Welcome Guest ( Log In | Register )

Outline · [ Standard ] · Linear+

Now you can report Grab driver who refuse to pick, you up

views

unknown_2
post May 18 2023, 02:53 PM

On my way
Junior Member
573 posts

QUOTE(alexandersuk @ May 18 2023, 12:27 PM)
Ini post mengenai pengajaran kepada driver Grab suka suruh customer cancel booking sebab trip jauh.
Dah banyak kali saya kena dengan Grab driver yg suruh customer cancel sebab tak nak rating dia jatuh. Mcm2 alasan di beri. Ada yg cakap driver tak ada pilihan utk cancel, kalau driver cancel driver kena potong duit, otw ke tempat lain etc etc
Saya tahu dia menipu tapi saya cancel jugak dan alasan cancel saya letak “driver asked to cancel”.
Tapi kali ni punya penipuan tak boleh brain dah. Map tunjuk driver is nearby, tapi dia cakap dia dok jauh dan ada customer lain. Dia suruh saya cancel, saya tak nak dan saya suruh dia cancel, dia pun tak nak.
Masing dok menunggu, lepas hampir 10 min, saya mengalah dan saya cancel. Kali ni tiada lagi maaf buat mu, terus email kat Grab dan buat aduan ‘driver refuse to come and cheating’
Please kalau tak nak ambik trip, jangan menipu dan cakap benda yg betul dan cakap elok2 dengan customer.
https://www.facebook.com/groups/31681742377...61516645969283/
*
me frequent users.
when driver full this kind of crap, i just screenshot the driver profile, cancel.
next day when i'm free, i always launch complain to grab, with screenshot.

every time i'll flex some muscle like.....
"as a paid subscriber platinum user........"
unknown_2
post May 18 2023, 04:18 PM

On my way
Junior Member
573 posts

QUOTE(MakNok @ May 18 2023, 03:04 PM)
Thank you for screenshot....Grab driver tak peduli pun especially the newbie.... Kena kena lah....GRAB tipu... Hahaha
And some more... Kalau suspend..... GRAB ALSO RUGI EHailing permit lo.... Sendiri pocket keluar...

Gantung that Driver mean also Gantung that EVP lo.....
EVP not senang apply lo...

See competitor... Maxim....AirAsia....InDriver.....majority EVP tak ada....
Only Grab follow and paid on Grab Driver behalf on EVP..

Grab digging on grave by reducing 1km 70cent to 20cent.....lol

So what now peak jam time increasing from 20cent to 50cent...
Jammed mean 45 mins fastest during peak period lo...

Now pickup tipu.... Cakap 10min but actually 20min because pickup long time especially peak hour.

Grab so call accurate historical peak time jam not accurate lo..

Grab forgotten that when peak jammed hour is progressing become longer time.
Yes.. Passenger book at that moment is.. Let say 10min pickup time... But by the time Grab driver read you.... 15min lo...
Jammed time means toll almost need to que to pay toll and we all know how terrible jammed to reach to pay toll and after pay toll also jammed.....
*
what they do to driver, i dunno & dun care.
but i do know that sometimes i'll get compensation from grab.

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0191sec    0.66    6 queries    GZIP Disabled
Time is now: 18th December 2025 - 06:33 AM