Welcome Guest ( Log In | Register )

Bump Topic Add Reply RSS Feed New Topic New Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> [COMPLAINT] Ajul @ ZUl Qais, under-cut here and there.

i.T blur
post Aug 27 2009, 11:50 AM

Getting Started
**
Junior Member
73 posts

Joined: Nov 2006
From: kLaNG



salam, hi,

ok la TS n ajul...

sekadar bagi cadangan...dalam bulan ramadhan dan nak syawal dah pe kate korang settle je problem ni...

TS
-jangan keras kepala sangat nak refund balik duit n.book yang ko bli tuh..(mmg xkan dapat)
-kes ni nak masuk 2 tahun dah, so ko accept je la cadangan ajul nak tolong jual balik n.book ikut 2nd price..ok la tue "better than nothing"
kalo dapat jual nanti ko g bli n.book baru kat seller lain pastuh kene BEWARE la...ok(sekurang-kurangnye seller dah usahakan sesuatu).
-x yah la gado2 lagi kite ni org melayu (kene terima yang org melayu ni kureng ilmu untuk running bisnes).
-memang betul kite ni ade hak bagi pembeli..dan sebagai pembeli mesti tau product, detail, retail price,online trading.
( kite bukan beli ikan kat pasar ) worksmart ye... icon_rolleyes.gif
-jadikan tauladan dan selepas ni jgn lagi wat kesilapan yg same....(senyum skit biggrin.gif ).
-kalo ajul call ko nak settle mende ni x yah marah2..xgune benci2 nih....try bercakap dan settle down mende nih buang ego skit ye...melayu ma...
PRO skit ye en.TS..x payah nak berdolak dalih...cukup2 la tuh k

ajul
-ko mmg aku tabik ngan bisnes ko yang nak hampir 1 juta dalam it product..aku bangge sebagai org melayu sbb org mcm ko ni susah nak jumpe.
-pada aku la ye...jangan marah lak...kite ni perlu berserdahana dalam ape mende yg kite wat..xyah la ko nak inform lagi yang banyak customer yang masih berusan ngan ko..(diam aje) setakat komen forumer yang x memberi faedah tu ko x yah reply...sebab nanti nampak banyak kelemahan kite...
-sebagai seller gak kite kene PRO dalam bisnes sebab bukan sume customer ni tau dalam product yg kite jual...bagitau le detail2 dan terms dalam urusniaga online ni...senang cite bagitau sume je la detail kat customer..kecuali untung yang kite dapat.... biggrin.gif
-aku x paham nape ko leh bagi n.book yang warranty dah running pastuh x mengikut model yg customer request....(lupekan problem tu sbb dah lepas)....dan sepatutnye kite kene mengakui kesilapan kite dgn TS...ko dah selalu berurusan ngan customer btul x? cerite je masalah kite sebagai seller kat customer dgn care merendah diri selagi kite boleh...(kene ingat CUSTOMER ALWAYS RIGHT) Jgn marah en ajul ye..
-ok disebabkan bisnes ko yang dah nak cecah 1 juta kan, pe kate ko amik n.book TS ni pastuh ko bagi balik n.book replacement yg baru untuk TS (budget dalam rm1600-rm1900) pastikan warranty pon baru...beralah je la...untung banyak gak tuh...kite kene terima yang dalam bisnes mesti ade problem...btul x? kalo TS xnak n.book tu ko bg je la duit kat die (rm1600-rm1900 tu je yang TS bole dapat)
-ko kene bersih kan name ko...mane tau lepas ko wat camni bisnes semakin cun rclxms.gif (alhamdullillah) skrg dh nak dekat 1 juta tu pon brape tahun nye bisnes....tau2 je tahun depan bisnes bole cecah 3juta sebab bisnes yang berkat dan ikhlas...amin....insya'allah(senyum skit biggrin.gif )
-Pas ni aku harap ko Call la En.TS dengan kadar segera (ko kene Call sebab die customer) xpayah bedolak dalih lagi...cukup2 la tuh


dan aku harap thread ni bia tutup je la...x sabo nak dengor kes ni settle...ingat dalam bulan mulia ni lembut2 kan la hati, tenang2 kan fikiran, Professional selagi boleh, ikhlas sehabis boleh agar ramadhan kite tahun ni lebih berkat dari tahun2 sebelumnye...ok EN.TS dan EN.AJUL selamat berdiskus ye....x yah pening lagi...

assalamualaikum....

best regards,
khairil


 

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0270sec    1.10    7 queries    GZIP Disabled
Time is now: 15th December 2025 - 04:16 PM