masa i masuk training motul dengan castrol, mmg engineer dia orang semua cakap pakai minyak ikut spec ie W40. Sebab kilang ada buat strain test, pressure test dan macam macam base on minyak spec tu. Tapi kalau beza w40 dengan w50, mmg tak byk, mungkin nampak kesan fuel economy dan long long term rosak
ya, motul 5100 mmg paling popular utk moto medium spec macam lc ni, and yes mmg banyak minyak celup
utk rantai, bole guna minyak yg lebih macam minyak engine tu. Tapi, sama juga, ia cair dan senang hilang dari rantai tu. Ada byk jenama selain motul yg keluar chain lube ni. Bezanya, ia lebih jenis grease, lekat kat rantai. Susah hilang dari rantai, so tahan lagi lama, dan untuk yg malas minyakkan rantai. Tak mahal pun, TSR cuma rm7 utk 82ml, STP rm20 untuk 300ml, motul mmg mahal
pasal lock ni, i rasa, takde satu lock pun yg berani cakap 100% boleh prevent kidnap. Cuma deter je, but, ada lock lagi baik dari takde lock. Macam si pencuri nampak 2 biji moto parking sebelahan, satu ada lock, satu takde lock. Dah tau pun kesudahnannya kan? Kecuali satu RC80, satu lagi Double R la