Outline ·
[ Standard ] ·
Linear+
Maxis The Official Maxis Wireless Broadband Thread, OMG PORT FORWARDING KRACKED !
|
fcbarcelona-my
|
Oct 28 2007, 07:57 PM
|
|
rite now i'm using my maxis bb with power package. sumtime ok.most of time..sucks eventhough my house just around univ. putra msia.
mais agent told me..that rm98 is a fix rate (unlimited usage). i'm quite not happy with this since i'm read there's some ppl who need to pay more than that rate. so...is it the package was a fix rate..or bill?
|
|
|
|
|
|
fcbarcelona-my
|
Oct 28 2007, 09:52 PM
|
|
 slow..coz i'm really near UPM. maxis agent said i could get up more 1mbps. damn.. location : Tmn sri serdang, near upm till have 2 other days. feel like want to give back this devide to maxis
|
|
|
|
|
|
fcbarcelona-my
|
Oct 28 2007, 11:06 PM
|
|
reset 4 me : switch off the terminal..and on it again. cannot wait 20 min after need to pay 98 ringgit just for this supersnail connection
|
|
|
|
|
|
fcbarcelona-my
|
Oct 29 2007, 07:35 PM
|
|
my terminal show the light blink-blink. but...i till can connect to the internet. is that normal?
|
|
|
|
|
|
fcbarcelona-my
|
Nov 4 2007, 08:33 AM
|
|
URL=http://www.speedtest.net]  [/URL] 8.30 am. near UPM seems i must wake up at early morning to get the speed like this. haiyyoo.
|
|
|
|
|
|
fcbarcelona-my
|
Nov 11 2007, 03:34 AM
|
|
its seems my bb connection quite good nowadays. for a whole day..the speed for entire day run constantly. speed constant at the high speed around 3 am to 1-2 pm. but slow down after noon
|
|
|
|
|
|
fcbarcelona-my
|
Nov 24 2007, 08:47 AM
|
|
QUOTE(aiman04 @ Nov 24 2007, 07:31 AM) I just registered my Maxis BB 10 days ago, sure-sure lah latest firmware already.  welcome to the club mate.  .
|
|
|
|
|
|
fcbarcelona-my
|
Jan 22 2008, 02:07 PM
|
|
line are really s*** . dunno what was happen. always disconnect a few week back. btw..read this comment from bharian.com.my (today) » Click to show Spoiler - click again to hide... « Khidmat ZTE Modem mengecewakan
SAYA sudah menggunakan khidmat 'Jalur Lebar tanpa Wayar' Maxis (ZTE Modem) hampir lima bulan. Apa yang saya dapati, perkhidmatan ini sangat mengecewakan, terutama dalam masa terdekat ini.
Selama tiga minggu ini, hampir setiap hari saya terpaksa menelefon talian Maxis Broadband.
Seperti biasa, operator akan mengarahkan saya untuk memasuki alamat pada 'port' iaitu http:192.168.0.1 dan setiap hari pula operator berkenaan sekali lagi akan mengarahkan saya untuk buka, tutup dan tunggu selama 15 minit.
Saya menghafal semua nama operator di talian maxis broadband ini dan setiap hari juga bil telefon saya akan naik RM7 untuk membolehkan saya melayari internet.
Sebelum menulis surat ini, saya cuba melayari internet selama dua jam sehingga saya mendapat sambungan pada keupayaan 689.34 KB.
Selain itu, permasalahan yang berlaku amat kerap dan mengecewakan. Hampir setiap minggu saya dimaklumkan mengenai perkara itu dan ia memakan masa hampir sehari.
Saya tidak pasti apakah masalahnya. Saya dimaklumkan oleh kakitangan di Pusat Maxis bahawa perkhidmatan itu mengikut perjanjian dan tidak boleh dibatalkan sehingga 18 bulan. Saya ingin bertanya kepada Maxis, adakah perjanjian itu merangkumi:
l Panggilan kepada operator jalur lebar Maxis setiap hari.
l percubaan melayari internet selama dua jam sebelum dapat dihubungkan kepada internet.
l Permasalahan dan gangguan berlaku setiap minggu.
Saya pernah dimaklumkan operator Maxis bahawa masalah itu bukan disebabkan oleh syarikatnya. Saya juga menggunakan TMnet tetapi tidak pernah mengalami masalah itu.
Saya membayar lebih RM100 untuk perkhidmatan, namun kelajuan tertinggi yang pernah saya terima ialah 1.28MB (mengikut perjanjian, 3.6MB).
Saya berharap Maxis dapat memberi jawapan terhadap perkara itu.
ZAINAL BORHAN, Kem Sungai Buloh Selangor.
|
|
|
|
|