Salam Sejahtera Tuan/Puan,
Saya ingin melaporkan kes penipuan daripada satu syarikat jalur lebar berkelajuan tinggi (LTE) Maxis Mobile Sdn. Bhd.
Saya telah mendaftar pakej Maxis Biz Internet 68 daripada Maxis menerusi syarikat kerja saya iaitu Najib Razak Sdn. Bhd. dan Manager saya ialah Tun Abdul Razak Hussein. Pada 01 Ogos 2013.
Dengan itu, saya menyertakan maklumat dan akaun saya:
No. Akaun: 01234567890
No. Telefon: (012)3456789
No. Kad Pengenalan: XXXXXX-XX-XXXX
Nama sebenar di atas kad pengenalan : Najib Razak
Apa yang dijanjikan daripada Maxis Maxis Mobile Sdn. Bhd. pada packages Maxis Biz68 adalah, sesiapa yang mendaftar pakej Maxis Biz68 sebelum 27 Ogos 2013, semua pelanggan sebelum 27 Ogos 2013 akan menikmati had internet 30GB dan tiada had kelajuan selepas 30GB.
Disamping itu, saya telah berasa takut & keliru kerana saya telah menerima satu SMS daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. pada hari 25 November 2013 diberitahu, bahawa Maxis akan mengehadkan speed qouta kepada 4GB dan selepas 4GB, kelajuan internet akan turun kepada 32kbps dan kurang daripada ketetapan daripada SKMM.
Kandungan SMS yang dihantar daripada Maxis:
“RM0. We're updating yr Biz Internet 68 quota to 4GB fr 26/11. We'll SMS you upon reaching 80% & 100% of yr quota; surf for FREE at reduced speed thereafter.”
Pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. telah membuat penurunan pakej yang tidak adil dan tiada apa-apa notis kepada syarikat kami dan ugutan mengenai penurunan pakej kepada 4GB dan had lajuan turun kepada 32kbps dan kurang daripada ketetapan daripada SKMM dan tiada apa-apa boleh dirunding.
Oleh itu, saya telah membuat pangillan kepada Maxis Mobile Sdn. Bhd. pada 25 Nov 2013 (tengah hari) untuk melapor dan membuat siasatan lanjut mengenai kes tersebut.
Dengan itu, saya telah membuat pencubaan untuk berhubung dengan Maxis Mobile Sdn. Bhd. Tetapi, Maxis Mobile Sdn. Bhd. tidak mahu bekerjasama dengan saya dan membuat tuduhan yang tidak sewajarnya kepada saya, tentang saya telah memohon dan mengunakan perkidmatan tersebut 4GB dan bukan 30GB. Dengan itu, saya memberitahu Maxis Mobile Sdn. Bhd. bahawa saya akan membuat laporan Polis dan laporan kepada agensi kerajaan yang bertauliah. Tetapi Maxis Mobile Sdn. Bhd. tidak mengendahkan percakapan dalam telefon. Selepas itu, khidmat pelangan yang tidak bertanggungjawap dan menafikan semua Terma dan syarat yang di tetapkan daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang seperti apa yang dijanjikan semenjak pendaftaran.
Di sini saya ingin memberi bukti daripada khidmat pelangan Maxis yang bernama Puan Wahidah:
“Hi unknownhammie,
We would like to inform, user who registered before 27 August 2013 with Biz68 may still enjoy the privilege with no data capping. Only users who registered after the implementation date will have data capping at 4GB monthly. Should you have any further inquiries do revert back to us or you may contact directly at our corporate team at 1800 82 1919 for further assistance.
Thank you.”
Dengan itu, saya juga ingin menyertakan link internet daripada Maxis Forum:
https://forum.maxis.com.my/forum_topic.asp?...564&whichpage=1
Disamping itu, saya dan rakan-rakan kerja saya dari syarikat Najib Razak Sdn. Bhd. berasa tidak puas hati kepada pihak daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang tidak bertanggung jawap dan menipu kepada pelangan Maxis Biz68 dengan membuat tindakan yang tidak wajar kepada satu saya dan satu syarikat saya yang mengambil banyak pakej jalur lebar korporat iaitu Maxis Biz68 daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd.
Justeru, saya telah membuat laporan kes penipuan Maxis kepada pihak berkuasa untuk mendapatkan daripada laporan kepada agensi kerajaan yang bertauliah untuk menyalurkan bantuan kepada rakyat supaya dapat menuntut keadilan dan mengambil tindakan undang-undang kepada pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang ugut dan membuat penipuan kepada banyak rakyat Malaysia yang mengunakan pakej Biz68 daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. untuk memberitahu pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. untuk mengekalkan pakej yang telan didaftar semenjak tahun 2012 kepada 27 Ogos 2013 seperti yang di janjikan oleh pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd.
Tambahan lagi, setiap akaun jalur lebar telah dikenakan caj daftar, caj pengaktifan, caj bayaran pendahuluan dan lain-lain caj yang dikenakan kepada semua rakan kerja syarikat saya.
Akhirnya, saya di sini ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Tuan / Puan yang sedia membantu saya dan berjasa bakti kepada rakyat & negara untuk menyelesaikan masalah tersebut.
Sekian Terima Kasih,
Yang Benar,
Najib Razak
Telefon Bimbit: (017)XXXXXXX
Kad Pengenalan: XXXXXX-XX-XXXX
Maxis Biz68 Compliant to:, SKMM, CMF, CMCF, BPA, NCCC, 1MOCC
Nov 25 2013, 04:13 PM, updated 13y ago
Quote
0.0366sec
1.00
5 queries
GZIP Disabled