Welcome Guest ( Log In | Register )

Outline · [ Standard ] · Linear+

> I love a girl colleague from Penang., She wanna resign & back Penang.

views
     
genjo
post Feb 23 2021, 05:44 PM

Shadow
******
Senior Member
1,334 posts

Joined: Mar 2009

be the one that she can depend on.

dont be sissy beating around the bush.
arcilium
post Feb 23 2021, 05:47 PM

New Member
*
Junior Member
39 posts

Joined: Jun 2006
From: Kajang


if u wait for her to go penang later can go there and ask her out jalan2 after pandemik gone... if she is still single
SaberCortez
post Feb 23 2021, 05:48 PM

On my way
****
Senior Member
691 posts

Joined: Nov 2012



mf, here the first thing u should do.

Hey <insert girl name> Since you might be leaving to penang, wondering if you are open for a last dinner?

Wtf with these confess shit? Are yall dating to be confessing shit? this not some Juliet Romeo. You have no idea if she is even attracted to you. Even if you are you guys not even sure you are compatible yet. Yet you panicking like she is already your gf. Keep your cool man. No one wants a desperate guy.

After that during that night just enjoy it as much as u can. After u done that u can probably ask her what her plan etc.

This post has been edited by SaberCortez: Feb 23 2021, 05:50 PM
TSwesternkl
post Feb 23 2021, 07:56 PM

Casual
***
Junior Member
341 posts

Joined: Aug 2010


QUOTE(SaberCortez @ Feb 23 2021, 05:48 PM)
mf, here the first thing u should do.

Hey <insert girl name> Since you might be leaving to penang, wondering if you are open for a last dinner?

Wtf with these confess shit? Are yall dating to be confessing shit? this not some Juliet Romeo. You have no idea if she is even attracted to you. Even if you are you guys not even sure you are compatible yet. Yet you panicking like she is already your gf. Keep your cool man. No one wants a desperate guy.

After that during that night just enjoy it as much as u can. After u done that u can probably ask her what her plan etc.
*
She wanna back Penang look job or be entrepreneur.
SaberCortez
post Feb 23 2021, 09:10 PM

On my way
****
Senior Member
691 posts

Joined: Nov 2012



QUOTE(westernkl @ Feb 23 2021, 08:56 PM)
She wanna back Penang look job or be entrepreneur.
*
U in a rush or something? Just ask her for a dinner first. Then the rest see how it goes dude. U ever been on a date with this girl? What else you know about her beside the fact that she is your colleague?
donnysen
post Feb 23 2021, 09:48 PM

Getting Started
**
Junior Member
181 posts

Joined: Aug 2020
faster confess to her and ask her to stay for you or you will lose her forever
donnysen
post Feb 23 2021, 09:49 PM

Getting Started
**
Junior Member
181 posts

Joined: Aug 2020
QUOTE(westernkl @ Feb 23 2021, 07:56 PM)
She wanna back Penang look job or be entrepreneur.
*
try to chit chat more with her and let her know your thought
kueks
post Feb 24 2021, 12:16 AM

Playstation
*******
Senior Member
6,348 posts

Joined: Jan 2003
From: -Destiny Island- Status:Online

she already wan go back penang and u wan confess

mana logic

unless u can make her fall in love with u in an instant, wat makes her change mind stay here and not go back penang and be with u?
raymondwong1808
post Feb 24 2021, 10:02 AM

Getting Started
**
Junior Member
166 posts

Joined: Nov 2006


why not take it as a excuse to treat her a meal or dinner as a farewell. during the dinner you may hint her about your intention. from there you may se how it goes.... if she not even keen to have a dinner with you, perhaps u should move on....
kambingkoh
post Feb 24 2021, 03:13 PM

Getting Started
**
Junior Member
62 posts

Joined: Mar 2005



I tumpang here to see show only biggrin.gif

But if you want to get her diamonds, you can go to bride and groom section to look for me LOL

Anyway, since I am here, first of all, you have to know few things:
1. Are you her type of guy?
2. How well do you know her?
3. Do you share common values?

But if you don't care or don't know the answers for the questions above, then muka must be tembok, keep ask her out before she goes back. No need any reason. If want reason, then is to EAT. say you want find someone teman you eat. everyone needs to eat everyday, one day 3 meals. And yet to count in desserts and coffee. If can afford, go to somewhere fancy sometimes, not daily la, like sometimes kopitiam, sometimes fancy restaurant lor. But if for farewell, like some other people suggest, then bring her to somewhere decent enough that can sit longer and talk longer lor.

Again, want diamond look for me ya LOL. I give you discount if you end up with her in the end. XD

This post has been edited by kambingkoh: Feb 24 2021, 03:14 PM
<-- no content -->
TSwesternkl
post Feb 24 2021, 07:19 PM

Casual
***
Junior Member
341 posts

Joined: Aug 2010


QUOTE(kambingkoh @ Feb 24 2021, 03:13 PM)
I tumpang here to see show only biggrin.gif

But if you want to get her diamonds, you can go to bride and groom section to look for me LOL

Anyway, since I am here, first of all, you have to know few things:
1. Are you her type of guy?
2. How well do you know her?
3. Do you share common values?

But if you don't care or don't know the answers for the questions above, then muka must be tembok, keep ask her out before she goes back. No need any reason. If want reason, then is to EAT. say you want find someone teman you eat. everyone needs to eat everyday, one day 3 meals. And yet to count in desserts and coffee. If can afford, go to somewhere fancy sometimes, not daily la, like sometimes kopitiam, sometimes fancy restaurant lor. But if for farewell, like some other people suggest, then bring her to somewhere decent enough that can sit longer and talk longer lor.

Again, want diamond look for me ya LOL. I give you discount if you end up with her in the end. XD
*
What is common values?
kambingkoh
post Feb 24 2021, 10:53 PM

Getting Started
**
Junior Member
62 posts

Joined: Mar 2005



QUOTE(westernkl @ Feb 24 2021, 07:19 PM)
What is common values?
*
Erm. I think is call 三观 in Chinese.

Meaning do you guys have the same standards/views regarding a particular issue. If you always disagree with each other, both won't be happy in the long run. Of course, you can try to accommodate each other, but accommodate too much may also deteriorate relationship.
5igzag P
post Feb 24 2021, 11:28 PM

New Member
*
Probation
10 posts

Joined: Feb 2021
QUOTE(kambingkoh @ Feb 24 2021, 10:53 PM)
Erm. I think is call 三观 in Chinese.

Meaning do you guys have the same standards/views regarding a particular issue. If you always disagree with each other, both won't be happy in the long run. Of course, you can try to accommodate each other, but accommodate too much may also deteriorate relationship.
*
yeah, this doesn't come easy, especially when there is an age gap, where both are standing on different stage in life/career.
TSwesternkl
post Yesterday, 01:35 AM

Casual
***
Junior Member
341 posts

Joined: Aug 2010


QUOTE(5igzag @ Feb 24 2021, 11:28 PM)
yeah, this doesn't come easy, especially when there is an age gap, where both are standing on different stage in life/career.
*
I'm elder than her 6 years, is this big issue?
kambingkoh
post Yesterday, 04:52 AM

Getting Started
**
Junior Member
62 posts

Joined: Mar 2005



QUOTE(westernkl @ Feb 25 2021, 01:35 AM)
I'm elder than her 6 years, is this big issue?
*
Actually age gap I don't think is a problem, 6 years is acceptable la. But you have to share something similar only got something to talk about.

Like you don't like travel she likes travel, or you like movie she doesn't like movie, then to me is not compatible la. And this is not even talking about values yet, just different hobby. And if you don't know what she likes or dislikes, I won't use the word "love" yet. Maybe "like" is a better word. If you don't know her that in-depth yet, just muka tembok a bit and ask her eat, drink, and chit-chat lor. Now MCO, she cannot do interstate travel yet, so you have time to ask her out. Just take things easy and have an open mind. And what have you been doing over the past 6 months??? doh.gif
ymc2303
post Yesterday, 04:30 PM

Casual
***
Junior Member
499 posts

Joined: Oct 2009
From: Kuala Lumpur


falling in love with her is just one sided from you.. unless you say you have dated her several times and both are sharing the same interest of wanting to go more than being just friends. if your feelings for her are strong, just restraint until you get to know her more. if she is yours, she is yours. if she isn't, she isn't.

 

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0282sec    0.79    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 26th February 2021 - 02:17 PM