Done reporting
Your Complaint Reference No. : CFM/17/01/0807
pls more people do complain
lets all unite against a monopoly service
tq
Chat Streamyx - Unifi Lite rebrand?, Bye stimix, hello unifi lite? Rebranded
Chat Streamyx - Unifi Lite rebrand?, Bye stimix, hello unifi lite? Rebranded
|
|
Jan 25 2017, 08:00 PM
Return to original view | Post
#1
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
Done reporting
Your Complaint Reference No. : CFM/17/01/0807 pls more people do complain lets all unite against a monopoly service tq |
|
|
|
|
|
Jan 26 2017, 10:52 AM
Return to original view | Post
#2
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
that is the problem with tm always try to suck as much as it can from customer since monopoly the industry....i hv a choice to swithch from streamyx to unifi but will be bind with contract for another 2 years which is bloody hell if u ask me been customer of tm since 2004 started from 1mb ,4mb n now 8mb......i wont mind the switch if no contract or keep the existing stramyx but lower the price.....this is totally unfair for streamyx customer........
|
|
|
Jan 26 2017, 11:14 AM
Return to original view | Post
#3
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
|
|
|
Jan 27 2017, 07:10 PM
Return to original view | Post
#4
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
i also receive this email from CFM
Tuan/Puan, Terima kasih kerana melaporkan aduan terhadap TM kepada CFM. Kami ambil maklum aduan yang dikemukakan mengenai tawaran penambahan kelajuan kepada pengguna tanpa bayaran. Berdasarkan maklumat yang diberikan, pihak CFM ingin menasihati anda agar merujuk perkara ini kepada pihak TM terlebih dahulu agar pihak TM diberi peluang untuk melakukan siasatan lanjut dan penjelasan mengenai perkara tersebut. Ia selaras dengan piagam pengurusan aduan CFM yang memberikan peluang pertama kepada penyedia perkhidmatan menyelesaikan aduan yang diterima. (Rujuk gambar rajah di bawah). Anda boleh menghubungi TM di talian/emel seperti berikut: Talian Perkhidmatan Pelanggan : +603-2241 1290 Email : help@tm.com.my Namun begitu, dalam semangat menggalakkan kawal selia kendiri (self-regulation), kami mengambil perhatian terhadap perkara ini dan akan membawa perkara ini ke mesyuarat aduan biro yang diwakili oleh pihak permintaan dan pihak penyedia perkhidmatan untuk perbincangan lanjut dan tindakan mengikut keperluan. Berkenaan CFM Forum Pengguna Komunikasi dan Multimedia Malaysia (CFM) merupakan sebuah organisasi di bawah naungan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) ditubuhkan pada Februari 2001, selaras dengan keperluan Akta Komunikasi & Multimedia, 1998 (AKM). Antara objektif dan tujuan CFM adalah menyediakan cara dan saluran untuk aduan, mengendali pertikaian dan sungutan yang berhubungkait dengan hal-hal pengguna bagi industri komunikasi dan multimedia. Untuk maklumat lanjut, sila layari www.cfm.org.my Terima Kasih. cid:image002.jpg@01D27888.60383F30 ‘Your Rights, Our Priority' NAZRIEN NAZLI Pengurusan Aduan dan Pematuhan Forum Pengguna Komunikasi & Multimedia Malaysia (CFM) Tel: 1800 18 2222 | Fax: +603 8320 9083 CFM adalah sebuah badan kawalselia kendiri di bawah naungan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) also closed as Junk This post has been edited by valentine1666: Jan 27 2017, 07:16 PM |
|
|
Feb 6 2017, 07:19 PM
Return to original view | Post
#5
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
i receive the same email from them also
Mr X, Terima kasih di atas aduan yang dibuat kepada kami menerusi pihak Consumer Forum Malaysia (CFM) bertarikh 25 Januari 2017. Terlebih dahulu, pihak kami amat menghargai usaha tuan/puan untuk menghubungi kami. Seperti yang anda semua ketahui, TM baru-baru ini melancarkan kempen Ganjaran Istimewa sebagai sebahagian daripada Pelan Penambahbaikan Jalur Lebar yang telah diumumkan pada 24 Oktober 2016. Ganjaran di bawah kempen tersebut termasuklah naik taraf kelajuan, pakej-pakej Webe dan HyppTV serta baucer diskaun gaya hidup. Ramai yang telah menyatakan pilihan mereka dan kami akan melakukan yang terbaik bagi memenuhi pilihan tersebut secepat mungkin. Para pelanggan Streamyx juga adalah sebahagian daripada Pelan Penambahbaikan Jalur Lebar - kempen Ganjaran Istimewa ini. Pelanggan-pelanggan yang layak akan dihubungi bermula April 2017 untuk penaiktarafan pakej sedia ada anda. TM sentiasa menaik taraf infrastrukturnya, menambah kapasiti rangkaiannya serta memperbaiki ketersediaan perkhidmatannya bagi memberikan pengalaman yang lebih baik. Anda akan dimaklumkan berkenaan penawaran dan perkembangan terkini menerusi pengumuman dan komunikasi apabila tiba masanya tidak lama lagi. Sementara itu, kami berharap anda akan menikmati ganjaran penghargaan yang kami sediakan untuk anda. Terima kasih sokongan berterusan anda kepada produk dan perkhidmatan kami. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau maklum balas, sila layari laman web www.tm.com.my ataupun e-mel ke help@tm.com.my. Anda juga boleh menghubungi TM di talian 100 dan alternatifnya, sila tweet kami di @TMconnects atau melalui facebook di Everyone Connects. Sekian, terima kasih. Yang benar, Nur Raini TM Email Team Telekom Malaysia Berhad |
|
|
Feb 8 2017, 02:57 PM
Return to original view | Post
#6
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
i just got call from TM just now when i complain to mcmc about my bill charges rm180 for 8mb when they are customer get charge rm130 for 8mb she agree to gv me rm140 for 8m so now i get to enjoy rm20 diskaun. what i dont understand is y cant they just give the diskaun for all new and old customer for streamyx instead we have to file complain then only wanna gv so call diskaun...its totally unfair the way they treat their old customer..........how this as a GLC can survive without goverment support.....their attitude totally useless.........
|
|
|
|
|
|
Feb 9 2017, 11:07 AM
Return to original view | Post
#7
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
QUOTE(5p3ak @ Feb 8 2017, 07:51 PM) this is how i wrote to mcmcSaya adalah pengguna streamyx 8mb dan dikenakan bayaran sebanyak rm160 sebelum gst selama 4 tahun, baru baru ini saya telah diberitahu oleh kawan saya yang saya telah dikenakan bayaran tinggi dimana beliau juga sebagai pelanggan stramyx 8mb cume dikenakan bayaran rm130, saya telah dikenakan bayaran rm160 sebelum gst dgn package hypp tv dimana saya langsung tak melanggan perkhimatan tersebut malah tidak mempunyai decoder hypp tv pon, sile lihat lampiran bill kawan saya dan juga bill streamyx saya bagi perhatian tuan, saya telah cube menghubungi TM mengenai masalah ini walau bagaimana pon mereka enggan menfail report saya, jadi saya mengambil keputusan untuk menfailkan report den CFM, saya di sini nak TM mengurangkan caj streamyx saya dari rm160 ke rm130 sebelum gst dan juga memulangkan lebihan caj yabg dikenakan oleh tm selama 4 tahun kepada saya. sekian aduan saya, terima kasih. |
|
|
Feb 9 2017, 09:07 PM
Return to original view | Post
#8
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
|
|
|
Feb 13 2017, 12:55 PM
Return to original view | Post
#9
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
just receive the below response from TM in my email
Encik xXx, Kami merujuk kepada aduan yang dibuat kepada kami melalui Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) bertarikh 2 Februari 2017. Pihak kami terlebih dahulu ingin memohon maaf di atas segala kesulitan yang dialami oleh pihak tuan. Untuk makluman, kami telah cuba menghubungi tuan di talian 010++++++ dan 016+++++ tetapi tiada maklumbalas. Berhubung dengan isu promosi TM, ingin kami maklumkan di sini bahawa TM telah memberi diskaun Super-Duper Jimat RM 20 untuk pakej tuan Streamyx Blockbuster Combo 8.0 Mbps kerana mempunyai rekod pembayaran yang baik dan juga kesetiaan tuan dengan TM. Dengan penerangan tersebut, adalah diharapkan tuan telah mendapat penjelasan mengenai perkara ini. Kami juga ingin mengambil kesempatan untuk merakamkan setinggi-tinggi penghargaan di atas kesabaran dan sokongan padu yang diberikan terhadap perkhidmatan TM selama ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau maklum balas, sila layari laman web www.tm.com.my ataupun e-mel ke help@tm.com.my. Tuan juga boleh menghubungi TM di talian 100 dan alternatifnya, sila tweet kami di @TMConnects atau melalui Facebook di Everyone Connects. Sekian, terima kasih. Yang Benar, Nurul Ain TM Email Team Telekom Malaysia Berhad |
|
|
Feb 13 2017, 07:05 PM
Return to original view | Post
#10
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
QUOTE(mylinear @ Feb 13 2017, 02:48 PM) So you got your 8M reduced from RM160 to RM140? Did you request for it? If so, I hope everyone get calls or goes to TMPoint to get the prices adjusted for their respective packages. I think they only do it if you request. yes i did requested if u check my comment earlier, i made complain through MCMC then tm staff call me she can gv me rm20 diskaun starting on my coming billing, well just have to wait for the bill atm... |
|
|
Feb 13 2017, 07:06 PM
Return to original view | Post
#11
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
|
|
|
Feb 15 2017, 04:14 PM
Return to original view | Post
#12
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Senior Member
551 posts Joined: Apr 2008 From: Taiping, Perak |
|
| Change to: | 0.0287sec
0.56
7 queries
GZIP Disabled
Time is now: 13th December 2025 - 12:15 AM |