covered 100%?
My batchmate posted this in her Facebook post

If you don't understand her Malay language, read my quote post. TQ
QUOTE
Hi to all insurance agents out there.. Tidak kira la dari Preudential, Takaful, AIA, Great Eastern and others.
Hari ini saya mahu beritahu sedikit. I'm currently working at Private hospital in Billing Department.
Dear agent, masa you promote your medical card to your client, please inform awal awal pada mereka apa yang polisi you cover like jenis penyakit yg macam mana, jenis ubat yangg macam mana, give the details to your client/customers.
If your client took the insurance that cover all of them, then it's okay, no problem, tapi kalau mereka yang tidak tahu dan tiba tiba ada ubat atau penyakit tu insurans yang mereka ambil tu tidak cover, end up mereka kena bayar, tidak pasal pasal kami pula yangg dituduh mengenakan bayaran mahal disebabkan mereka terpaksa bayar sejumlah wang bagi ubat atau penyakit yangg insurans mereka tidak cover.
Dan saya sering diajukan dengan soalan, eh kenapa pula tidak cover? Kalau tidak cover ,kenapa ejen saya tidak beritahu saya pun? See? Nampak tidak???
AGENT TIDAK BERITAHU. PENTING YA WAHAI EJEN2 sekalian untuk MEMAKLUMKAN APA YANG POLISI ANDA TAWARKAN.
Tidak guna mereka ambil medical card tu kalau tidak berfungsi. Dan yang lebih kasihan, insurans mereka yang declined.
Macam kes saya petang tadi, patient pasangan suami isteri, mereka terlibat dalam kemalangan, dan tiba masa finalize bill mereka, insurans declined. Datang mahu bayar dengan saya, mereka hanya mampu bayar RM400. So apa tindakan hospital kepada mereka?
Patient terpaksa la sign surat jaminan untuk lunaskan bayaran sendiri secara tunai sebelum tarikh yang ditetapkan, kalau tidak terpaksa la berdepan dengan tindakan undang undang ..
Medical card memang penting, tapi adalah penting juga pengetahuan client utk ambil tahu apa polisi insurans tu cover, dan adalah penting juga utk ejen beritahu secara details mengenai polisi yg mereka tawarkan. Jangan hanya kejar komisen, keuntungan semata, tapi ingat, polisi yang anda tawarkan adalah jaminan utk client anda dan juga memudahkan urusan pihak hospital juga.
Hari ini saya mahu beritahu sedikit. I'm currently working at Private hospital in Billing Department.
Dear agent, masa you promote your medical card to your client, please inform awal awal pada mereka apa yang polisi you cover like jenis penyakit yg macam mana, jenis ubat yangg macam mana, give the details to your client/customers.
If your client took the insurance that cover all of them, then it's okay, no problem, tapi kalau mereka yang tidak tahu dan tiba tiba ada ubat atau penyakit tu insurans yang mereka ambil tu tidak cover, end up mereka kena bayar, tidak pasal pasal kami pula yangg dituduh mengenakan bayaran mahal disebabkan mereka terpaksa bayar sejumlah wang bagi ubat atau penyakit yangg insurans mereka tidak cover.
Dan saya sering diajukan dengan soalan, eh kenapa pula tidak cover? Kalau tidak cover ,kenapa ejen saya tidak beritahu saya pun? See? Nampak tidak???
AGENT TIDAK BERITAHU. PENTING YA WAHAI EJEN2 sekalian untuk MEMAKLUMKAN APA YANG POLISI ANDA TAWARKAN.
Tidak guna mereka ambil medical card tu kalau tidak berfungsi. Dan yang lebih kasihan, insurans mereka yang declined.
Macam kes saya petang tadi, patient pasangan suami isteri, mereka terlibat dalam kemalangan, dan tiba masa finalize bill mereka, insurans declined. Datang mahu bayar dengan saya, mereka hanya mampu bayar RM400. So apa tindakan hospital kepada mereka?
Patient terpaksa la sign surat jaminan untuk lunaskan bayaran sendiri secara tunai sebelum tarikh yang ditetapkan, kalau tidak terpaksa la berdepan dengan tindakan undang undang ..
Medical card memang penting, tapi adalah penting juga pengetahuan client utk ambil tahu apa polisi insurans tu cover, dan adalah penting juga utk ejen beritahu secara details mengenai polisi yg mereka tawarkan. Jangan hanya kejar komisen, keuntungan semata, tapi ingat, polisi yang anda tawarkan adalah jaminan utk client anda dan juga memudahkan urusan pihak hospital juga.
https://www.facebook.com/shoei.cikin/posts/...262?pnref=story
This post has been edited by cringe: Oct 26 2017, 11:08 PM
Oct 26 2017, 11:04 PM
Quote
0.1135sec
0.29
7 queries
GZIP Disabled