Welcome Guest ( Log In | Register )

Bump TopicReply to this topicRSS feed Start new topic Start Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> A PROJECT THAT WILL CHANGE WORLD ECONOMY!, ramalan masa depan ekonomi di malay-ASIA

hack3line
post Jan 2 2010, 04:29 AM, updated 8 years ago


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 29

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


perancangan menghubungkan ekonomi MALAYSIA-INDONESIA-CHINA-VIETNAM
user posted image

perancangan di sebelah Indonesia
user posted image

Malaysia akan masuk melabur di Vietnam secara besar-besaran tidak lama lagi..
China dah luluskan pembinaan jambatan Malaysia-Indonesia

MALAYSIA want to invade VIETNAM !, for business opportunities (News)
http://forum.lowyat.net/index.php?showtopic=1279155

usaha untuk membangunkan blok ekonomi Asia nampaknya sedang berjalan dengan lancar

selepas ni kita akan potong laluan Segenting Kra di Selatan Thailand

perancangan SEGENTING KRA.. potong selatan thailand dan semenanjung tanah melayu
user posted image <-- kerajaan Thailand akan potong antara 4 lokasi di selatan Thailand, mereka sudah minta pandangan Malaysia dulu

QUOTE(Apakah itu Segenting Kra?)
Terusan Kra atau Terusan Segenting Kra (juga dikenali sebagai Terusan Thai) merupakan sebuah terusan besar yang dirancang untuk membelah semenanjung Tanah Melayu di bahagian Segenting Kra. Seperti projek Terusan Suez dan Terusan Panama, tujuan utamanya ialah untuk menambah baik sistem pengangkutan laut di rantau ini.

Cadangan untuk terusan yang membelah Segenting Kra, bagi memendekkan laluan perkapalan di Asia telah diutarakan semenjak tahun 1677, bila Raja Ayuthia, Narai meminta seorang jurutera Perancis bernama De Lamar untuk membuat kajian bagi pembinaan satu terusan yang menghubungkan Songkhla dan Marid (Myanmar sekarang). Kajian mendapati cadangan ini tidak praktikal dengan kemudahan teknologi yang ada ketika itu. Pada tahun 1793, idea ini kembali diutarakan oleh adik bongsu Raja Chakri (Rama I) untuk memudahkan kapal-kapal perang melindungi pantai barat Siam. Pada awal kurun ke–18, pihak Syarikat Hindia Timur Inggeris juga menunjukkan minat kepada pembinaan terusan ini. Selepas Burma menjadi jajahan British pada tahun 1863 dengan Victoria Point yang bertentangan dengan muara Kra menjadi titik paling selatannya, satu peninjauan telah dilakukan tetapi dengan hasil negatif. Pada tahun 1882, pembina Terusan Suez, Ferdinand de Lesseps telah melawat kawasan ini tetapi dilarang untuk menyelidik lebih dalam atas arahan Raja Siam. Pada tahun 1897, kerajaan Siam dan Empayar British telah bersetuju untuk tidak membina terusan ini agar kepentingan Pelabuhan Singapura di rantau ini dilindungi.

Lebar segenting Kra di bahagian terkecilnya adalah cuma 44 km, tetapi ketinggian pergunungan di kawasan ini adalah sekitar 75 m di atas aras laut. Untuk perbandingan, panjang Terusan Panama adalah 77 km, tetapi titik tertingginya di Gaillard Cut hanya 64 m di atas paras laut. Terusan Panama melepasi titik ini pada ketinggian 12 m (dasar terusan) dan 26 m (paras air terusan), jadi kapal-kapal perlu memasuki pintu air untuk dibawa naik ke ketinggian 26 m di atas paras laut. Terusan Suez pula panjangnya sehingga 192 km tetapi melalui kawasan yang mendatar.

Panjang terusan Thai yang dicadangkan ini dianggarkan antara 50 dan 100km bergantung kepada laluan yang dipilih.

Pada kurun ke-20, idea tentang terusan ini kembali diperkatakan, tetapi lokasinya berubah ke satu kawasan di selatan Thai, untuk menghubungkan Teluk Bandon berhampiran Surat Thani dengan Phangnga. Pada tahun 1985, terdapat satu rancangan oleh syarikat Jepun untuk membina terusan ini menggunakan lebih 20 peralatan nuklear yang setiap satunya berkekuatan dua kali ganda kuasa bom atom yang dijatuhkan di Hiroshima. Tapak terbaru terusan ini dirancang di sepanjang wilayah Nakhon Si Thammarat dan Trang. Jika disiapkan, terusan ini dijangka bakal memberi ledakan ekonomi di kawasan berhampiran serta seluruh Thailand dan memberi saingan hebat kepada pelabuhan-pelabuhan di Selat Melaka seperti Pelabuhan Klang dan Pelabuhan Singapura.

Pada tahun 2005, satu laporan dalaman yang disediakan oleh Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat, Donald Rumsfeld telah bocor kepada The Washington Times, yang melaporkan China sedang merancang pembinaan terusan di Segenting Kra lengkap dengan pelabuhan dan pusat penapisan minyak milik China, sebagai sebahagian dari strategi "rentetan mutiara" (string of pearls)nya di pangkalan hadapan dan juga keselamatan tenaga. Rancangan China untuk kerja pembinaan dalam masa 10 tahun akan menggunakan tenaga kerja seramai 30,000 orang dan memakan kos antara 20 hingga 25 billion dolar Amerika.


untuk potong Segenting Kra di Selatan Thailand tu, ada permainan politik banyak negara British dan USA tak mahu potong sebab mahu jaga kepentingan mereka di Asia (terutamanya di Singapura), Malaysia, Indonesia, China mahu potong sebab mudahkan perdagangan dan pendekkan laluan... jadi ke tak jadi susah nak kata melainkan kekuatan ketenteraan China sudah sama taraf dengan USA.

Malaysia sudah sedia jika, kerajaan Thailand kata nak potong.. Malaysia sudah mulakan rancangan bina PULAU BUATAN YANG AMAT BESAR DI PERLIS (untuk dijadikan PELABUHAN ANTARABANGSA BERKELAS DUNIA) berdekatan dengan tempat kerajaan Thailand potong laluan di Segenting Kra di Selatan Thailand.. bila dah siap tu dengan serta merta je ekonomi utara Malaysia seperti Perlis, Kelantan dan Terengganu yang sekarang masih mundur akan jadi amat maju, Singapura mau tak mau dia kena masuk jadi wilayah Malaysia la.. harap kat USA dan British lindungi dia, kalau dah ketenteraan negara China kuat masa tu.. kata nak potong gak laluan di selatan Thailand tu.. mampus la juga diaorang nanti..

projek jambatan MALAYSIA-INDONESIA dah on.. Presiden China siap datang lagi nak tengok sendiri di Melaka, boleh ke buat sebab melibatkan duit yang amat besar tapi pulangan dia pun amat besar.. ia bakal merubah ekonomi dunia, jika diteruskan dengan pemotongan Segenting Kra di Selatan Thailand

rekabentuk pulau buatan besar di perlis untuk dijadikan pelabuhan antarabangsa tu tatau lagi tapi agaknya lebih kurang macam ni la..
user posted image

http://forum.lowyat.net/index.php?showtopic=1226403 <-- PERLIS want to make BIG MAN-MADE ISLAND !, INTERNATIONAL PORT in Perlis (News)

mula-mula dulu rancang nak buat jambatan MALAYSIA-INDONESIA dekat sikit dengan Singapura
user posted image

tapi sebab Singapura degil (KIASU) dan ada pula masalah politik dalaman.. jadi tukar kepada daerah Melaka-Dumai pula
user posted image

projek sekarang dah on, negara China pun dah luluskan, Malaysia pun dah luluskan.. tapi masih lagi kedengaran suara sumbang..

mungkin betul dakwaan The Washington Times pada tahun 2005 bahawa ada dalang USA atau British tak suka dengan benda ni rasanya.. hmm.gif

boleh kata tiap-tiap hari selatan thailand tu merusuh, ada kes bunuh, aku pernah sembang dengan orang tempatan kat sana, diaorang sendiri kata tak kenal siapa yang buat huru hara kat sana.. ntah mana datang pun tatau..

ok.. kita sambung lagi cerita..
QUOTE(tambahan cerita pasal benda ni)
Segenting Kra adalah satu wilayah atau kawasan yang paling kecil (sempit) daratannya diantara Lautan Andaman dan Teluk Siam. Bagi rakyat Malaysia, Segenting Kra bermaksud kawasan kawasan diantara wilayah Narathiwat, Songkla malah Hadyai.

Kawasan ini adalah antara kawasan paling strategik dari segi ekonomi jika ditadbirkan dengan baik dan aman. Kini Segenting Kra adalah satu kawasan yang agak bergolak dan berbahaya untuk diduduki atas sebab keganasan yang berlaku disana.

Kenapa Segenting Kra menjadi persoalan kita. Tahukah anda semua, bahawa satu masa dahulu kawasan ini adalah milik Kerajaan Kedah Tua dan Kerajaan Kelantan. Namun pihak British telah menggunakannya sebagai satu agenda mereka untuk mengawal kerajaan Malaysia dan Thailand (Siam).

Isu Segenting Kra pernah dibincangkan oleh kerajaan Malaysia, Thailand dan Indonesia satu masa dahulu. Pernah ada cadangan dari pihak Malaysia agar dibuat satu terusan disana (seperti terusan Suez) yang menghubungkan Laut Andaman dan Teluk Siam/Laut China Selatan. Ianya pernah menjadi satu agenda yang kuat pada awal tahun 90′an lagi.

Malah Kerajaan Thailand dan Indonesia amat bersetuju akan perkara ini, seehinggakan satu segitiga ekonomi telah dipersetujui untuk dibangunkan. Ianya dikenali sebagai Segitiga IMT-GT (Indonesia, Malaysia, Thailand – Growth Triangle).

Salah satu pemangkin segitiga ekonomi tersebut adalah ujudnya satu terusan yang membolehkan kapal-kapal kargo dan “tanker” melaluinya. Keujudan terusan ini akan memungkinkan pembangunan industri maritim bagi kawasan Sumatera Utara, Langkawi dan Selatan Thailand. Secara otomatisnya ianya akan menguntungkan ketiga-tiga negara ini dan membolehkan mereka memajukan industri perkapalan secara maksima.

Jika IMT-GT ini terjadi dimana terusan Segenting Kra ini berjaya dilaksanakan, maka secara logiknya mana-mana kapal dagang yang menggunakan Selat Melaka akan menggunakannya demi untuk menjimatkan masa dan kos bahanapi. Secara otomatiknya laluan di Selat Melaka akan berkurang dengan mendadak.

Pelabuhan di Aceh (Sumatera Utara), Langkawi dan Hadyai akan lebih maju dan dimaksimakan penggunaan serta operasinya melangkaui Pelabuhan Keppel di Singapura. Jika ini berlaku, Pelabuhan Keppel di Singapura akan menjadi malap malah operasinya pula hanya melibatkan kapal-kapal dagang berskala kecil serta yang melalui Selat Melaka dalam perjalanan mereka ke Jakarta, Australia atau New Zealand.

Perkara inilah yang paling dirisaukan oleh pihak Singapura. Jika ini berlaku, maka aka berlakulah satu kegawatan ekonomi bagi Singapura. Umum sedia maklum bahawa ekonomi Singapura dijana melalui industri perkapalan sejak sekian lama. Oleh sebab itu Singapura perlu mengambil satu tindakan drastik.

Segenting Kra dijangkakan akan menjadi satu kawasan perdagangan yang maju jika projek IMT-GT dijalankan. Malah ada beberapa pihak yang bersungguh-sungguh cuba untuk menjayakannya. Prasarana perhubungan darat yang baik dikawasan Segenting Kra yang menghubungkan laluan terus ke Bangkok, Alor Star, dan Kota Bharu sememangnya membolehkan kawasan ini dibangunkan.

Malah pihak Indonesia juga bersedia untuk membangunkan kawasan Acheh Utara semata-mata ingin mengambil peluang ekonomi yang semestinya akan meningkat dengan keujudan IMT-GT. Malah Pelabuhan di Langkawi bersedia dipertingkatkan kemudahannya bagi menjayakan IMT-GT.

Pihak Singapura sememangnya agak “cuak” dengan situasi ini. Walaupun Kerajaan Malaysia ada bekerjasama dengan mereka atas projek kawasan pertumbuhan ekonomi SIJORI (Singapore, Johor and Riau), namun dengan ujudnya IMT-GT akan memungkinkan SIJORI hanyalah akan menerima kesan yang agak minima dari segi ekonomi.

SIJORI yang dipelopori penubuhannya pada tahun 1989 oleh pihak Singapura sebagai satu usaha pemangkin ekonomi bagi kawasan serantau. Singapura beranggapan jika SIJORI dapat bergerak dengan berkesan maka keuntungan besar adalah dimiliki olehnya atas sebab pelaburang asing yang berada di Singapura. Pelabuhan Keppel akan menjadi satu daripada pelabuhan tersibuk dunia jika ianya menjadi kenyataan.

Dengan kekuataan dari segi pelaburan asing dan perkhidmatan perbankan bertaraf dunia, Singapura menjangkakan bahawa SIJORI akan boleh memberikan mereka satu kekuatan ekonomi dan akhirnya membolehkannya menjadi peneraju utama dan penentu kuasa ekonomi baru bagi rantau ini.Johor dan Riau (Batam) hanyalah menjadi pembantu dalam memangkinkan ekonomi Singapura. Ini kerana Johor boleh memberikan tanah dan kemudahan simpanan (gudang pada kos murah) bagi pihak Singapura dan Batam boleh menyediakan satu kumpulan tenaga kerja yang murah.

SIJORI pasti tenggelam jika Projek Segenting Kra berjalan dengan lancar dan dijayakan oleh IMT-GT. Jika ini berlaku maka ekonomi Singapura dan idea SIJOR akan musnah. Untuk memastikan bahawa IMT-GT dan Segenting Kra musnah (dari segi teknikal) maka perlulah satu ketidakstabilan diujudkan di Segenting Kra.

Perlu diingatkan bahawa sejak dari dahulu lagi kawasan Segenting Kra ini agak kurang stabil kerana pertembungan dua budaya yang berbeza (Melayu Islam Siam dan Masyarakat Buddha Siam). Memang isu agama boleh mencetuskan mana-mana perbalahan dengan mudah. Namun sejak dari dahulu lagi masyarakat Siam (Thailand) amat menghormati Raja Siam tanpa mengira agama dan suku kaum.

<cakap-cakap orang>
Untuk memastikan berlaku ketegangan sosial di Segenting Kra, maka agen perisikan Singapura dengan kerjasama Agensi Perisikan Pusat Amerika (CIA) yang sememangnya berada disana memulakan satu operasi khusus semata-mata untuk mengujudkan kekacauan kaum disana. Malah beberapa insiden kekacauan disana yang telah dikenalpasti oleh pihak ketenteraan Thailand yang dilakukan oleh orang luar yang berkepentingan.

Malah beberapa cakap-cakap kedengaran dari pihak Singapura yang menuduh Malaysia sebagai lokasi melatih “Mujahidin” yang kononnya membuat kacau di Selatan Thailand (Segenting Kra). Dengan cara ini, adalah mudah untuk melaga-lagakan Malaysia dan Thailand dalam isu setempat sedangkan kita semua sedia maklum bahawa hubungan Malaysia dan Thailand memang amat baik sejak dari dahulu lagi.

Kini ada beberapa usaha yang dilakukan oleh pihak agen dari Singapura yang cuba membekalkan saluran kewangan dan senjata melalui pihak ketiga dari Laos, Myanmar dan Vietnam semata-mata untuk memporak-perandakan kawasan Selatan Thailand. Beberapa penyeludupan telah disekat oleh pihak Thailand dengan kerjasama Malaysia di Laut China Selatan yang bertujuan mengubah geopolitik di Selatan Thailand. Pihak Singapura juga mendapat kerjasama yang baik daripada bekas Perdana Menteri Thailand (Thaksin) dalam usaha mereka mencetuskan ketegangan di Selatan Thailand. <cakap-cakap orang>
sekarang nampaknya macam pihak IMT-GT yang dipelopori oleh Mahathir dari Malaysia menang dengan SIJORI yang dipelopori oleh Singapura (walaupun projek jambatan bengkok kena batal..LOL) , projek MAPHILINDO yang dipelopori oleh Filipina pula cam tenggelam je??


WALL OF TEXT !!!
doh.gif

This post has been edited by hack3line: Jan 2 2010, 04:32 AM
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
-Aktan-
post Jan 2 2010, 04:32 AM


2.6b dah masuk bro
*****
Group: Senior Member
Posts: 768

Joined: Dec 2009



too long didn't read all, prolly will fail tho
User is online!Profile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ruffaz
post Jan 2 2010, 04:33 AM


yes I am a noob
******
Group: Senior Member
Posts: 1,065

Joined: Nov 2008
From: 127.0.0.1




goodbye singapork.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
peewee
post Jan 2 2010, 04:35 AM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 32

Joined: Oct 2009

QUOTE(ruffaz @ Jan 2 2010, 04:33 AM)
goodbye singapork.
*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
hizperion
post Jan 2 2010, 04:41 AM


Average Bitch
*****
Group: Senior Member
Posts: 904

Joined: Jan 2003
From: The Dupes Heaven Expire: Oct 2077



i support anything that can bring singapore down
hahaha
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KKLOO
post Jan 2 2010, 05:11 AM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 184

Joined: Feb 2009


tl:dr

user posted image

nice island but i dont see this happening

This post has been edited by KKLOO: Jan 2 2010, 05:13 AM
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
defaultname365
post Jan 2 2010, 05:13 AM


Windows® 8.1 | Xbox 360™ | PlayStation® 4
******
Group: Senior Member
Posts: 1,030

Joined: Nov 2006
Year of completion: 3000
User is online!Profile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Flizzardo
post Jan 2 2010, 05:15 AM


卍天
******
Group: Senior Member
Posts: 1,090

Joined: Mar 2005
From: Internet


of course la jambatan bengkok dibatal paklah dan khairy pro singapore
User is online!Profile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Polaris
post Jan 2 2010, 05:16 AM


Trust Fund Baby
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,850

Joined: Aug 2006
From: Stellar Nursery
Cronies ayam kambing until PWTC banjir with kum
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
silentser
post Jan 2 2010, 05:16 AM


OH MAH ANDROID
*******
Group: Senior Member
Posts: 3,137

Joined: Sep 2006
From: subway FTW


never gonna happen
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Shiroi
post Jan 2 2010, 05:18 AM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 21

Joined: Nov 2008


hmm.gif hmm.gif
Well,if it happens the northen states will have a big boost in growth and also both side of our coast will have
loads of visiting ships and tankers.And seriously jeopardizing SG as a port hub.Soon,technology transfer and
job opportunity will bring back our brains from overseas. hmm.gif

If it happens.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Kam Tze
post Jan 2 2010, 05:20 AM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 26

Joined: Oct 2005


cool story bro, neva gonna happen in this solar system's lifetime
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
hack3line
post Jan 2 2010, 05:22 AM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 29

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


QUOTE(Shiroi @ Jan 2 2010, 05:18 AM)
hmm.gif  hmm.gif
Well,if it happens the northen states will have a big boost in growth and also both side of our coast will have
loads of visiting ships and tankers.And seriously jeopardizing SG  as a port hub.Soon,technology transfer and
job opportunity will bring back our brains from overseas. hmm.gif

If it happens.
*
Kelantan people will be very happy then.... laugh.gif

but Australia is the HQ of Commonwealth nation in Asia.. so they will still use the old route icon_rolleyes.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
defaultname365
post Jan 2 2010, 05:27 AM


Windows® 8.1 | Xbox 360™ | PlayStation® 4
******
Group: Senior Member
Posts: 1,030

Joined: Nov 2006
Should build a bridge from Malaysia to Los Angeles

Peninsular connect to East Msia then from East Msia connect to LA. Has to 'bengkok' along the way if necessary. biggrin.gif

14,138 kilometers or 8785 miles

user posted image


This post has been edited by defaultname365: Jan 2 2010, 05:29 AM
User is online!Profile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Flizzardo
post Jan 2 2010, 05:29 AM


卍天
******
Group: Senior Member
Posts: 1,090

Joined: Mar 2005
From: Internet


QUOTE(defaultname365 @ Jan 2 2010, 05:27 AM)
Should build a bridge from Malaysia to Los Angeles

Peninsular connect to East Msia then from East Msia connect to LA. Has to 'bengkok' along the way if necessary.  biggrin.gif
*
doh.gif
pakatan rakyat?

ini bodoh
User is online!Profile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Polaris
post Jan 2 2010, 05:34 AM


Trust Fund Baby
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,850

Joined: Aug 2006
From: Stellar Nursery
Build an elevator to the moon (fasa 1), then from moon to mars (fasa 2) to dig for oil.

Malaysia become earth's spaceport = trillions loots!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
soundsyst64
post Jan 2 2010, 05:36 AM


I'm No-Longer-Noobs
*******
Group: Senior Member
Posts: 3,725

Joined: Jul 2005
From: In /hardware/

Tak mahu gabung sabah/sarawak? such a discrimination vmad.gif

user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
slimey
post Jan 2 2010, 06:13 AM



*******
Group: Senior Member
Posts: 4,751

Joined: Apr 2007

project that will break the economy and never happen in your life time
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
stellabf
post Jan 2 2010, 06:47 AM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 11

Joined: Feb 2009
From: Kuala Lumpur



QUOTE(hizperion @ Jan 2 2010, 04:41 AM)
i support anything that can bring singapore down
hahaha
*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Pepper
post Jan 2 2010, 07:10 AM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 427

Joined: Mar 2007


front mission 3 comes alive

user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Polaris
post Jan 2 2010, 07:16 AM


Trust Fund Baby
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,850

Joined: Aug 2006
From: Stellar Nursery
QUOTE(slimey @ Jan 2 2010, 06:13 AM)
project that will break the economy and never happen in your life time
*
How dare you poke bubble!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lester1987
post Jan 2 2010, 08:17 AM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,942

Joined: Jan 2007
From: KL staying in JB


looks good, but with the number of corruption in this 3 countries, this is not gonna happen. Building the bridge it self might cost zillion of $$$. unless they can lower their corruption level or this plan won't work until we die.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
rokiroad
post Jan 2 2010, 08:19 AM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 108

Joined: Mar 2009
From: hang suka arbok?
QUOTE(defaultname365 @ Jan 2 2010, 05:27 AM)
Should build a bridge from Malaysia to Los Angeles

Peninsular connect to East Msia then from East Msia connect to LA. Has to 'bengkok' along the way if necessary.  biggrin.gif

14,138 kilometers or 8785 miles

user posted image
*
saya sokong ini! rclxm9.gif
w00t, cross japan also!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Pepper
post Jan 2 2010, 08:20 AM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 427

Joined: Mar 2007


QUOTE(Lester1987 @ Jan 2 2010, 08:17 AM)
looks good, but with the number of corruption in this 3 countries, this is not gonna happen. Building the bridge it self might cost zillion of $$$. unless they can lower their corruption level or this plan won't work until we die.
*
plan will still go ahead
since if there's project,
there's money

just expect things to look like shanghai bridge filled with plastic bags and stratoform and all that jazz
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
azwan92
post Jan 2 2010, 08:54 AM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 358

Joined: Sep 2009



good then, when will it start, will they drill petronas' money again? my father didnt get bonus for 3 years already. we cant live like this. sad.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
liez
post Jan 2 2010, 09:39 AM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,346

Joined: Jun 2007
guys...UK economy rise rocket high when they joined EU...If we can unite Giant economy leaders like CHina and future CHina Vietnam ...we may be able to beat EU...coz we got too hell loads of resources and we got cheap work force. China vietnam and malaysia supply products and indonesia supply workforce. A treaty must be formed then.

If Singapore boh song...can let them join us as well but they must signed the treaty la....and they will also be bound by the treaty.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
tomatotomatomy
post Jan 2 2010, 09:44 AM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 213

Joined: Dec 2006
From: Land of the lulz

QUOTE(rokiroad @ Jan 2 2010, 08:19 AM)
saya sokong ini!  rclxm9.gif
w00t, cross japan also!!
*
u juz wanna go to japan. i know
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
abang brother
post Jan 2 2010, 09:47 AM


김민규
*******
Group: Senior Member
Posts: 4,959

Joined: Jan 2003
From: Kuching,Sarawak Status: Same Same



singapore can go now please.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
moorish
post Jan 2 2010, 09:50 AM


Material Girl
******
Group: Senior Member
Posts: 1,874

Joined: Apr 2007
From: "On a need-to-know basis"


bridge to indon doh.gif
back to motherland? thumbup.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Pepper
post Jan 2 2010, 10:05 AM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 427

Joined: Mar 2007


QUOTE(moorish @ Jan 2 2010, 09:50 AM)
bridge to indon doh.gif 
back to motherland? thumbup.gif
*
i thought mothaland is riau
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
azwan92
post Jan 2 2010, 10:10 AM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 358

Joined: Sep 2009



QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 09:11 AM)
let me guess, your dad is working there as a janitor right?
*
USA/Chad (Africa)/ UK/ Canada joint venture manager, now taking Iraq and Afghanistan into the group.

This post has been edited by azwan92: Jan 2 2010, 10:11 AM
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
hizperion
post Jan 2 2010, 12:05 PM


Average Bitch
*****
Group: Senior Member
Posts: 904

Joined: Jan 2003
From: The Dupes Heaven Expire: Oct 2077



imma gunna laff at u naysayers
these will definitely happen
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
silentser
post Jan 2 2010, 12:18 PM


OH MAH ANDROID
*******
Group: Senior Member
Posts: 3,137

Joined: Sep 2006
From: subway FTW


QUOTE(hizperion @ Jan 2 2010, 12:05 PM)
imma gunna laff at u naysayers
these will definitely happen
*
how many high end project like these ever work?

except for the smart tunnel which KL need it URGENTLY, if DR.mahathir still in charge i will believe this will work.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lester1987
post Jan 2 2010, 12:26 PM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,942

Joined: Jan 2007
From: KL staying in JB


QUOTE(silentser @ Jan 2 2010, 12:18 PM)
how many high end project like these ever work?

except for the smart tunnel which KL need it URGENTLY, if DR.mahathir still in charge i will believe this will work.
*
i heard from my uncle which is a Singaporean, he said that during Mahathir time, Mahathir have this plan in mind. but LKY paid a lum sum of money to mahathir and sukarno (indon PM) so that they don't do it as it will affect singapore. and they keep very close relationship. so because other countries is so corrupt, and singapore has a lot of money to pay the leaders, this is not going to happen.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
maximus85
post Jan 2 2010, 12:42 PM


O.M.F.G~!!!
****
Group: Senior Member
Posts: 605

Joined: Jun 2005
From: Beyond and Above
great plan... but it won't happen... seriously

plz dun forget wat land we are stepping on...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Nightfalls
post Jan 2 2010, 12:47 PM


~Hi Baby~
****
Group: Senior Member
Posts: 521

Joined: Feb 2006
From: ~Oblivion~


give the project to the PKFZ team... they can do the job well....
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Jurlique
post Jan 2 2010, 12:50 PM


The Hajok
******
Group: Senior Member
Posts: 1,681

Joined: Oct 2009
For those who approve this canel project, I hope USA and the EU will declare war against Malaysia, Myanmar and Thailand to safe Singapore as a regional and international hub.

Not to forget Singapore got China economic and Australian military backing as well.

Alot of Americans and Commenwealth nations will give a firm objection towards this canel building.

For the construction of a bridge linking Malacca and Dumai, Indonesia, I believe this project is OK since it will have minimal effects on Singapore economy.

Malaysia wanna have good diplomatic ties with China and USA, pls wait until wawasan 4040.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
colex08
post Jan 2 2010, 12:53 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 90

Joined: Jan 2009



wat if they fall into pakatan rakyat in next GE?

This post has been edited by colex08: Jan 2 2010, 12:54 PM
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
convivencia
post Jan 2 2010, 12:56 PM


idiot
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,675

Joined: Dec 2008
what if mehrehshia can't pay for all these shits?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Amrik
post Jan 2 2010, 12:57 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 227

Joined: Jan 2008
From: Kuala Lumpur


QUOTE(Jurlique @ Jan 2 2010, 12:50 PM)
For those who approve this canel project, I hope USA and the EU will declare war against Malaysia, Myanmar and Thailand to safe Singapore as a regional and international hub.

Not to forget Singapore got China economic and Australian military backing as well.

Alot of Americans and Commenwealth nations will give a firm objection towards this canel building.

For the construction of a bridge linking Malacca and Dumai, Indonesia, I believe this project is OK since it will have minimal effects on Singapore economy.

Malaysia wanna have good diplomatic ties with China and USA, pls wait until wawasan 4040.
*
we will lose the war. our jet's don't have engines flex.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
convivencia
post Jan 2 2010, 12:59 PM


idiot
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,675

Joined: Dec 2008
QUOTE(Amrik @ Jan 2 2010, 12:57 PM)
we will lose the war. our jet's don't have engines  flex.gif
*
and we can fly only 4 sukhois

nobody else know how to fly those planes
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
rokiroad
post Jan 2 2010, 01:02 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 108

Joined: Mar 2009
From: hang suka arbok?
^
but,Convi we have Evo police!! vmad.gif

QUOTE(tomatotomatomy @ Jan 2 2010, 09:44 AM)
u juz wanna go to japan. i know
*
tongue.gif Kantoi

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
HangPC2
post Jan 2 2010, 03:02 PM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 382

Joined: Nov 2006
From: LANGKASUKA



QUOTE(ruffaz @ Jan 2 2010, 04:33 AM)
goodbye singapork.
*
Sayonara..... thumbup.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lwb
post Jan 2 2010, 03:13 PM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,504

Joined: Apr 2007
From: Petaling Jaya


the sukhois that still have the P sticker on it..
the air traffic controller alwiz have to shout.. "beri laluan, beri laluan" doh.gif

QUOTE(convivencia @ Jan 2 2010, 12:59 PM)
and we can fly only 4 sukhois

nobody else know how to fly those planes
*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kennie
post Jan 2 2010, 03:18 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 148

Joined: Sep 2006
a good try to waste money
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
convivencia
post Jan 2 2010, 03:19 PM


idiot
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,675

Joined: Dec 2008
QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 03:17 PM)
lol. fighter pilots are one of the best pilot there is.i was expecting more intelligent reply such as background history of candidate, how he passed the selection process, how he was trained, phases of training, level of difficulties, basic and advance phases, weapons and tactical training, operational doctrine, combat survival, esprit-de-corp etc etc. until he could become a fully operational pilot, be it a commercial or a fighter pilot. CGPA 4.0 may means something to you and to the world of academicians but it meaningless to fighter pilots. You won't be able to stand up with pride together with them unless you are also among "The Best of The Best" .
Kudos and hats off to all "Top Gunners" . You are definitely The Best of The Best and I personally always have a very high regard to those who make others envy with what you have achieved.
*
what you say makes sense if it's Russian pilots or American pilots of Isreali pilots

in mehrehshia, kulitfication still takes precedence

that is why we only have 4 guys able to fly the sukhois
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
convivencia
post Jan 2 2010, 03:20 PM


idiot
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,675

Joined: Dec 2008
QUOTE(lwb @ Jan 2 2010, 03:13 PM)
the sukhois that still have the P sticker on it..
the air traffic controller alwiz have to shout.. "beri laluan, beri laluan"  doh.gif
*
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
hakimz
post Jan 2 2010, 03:24 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 259

Joined: Apr 2008
From: From ///K.L\\\ Supremes Holic



bertaubat lagi bagus dari membazir , 2012 kambing
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
yeezai
post Jan 2 2010, 03:29 PM


-using no way as way-having no limitation as limitation-
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,132

Joined: Feb 2009
From: Oz<->Taiwan<->KL<->Land below the wind



why dun combine all the world continent into one...so no need to travel by sea
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
swks26
post Jan 2 2010, 03:37 PM


Kuli 10k Rupiah/Day
*****
Group: Senior Member
Posts: 905

Joined: Jan 2007
QUOTE(convivencia @ Jan 2 2010, 12:59 PM)
and we can fly only 4 sukhois

nobody else know how to fly those planes
*
Don't worry! We have our very own Tanya from Red Alert.

» Click to show Spoiler - click again to hide... «

User is online!Profile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lwb
post Jan 2 2010, 03:39 PM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,504

Joined: Apr 2007
From: Petaling Jaya


eh dong.. i ma think you got me wrong.
our sukhois pilot clocked flighthours are so pathetically low as compared to other countries' sukhois pilots.. thus i have reason to believe that the combat-readiness still warrants "bagi laluan.. bagi laluan"

this comparison was painfully noted during 2009 lima exhibition.. i'm not referring to the bestest yet.. but our record is too phail-ly low!! think about that.. poor utilization of the country resources.. merely to parking the plane for lulz most of the time.


QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 03:17 PM)
lol. fighter pilots are one of the best pilot there is.i was expecting more intelligent reply such as background history of candidate, how he passed the selection process, how he was trained, phases of training, level of difficulties, basic and advance phases, weapons and tactical training, operational doctrine, combat survival, esprit-de-corp etc etc. until he could become a fully operational pilot, be it a commercial or a fighter pilot. CGPA 4.0 may means something to you and to the world of academicians but it meaningless to fighter pilots. You won't be able to stand up with pride together with them unless you are also among "The Best of The Best" .
Kudos and hats off to all "Top Gunners" . You are definitely The Best of The Best and I personally always have a very high regard to those who make others envy with what you have achieved.
*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Cyclonechuah
post Jan 2 2010, 03:44 PM


(  ̄ c ̄)=c |。◕‿‿◕。|
******
Group: Senior Member
Posts: 1,721

Joined: Oct 2007
From: Taiping Perak



they got chuck norris support
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
brian12988
post Jan 2 2010, 04:41 PM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,263

Joined: Jan 2007
From: Marehsia.


i always said, the terusan to be built at thailand is good for malaysia and thailand..bad for singapore.....LETS BUILD IT..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
HangPC2
post Jan 2 2010, 05:03 PM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 382

Joined: Nov 2006
From: LANGKASUKA



QUOTE(brian12988 @ Jan 2 2010, 04:41 PM)
....LETS BUILD IT..
*
rclxms.gif thumbup.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
jackyjin
post Jan 2 2010, 05:03 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 120

Joined: Dec 2008
org mareshia asyik bermimpi!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
HangPC2
post Jan 2 2010, 05:07 PM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 382

Joined: Nov 2006
From: LANGKASUKA



QUOTE(jackyjin @ Jan 2 2010, 05:03 PM)
org mareshia asyik bermimpi!
*
U jeles whistling.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
jackyjin
post Jan 2 2010, 05:13 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 120

Joined: Dec 2008
wall of text but no sos tiram...wat an imagination

u think this is peraduan menulis esei hari kebangsaan ka
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G3-X
post Jan 2 2010, 05:36 PM


G Three X
****
Group: Senior Member
Posts: 632

Joined: Jan 2003
From: Naha-Shi Okinawa



Malaysia / Thailand / Laos Boleh !!!!!!!!!!!!!!!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
w3er
post Jan 2 2010, 06:40 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 251

Joined: Jan 2005
thailand wanna potong their own land to destroy singapore??

thailand got very good kam ching with singapore la...
y want help mehleysia destroy singapore.....

LOLZ!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
hack3line
post Jan 2 2010, 07:09 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 29

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


QUOTE(w3er @ Jan 2 2010, 06:40 PM)
thailand wanna potong their own land to destroy singapore??

thailand got very good kam ching with singapore la...
y want help mehleysia destroy singapore.....

LOLZ!
*
that's why they throw Thaksin away (Thaksin store so much of his and Thailand people money in Singapore.. TEMASEK scandal).. n then after Thaksin got dumped by his own people the new PM invite Malaysia to the South Thailand for economy and other project including this project..

oh well China is the one who have very strong backing on this project! China aim to be world superpower.. and this is among their plan with Thailand, Malaysia, Indonesia brows.gif

oh ada orang mau sos la ye.. ada terlalu banyak sos.. dan intial study sudah mula dijalankan semula tahun lepas 2009 selepas Thaksin kena buang negara dari Thailand, raja Thailand nampaknya mahu sangat projek potong di Selatan Thailand tu dilaksanakan..

user posted image

antara sos..
http://www.thai-canal.org <-- website rasmi hendak potong di Selatan Thailand tu!! (masa Thaksin dulu lemban je sekarang projek nak on nih!)
http://www.pittsburghlive.com/x/pittsburghtrib/s_307155.html <-- China panggil projek ni sebagai laluan mutiara
http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?p...0-9-2005_pg4_20 <-- negara India tengah perhati perkembangan projek potong ni
http://www.worldpress.org/Asia/2908.cfm <-- negara China hendak suntik USD200 BILLION supaya projek potong selatan Thailand dapat diteruskan
http://www.2bangkok.com/2bangkok/MassTransit/kracanal.shtml <-- sedikit informasi fast fact mengenai projek potong ni


In Thailand, China is funding the construction of a $20 BILLION canal across the Kra Isthmus. This would allow ships to bypass the Strait of Malacca. China has also set up electronic posts near the Persian Gulf to monitor ship traffic through the Strait of Hormuz.


user posted image

user posted image user posted image

case study of this South Thailand project have at least 5 main focus
1. Freedom in managing the canal

2. National economy

3. Military Strategic reasons

4. Social & Environmental aspects

Route 2A starts from Baan Ratchagrood – amphur Lungsuan, Chumporn Province
Pros

1. The original line from 325 years ago, in the reign of King Narai the great

2. Short land distance, only 90 Kilometers

3. The route closest to Bangkok (600 Kilometers far from Bangkok)
Cons

1. Close to the Burmese border (about 30 Kilometers from the border) may cause political and national security problems.

2. Outside the International Sea Routes, will have to go around the Cape of Vietnam.

3. Burma can easily develop Industries to compete with Thailand, with the advantage going to Burma by reasons of cheaper wage and cheaper investment cost. Foreigners will turn to invest in Burma instead of Thailand.

4. Geographical problems, there are slips in the Earth’s shell underneath the area causing frequent earthquakes. It may be dangerous to the canal in the future.

5. Water level of the two sides have 2-3 meters difference, a water gate may be necessary.

6. The canal line passes mountain lines and canyons, not appropriate for ports, industrial and special economic zone development.

7. The canal line passes mountains with granite stratums more than 60 Kilometers long making the canal short but expensive to dig.

8. The objective of the canal isn’t for ships to travel to Bangkok but to be an international region joining the Middle East and India to Japan and Korea. The higher the canal line is, the further away the ships have to go around the cape of Vietnam. Making the distance of the route not shorter than the original.



Route 5A from Satool – Songkla Province
Pros

1. The least amount of earth to dig up, making the canal dig cost the cheapest.

2. The water level difference of the two sides is only 0.5 meters

3. The canal line doesn’t cut any mountain lines, the canal line would be in a canyon.

4. In the International Sea route
Cons

1. Close to the Malaysian border, making Malaysia able to develop their industries without having to create a canal. Malaysia will receive more benefits because the canal line is close to Alor Setar and the Malaysia’s central pier (Port Kelang)

2. In the present the population density is very high, may cause problems in transport and handling.

3. The canal line passes Songkla lake (lower Songkla lake) may create a lot of resistance like the

Thai-Malaysian gas line case

4. From geographical research, there are about 11 large rock catacombs in Satool province.

5. The area lower of the canal line is a Thai-Muslim area, more than 80% of the population are Muslims if there is interference from outside of Thailand there maybe problems involving separation and national security in the future.

6. The canal line is close to the Strait of Malacca making the canal line route not different from the original route.

7. Not enough area to develop a special economic and industrial zones.



Route 7A from Trang – Songkla Province
Pros

1. Short, 60 Kilometers of land to dig, combined with the water channel from Kantang to Trang (30 Kilometers) at amphur Yhan Ta Koaw and dig Songkla lake at the Royal sea between Patalung and Songkla (about 20 kilometers) the total distance is about 110 Kilometers

2. Digging 9 Km into the mountain will get rocks to use in the construction

3. After only 5 Km from Songkla on land will be through to the Thai coast with a deep water pier already at Songkla.

4. Songkla Lake can be used as a port to shelter from monsoons.
Cons

1. The canal line overlaps natural water routes from Kantang to Yhan Ta Kaow, it will effect citizens over 30 Kilometers along the line.

2. Senators and Representatives of Songkla Province along with numerous Songkla Lake reservation clubs and citizens of Songkla object in having the canal pass through Songkla Lake.

3. Songkla Province is a high-density population area; the land cost is very high and causes more social problems because the route has a higher Thai-Muslim population than route 9A.

4. Has environmental impacts, the route passes high population areas, important tourist areas along the route.

5. Closer to the Thai-Malaysian border than route 9A.

6. The route passes a mountain line in Trang Province, the mountain is very high, it is 1,200 meters high and 9-10 kilometers long. The only canyon available is the Pabpa canyon, which is too narrow for a canal.

7. Not enough space to develop special economic and industrial zones.



Route 9A from Krabi to Trang to Patalung to Nakorn Sri Tammarat Province
Pros

1. The area is in the center of the southern region and half from Burma to the Malay Peninsula and Singapore. The route doesn’t cause problems in national security (about 700 kilometers away from the Burmese border and about 700 kilometers from Singapore)

2. 95% of the populations in the route and in the area below the route are Thai-Buddhists. Any foreign intervention attempts to cause separation will be hard to do.

3. In the international sea route and capable of building ports to hide from monsoons at both sides of the canal.

4. Fundamental systems are already ready such as the Tungsong cement factory (can produce 8 Mil. Tons/year), Land travel (4 main routes and 2 train routes) and Air travel (close to 3 airports)

5. Has a fresh water source for canal operations and to support industries. Water supply overseen by the Department of Irrigation.

6. Capable of area development, for new towns, special economic zones at three areas, at both canal entrances, and the central area of the canal.

7. Has a low-density population rate, making the cost for transportation and handling cheaper.

8. The water level difference between the two sides is only 25 centimeters.

9. All 23 local district administrations support and cooperate in marking the canal line along the 9A route (there have been 15 meetings held)
Cons

1. The route distance is 120 kilometers which is the longest, 2A (92 kilometers), 5A (102 kilometers), 7A (105 kilometers)

2. 10 kilometer of the route passes a mountain range at the Nakorn Sri Tammarat mountain range.

3. A part of the canal line passes Keuan Kreng Pruh, which is a wet land. If there isn’t proper management, it might cause environmental problems.

user posted image <-- perbezaan jarak kalau selatan Thailand di potong nanti, tunggu signal je ni..

kenapa tak percaya ke?? brows.gif

...
negara China akan suntik USD20 BILLION untuk projek potong selatan Thailand ni.. dimulakan dahulu dengan pembinaan Jambatan MALAYSIA-INDONESIA! tak lama lagi Singapura akan masuk semula wilayah Malaysia, boleh ke diaorang tahan.. China sendiri mahu suntik sampai 20 BILLION untuk projek ni nak lawan kuasa eropah dan USA. icon_idea.gif

This post has been edited by hack3line: Jan 2 2010, 07:11 PM
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
nouruddines
post Jan 2 2010, 07:21 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 236

Joined: Oct 2009
From: Azkaban



QUOTE(hizperion @ Jan 2 2010, 04:41 AM)
i support anything that can bring singapore down
hahaha
*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lester1987
post Jan 2 2010, 07:48 PM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,942

Joined: Jan 2007
From: KL staying in JB


QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 07:18 PM)
but what if they know that we treat chainis people like shit here?
*
then they suntik 100 bil to make sure the malaysia gomen will runtuh and get the singapore gomen to take over the country.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
patt_sue
post Jan 2 2010, 07:52 PM


Enthusiast
*****
Group: Senior Member
Posts: 791

Joined: Feb 2005


so after this malaysia will be known as malaysia island
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
convivencia
post Jan 2 2010, 07:53 PM


idiot
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,675

Joined: Dec 2008
QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 07:18 PM)
but what if they know that we treat chainis people like shit here?
*
user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
convivencia
post Jan 2 2010, 07:54 PM


idiot
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,675

Joined: Dec 2008
QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 07:50 PM)
but china men in Singapore are also being treated badly, so how?
*
user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
quintessential
post Jan 2 2010, 10:12 PM


vaporwave addict
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,911

Joined: Feb 2006
From: singapore
QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 08:18 PM)
but what if they know that we treat chainis people like shit here?
*
want china to become world superpower?

china will conquer malaysia and renamed it as chinese nanyang with singapore as capital.

fffffuuuuuuuuuuuuu
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
stupiak07
post Jan 2 2010, 10:22 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 214

Joined: Oct 2007
From: broken heart land, single forever~

i ban this projec coz indon-memangsia bridge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
liez
post Jan 2 2010, 10:31 PM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,346

Joined: Jun 2007
QUOTE(quintessential @ Jan 2 2010, 10:12 PM)
want china to become world superpower?

china will conquer malaysia and renamed it as chinese nanyang with singapore as capital.

fffffuuuuuuuuuuuuu
*
then let china owned myanmar, vietnam, thailand, malaysia, sg, indonesia and brunei... let this world seperated into 3 big power- USA, UK+EU and China+Russia. Japan will be left alone to get conqured by the last winner.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
brian12988
post Jan 2 2010, 10:36 PM


Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,263

Joined: Jan 2007
From: Marehsia.


QUOTE(HangPC2 @ Jan 2 2010, 05:03 PM)
rclxms.gif  thumbup.gif
*
nod.gif

QUOTE(w3er @ Jan 2 2010, 06:40 PM)
thailand wanna potong their own land to destroy singapore??

thailand got very good kam ching with singapore la...
y want help mehleysia destroy singapore.....

LOLZ!
*
potong their land for more money and more growth

QUOTE(left right @ Jan 2 2010, 07:18 PM)
but what if they know that we treat chainis people like shit here?
*
they alredi know.. nod.gif

QUOTE(liez @ Jan 2 2010, 10:31 PM)
then let china owned myanmar, vietnam, thailand, malaysia, sg, indonesia and brunei... let this world seperated into 3 big power- USA, UK+EU and China+Russia. Japan will be left alone to get conqured by the last winner.
*
firedauz wont be very happy..

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
exkay
post Jan 2 2010, 10:47 PM


Hired Gunman
*******
Group: Senior Member
Posts: 3,591

Joined: Jan 2003
From: My Room



QUOTE(hack3line @ Jan 2 2010, 04:29 AM)

rekabentuk pulau buatan besar di perlis untuk dijadikan pelabuhan antarabangsa tu tatau lagi tapi agaknya lebih kurang macam ni la..
user posted image

http://forum.lowyat.net/index.php?showtopic=1226403 <--  PERLIS want to make BIG MAN-MADE ISLAND !, INTERNATIONAL PORT in Perlis (News)
Please... That image is in Qatar and that project is already half way thru, u can see it via Google Earth.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kanz1986
post Jan 3 2010, 02:56 AM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 80

Joined: Oct 2006


yeah. the island, which is also known as the Pearl is being constructed in Qatar. Some buildings on the section connected to the mainland is already being occupied. I worked here in Qatar, thus seeing this pic in ur wall of text really brought out a big question mark & hesitation on ur credibility.


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
pungkokman
post Jan 3 2010, 03:14 AM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 116

Joined: Jul 2009
From: yo'momma bedroom!!!



QUOTE(Shiroi @ Jan 2 2010, 05:18 AM)
hmm.gif  hmm.gif
Well,if it happens the northen states will have a big boost in growth and also both side of our coast will have
loads of visiting ships and tankers.And seriously jeopardizing SG  as a port hub.Soon,technology transfer and
job opportunity will bring back our brains from overseas. hmm.gif

If it happens.
*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Bump TopicReply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.1590sec    4.43    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 25th March 2017 - 11:31 PM