Welcome Guest ( Log In | Register )

Outline · [ Standard ] · Linear+

Chat Streamyx - Unifi Lite rebrand?, Bye stimix, hello unifi lite? Rebranded

views
     
dannychen
post Mar 3 2017, 03:34 PM

Regular
******
Senior Member
1,263 posts

Joined: Dec 2009
Reopened for second time today.


Attached thumbnail(s)
Attached Image
dannychen
post Mar 9 2017, 03:33 PM

Regular
******
Senior Member
1,263 posts

Joined: Dec 2009
Encik,

Terima kasih di atas aduan yang dibuat kepada kami menerusi pihak Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) bertarikh 6 Mac 2017.

Terlebih dahulu, pihak kami amat menghargai usaha tuan untuk menghubungi kami.

Seperti yang tuan ketahui, TM baru-baru ini melancarkan kempen Ganjaran Istimewa sebagai sebahagian daripada Pelan Penambahbaikan Jalur Lebar yang telah diumumkan pada 24 Oktober 2016.

Ganjaran di bawah kempen tersebut termasuklah naik taraf kelajuan, pakej-pakej Webe dan HyppTV serta baucer diskaun gaya hidup. Ramai yang telah menyatakan pilihan mereka dan kami akan melakukan yang terbaik bagi memenuhi pilihan tersebut secepat mungkin.

Untuk makluman tuan, pakej terkini yang telah di langgani oleh pihak tuan adalah 8 Mbps dan pakej tersebut adalah yang paling tinggi untuk perkhidmatan Streamyx. Pihak TM juga telah memberikan diskaun sebanyak RM20 setiap bulan dari RM 160 kepada RM 140 yang telah di proses pada Ogos 2016. Oleh demikian, pihak TM tidak dapat memberikan naik taraf kelajuan setakat ini.

Para pelanggan Streamyx juga adalah sebahagian daripada Pelan Penambahbaikan Jalur Lebar - kempen Ganjaran Istimewa ini. Pelanggan-pelanggan akan dihubungi bermula April 2017 untuk mendapat Ganjaran Istimewa ini.

TM sentiasa menaik taraf infrastrukturnya, menambah kapasiti rangkaiannya serta memperbaiki ketersediaan perkhidmatannya bagi memberikan pengalaman yang lebih baik. Anda akan dimaklumkan berkenaan penawaran dan perkembangan terkini menerusi pengumuman dan komunikasi apabila tiba masanya tidak lama lagi. Sementara itu, kami berharap anda akan menikmati ganjaran penghargaan yang kami sediakan untuk anda.

Terima kasih sokongan berterusan tuan kepada produk dan perkhidmatan kami. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau maklum balas, sila layari laman web www.tm.com.my ataupun e-mel ke help@tm.com.my. Tuan juga boleh menghubungi TM di talian 100 dan alternatifnya, sila tweet kami di @TMconnects atau melalui facebook di Everyone Connects.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
Nur Farahanim
TM Email Team
Telekom Malaysia Berhad
dannychen
post Mar 10 2017, 05:48 PM

Regular
******
Senior Member
1,263 posts

Joined: Dec 2009
QUOTE(twL @ Mar 10 2017, 04:58 PM)
I believe on April, they will tell the Streamyx users of 1mbps package: we are sorry that due to the infastructur of Streamyx, we are not able to provide you the Streamyx at the speed that higher than 1mbps due to technical issue. The agent and TM keep asked me to apply for Streamyx while waiting for Unifi or Streamyx Improvement Plan, but then I got the mail from TM that the imporovement plan are just available at the very limited area. I will keep reopen my complain until they can provide me higher Streamyx speed or Unifi, but I just realize Streamyx are not just enough for me as I need high speed on upload too while Streamyx maximum only can provide 512kbps...
*
Kepada En.,

Terima kasih sekali lagi di atas e-mel tuan kepada TM.

Merujuk kepada e-mel tuan, kami menghargai perkongisian maklumat yang diumumkan dalam Bajet 2017.

Seperti yang tuan maklum, naik taraf kelajuan adalah bergantung kepada keupayaan infrastruktur rangkaian. Buat masa ini, kelajuan tertinggi yang dapat ditawarkan dalam pakej Streamyx ialah 8Mbps iaitu kelajuan sama yang dilanggan oleh tuan.

Kami memohon agar tuan dapat bersabar kerana TM akan mengumumkan banyak lagi tawaran sebagai tanda penghargaan kepada pengguna. Notifikasi akan dihantar kepada para pengguna untuk memaklumkan tawaran-tawaran dari masa ke semasa. Sila maklum bahawa TM amat mengambil berat tentang segala pandangan dan komen yang diterima untuk membaiki lagi mutu perkhidmatan kami kepada semua pelanggan.

Kesabaran dan sokongan tuan dalam isu ini amat kami hargai.

“Untuk pertanyaan atau maklum balas lanjut, berbuallah dengan kami di https://mytm.tm.com.my bagi mendapatkan bantuan secara online dengan lebih pantas. Anda juga boleh tweet kami di @TMConnects, berikan maklum balas di laman Facebook kami, Everyone Connects atau nikmati khidmat bantuan layan diri menerusi laman web TM Self Help di www.tm.com.my.�?

Yang benar,

Norasidah
TM Email Team
Telekom Malaysia Berhad
dannychen
post Mar 11 2017, 10:29 PM

Regular
******
Senior Member
1,263 posts

Joined: Dec 2009
QUOTE(WiLeKiyO @ Mar 10 2017, 05:52 PM)
What is your current speed and how much u pay for a month?
*
RM140 / 8mbps.
dannychen
post Mar 12 2017, 03:12 PM

Regular
******
Senior Member
1,263 posts

Joined: Dec 2009
QUOTE(WiLeKiyO @ Mar 12 2017, 12:50 AM)
Well 8mbps is good enough. Some of us stuck with 1mbps.
*
Kepada Encik,

Kami amat memahami akan isu yang diutarakan oleh pihak tuan. Berdasarkan semakan, kami mendapati kawasan kediaman tuan masih belum dikemaskini lagi bagi projek SUBB (sub-urbun broadband) yang sedang kami rancangkan.

Namun, kami mendapati kelajuan yang lebih tinggi mampu dibekalkan ke kediaman pihak tuan berdasarkan semakan yang telah kami lakukan. Justeru, kami mencadangkan pihak tuan menunggu sehingga bulan April 2017 bagi mendapatkan pengesahan susulan untuk promosi pakej Unifi Lite yang akan kami tawarkan.

Kesabaran pihak tuan adalah amat kami hargai.

“Untuk pertanyaan atau maklum balas lanjut, berbuallah dengan kami di https://mytm.tm.com.my bagi mendapatkan bantuan secara online dengan lebih pantas. Anda juga boleh tweet kami di @TMConnects, berikan maklum balas di laman
Facebook kami, Everyone Connects atau nikmati khidmat bantuan layan diri menerusi laman web TM Self Help di www.tm.com.my.

Terima kasih.


Yang benar,

Narati binti Samuri
TM Email Team
Telekom Malaysia Berhad
dannychen
post Mar 13 2017, 10:21 PM

Regular
******
Senior Member
1,263 posts

Joined: Dec 2009
QUOTE(afiq10 @ Mar 13 2017, 04:56 PM)
How did u ask them to check if kawasan perumahan di dalam projek SUBB? Mine they just replied not under coverage
*
Kepada Encik,

Terima kasih kerana membalas e-mel kami. Kami memohon maaf atas kelewatan e-mel ini.

Merujuk kepada isu ketersediaan kelajuan Internet yang lebih tinggi, dukacita dimaklumkan kami tidak dapat membuat pengesahan sama ada tuan dapat melanggan kepada Unifi Lite buat masa sekarang.

Seperti yang dimaklumkan dalam e-mel terdahulu, diminta agar tuan dapat menunggu sehingga bulan April 2017 bagi mendapatkan pengesahan susulan untuk promosi pakej Unifi Lite yang bakal ditawarkan. Diharap perkara ini telah diperjelaskan.

Untuk pertanyaan atau maklum balas lanjut, berbuallah dengan kami di https://mytm.tm.com.my bagi mendapatkan bantuan secara online dengan lebih pantas. Tuan juga boleh tweet kami di @TMConnects, berikan maklum balas di laman Facebook kami, Everyone Connects atau nikmati khidmat bantuan layan diri menerusi laman web TM Self Help di www.tm.com.my.

Yang benar,

Mior Muhammad Hezri
TM Email Team
Telekom Malaysia Berhad

QUOTE(man @ Mar 13 2017, 06:14 PM)
How do you get that rate? mine is 170+ for 8mbps
*
Super Duper Jimat Package.

dannychen
post Apr 7 2017, 10:07 PM

Regular
******
Senior Member
1,263 posts

Joined: Dec 2009
QUOTE(mattsynyster @ Apr 7 2017, 07:06 PM)
im still paying 180 for streamyx 4mbps with hypptv platinum pack while others pay lower,,how to ask for discount?
*
walk in to TM Point to change your package. new contract applies.

 

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0295sec    0.54    7 queries    GZIP Disabled
Time is now: 8th December 2025 - 09:10 PM