Outline ·
[ Standard ] ·
Linear+
Unifi Official TM UniFi High Speed Broadband Thread V22, ( -_・) ︻デ═一▸ Maxis & Time
|
eddybane
|
Oct 18 2015, 11:09 AM
|
Getting Started

|
Ok. heres my journey about the unifi 30mbps rm179 vs rm 199 issue so far.
================================ TM's feedback to me after sending ticket via OCC Kepada En. xxxxxx
Terima kasih diatas e-mel tuan kepada TM.
Merujuk kepada e-mel tuan bertarikh 17hb Oktober 2015 mengenai pakej 30 Mbps, kami memohon maaf atas kesulitan yang dihadapi. Untuk makluman tuan, pakej promotion RM179 adalah untuk pelanggan yang terpilih sahaja. Sekiranya tuan mempunyai pertanyaan lain, sila e-mel kepada kami dan kami akan memberi bantuan kepada persoalan anda.
Untuk sebarang pertanyaan lanjut atau maklum balas, sila e-melkan kepada kami di help@tm.com.my. Sebagai alternatif, tuan juga boleh menghubungi TM di talian 100 dan membuat pilihan bahasa. Untuk Pusat Panggilan Telefon & Streamyx, tekan 1 dan tekan 4 untuk "Membuat Langganan Atau Pertanyaan Produk". Untuk Unifi, tekan 2 dan tekan 4 untuk "Membuat Langganan Atau Pertanyaan Produk".
Sebagai alternatif, tuan juga boleh menghubungi kami di talian mudah alih 1300-888-123 (caj Panggilan adalah tertakluk kepada terma dan syarat pembekal perkhidmatan). * Nota: Caj Panggilan adalah tertakluk kepada terma dan syarat pembekal perkhidmatan.
Kami amat menghargai maklum balas tuan dan akan terus berusaha untuk mempertingkatkan lagi kualiti perkhidmatan kami. Yang benar,
Customer Service Support, Telekom Malaysia. ================================
===================================== And now, my latest email to help@tm.com.my
Apa maksud pelanggan terpilih? Saya dan ramai pelanggan lain ambil pakej unifi 30mbps lebih awal drpd pakej promosi yg TM tawarkan sekarang terpaksa bayar rm 199 brbanding promosi sekarang rm 179. Jadi yang langgan lebih awal ni tak terpilih? Kami cuma bahan ujikaji pemasaran TM?
Saya rasa tak adil utk pelanggan terawal kena bayar lebih berbanding pelanggan lain. Saya juga rasa mcm tertipu sebab bila dpt tawaran rm 199 tu mcm harga istimewa tapi sekarang dh lain cerita. Kami sbg pelanggan awal ambil tawaran rm 199 sbb fikir kami brtuah sebab ambil pakej awal.
Kalau kami tak setia, kami dh langgan pakej dari syarikat lain (saya tahu syarikat lain tu pun pinjam talian TM tapi pakej mereka murah sedikit). Bertimbang rasalah dgn pelanggan yg dah setia dgn TM selama bertahun-tahun ni.
Saya harap perkara ni dibawa ke perhatian peringkat atasan. Kami tak minta banyak, cuma nk pastikan kami dapat hak sama rata dlm hal ni. Saya juga harap tak perlu bawa perkara ni kepada pihak SKMM.
Sekian, terima kasih. =======================================
Now im waiting for the next feedback from TM.
|
|
|
|
|
|
eddybane
|
Oct 19 2015, 12:06 AM
|
Getting Started

|
QUOTE(Zi-Tech @ Oct 18 2015, 12:45 PM) My complaint to skmm Huraian Masalah/Problem: Saya telah menaiktaraf perkhidmatan unifi saya melalu TM sales telemarketing pada 21/09/2015 kepada kelajuan 50Mbps dibawah pelan Unifi 50mbps pada harga RM249 (tambahan RM50 kepada pelan Unifi 30, RM199). Pada ketika itu, saya memahami dan menyedari bahawa pelan internet ini yang telah diumumkan oleh TM pada bulan August dan menganggap TM telah melancarkan pelan tersebut secara rasmi. Namun yang demikian saya merasa tertipu apabila TM mengumumkan sekali lagi pelan baharu yang dijenamakan semula dan dikenali sebagai UniFi Advance Plus 50Mbps pada 15/10/2015 dan menawarkan harga yang lebih murah iaitu pengurangan sebanyak RM20 (tambahan RM50 kepada Unifi Advance 30 Mbps, RM 179+RM50 = RM229). Disini saya merasa tertipu sebagai pengguna awal atau pelanggan percubaan dan TM menganggap pelanggan yang berdaftar pada 15/10/2015 dan seterusnya sebagai “early bird” padahal saya telah mendaftar lebih awal lagi. Tuntutan/Remedy: Oleh yang demikian, saya menuntut diskaun sama yang diberikan pada pengguna baru atau yang telah menaiktaraf kepada pelan tersebut sebelum ini. Ini kerana saya sebagai pengguna terawal/percubaan terasa ditipu dan berhak mendapatkan diskaun tersebut. Terdapat juga pengguna lain yang berdaftar tempoh sebelum 15/10/2015 telah mendapat diskaun tersebut dan saya menuntut hak saya juga. TM seharusnya lebih adil kepada semua pelanggan yang telah menaiktaraf sebelum pelancaran sebenarnya untuk pelan ini... Hope can get diskaun... ok, i want to use this as template for skmm complaint. hopefully original writer wont have problem with that.  and if anyone went to tM point and asked about this unifi 30mbps issue here, hopefully can give use the story. This post has been edited by eddybane: Oct 19 2015, 12:07 AM
|
|
|
|
|
|
eddybane
|
Oct 19 2015, 11:51 AM
|
Getting Started

|
ok im waiting for a reply from TM now. already lodged with skmm. if can go to tm point, then i need to take half day for that
|
|
|
|
|
|
eddybane
|
Oct 20 2015, 08:40 PM
|
Getting Started

|
QUOTE(Max2006 @ Oct 20 2015, 08:39 PM) I sent the complaint to SKMM yesterday. But today I didn't receive any calls. If tomorrow still no calls, what should I do next? Just go straight to the TM point and settle it myself? im in same situation. havent received any call from TM so far. so im wondering if i should just visit TM point and explain my predicament?
|
|
|
|
|
|
eddybane
|
Oct 21 2015, 06:31 PM
|
Getting Started

|
QUOTE(cyrobytes @ Oct 21 2015, 05:45 PM) no. working for me https://occ.unifi.my/HSBBCustomerPortal/HSB...erPortal.portaledit: now under maintenance at the time of writing anyway, tm hasnt called me about discount. tm point pj is opened on saturday, based on info from tm website. so i will try my luck there. This post has been edited by eddybane: Oct 21 2015, 06:33 PM
|
|
|
|
|
|
eddybane
|
Oct 22 2015, 12:11 AM
|
Getting Started

|
QUOTE(XeactorZ @ Oct 22 2015, 12:07 AM) Hi all, not sure whether this question has been ask before the question is, my friend want to upgrade his house unifi (5mbps) to 30mbps so what should he do ? call TM ? go TM point ? or find any TM agent ?? i think going to tm point is much faster. the friend can also use agent but unsure how long is the process. maybe others have experience with agent
|
|
|
|
|
|
eddybane
|
Oct 22 2015, 03:18 PM
|
Getting Started

|
Tm called me. The girl said that subscribing to rm 179 package means the free tm-tm call plan is removed. I guess no problem for me bcause most times my family make mobile calls which are charged at 10 sen a minute anyway. I think the Residential Voice is still stated in occ/bill to indicate you have a call plan with flat rate of 20 sen per minute for all calls. That my understanding so far. I could be wrong though
|
|
|
|
|