Welcome Guest ( Log In | Register )

Bump Topic Topic Closed RSS Feed
9 Pages  1 2 3 > » Bottom

Outline · [ Standard ] · Linear+

 Biz68 discussion on new QUOTA, regarding new quota and special report

views
     
TSsiotaje
post Nov 25 2013, 03:43 PM, updated 13y ago

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: May 2013


hai,
1st of all sorry about my ENGLISH..

Im make a new discussion about BIZ68 new quota policy..
maxis will implement the quota starting 26 Nov 2013.. last time they implement the 30GB for quota.. its quite ok... then after a few month, they change the quota to only 4GB.. oh come on lar!
for me 4GB isn't enough for surfing lowyat(yeah whole month only for lowyat and its local server) that have big and heavy bandwidth of picture, ads, video..
many already take an action on file a tribunal on SKMM and MCMC...
we will wait for maxis to encounter this issue of complain..


please dont Spam, Troll or Bashing this thread...
p/s:MOD before delete this thread, please PM me first...
thanks
Black2690
post Nov 25 2013, 03:46 PM

Getting Started
**
Junior Member
56 posts

Joined: Jun 2011


haiz... crazy move from Maxis.. too many sucking up their bandwidth.. then punish Biz68 user...
owc
post Nov 25 2013, 03:54 PM

Generous in Sharing Knowledge
******
Senior Member
1,240 posts

Joined: Aug 2008
From: Other World Computing

Salam Sejahtera Tuan/Puan,


Saya ingin melaporkan kes penipuan daripada satu syarikat jalur lebar berkelajuan tinggi (LTE) Maxis Mobile Sdn. Bhd.

Saya telah mendaftar pakej Maxis Biz Internet 68 daripada Maxis menerusi syarikat kerja saya iaitu Najib Razak Sdn. Bhd. dan Manager saya ialah Tun Abdul Razak Hussein. Pada 01 Ogos 2013.

Dengan itu, saya menyertakan maklumat dan akaun saya:
No. Akaun: 01234567890
No. Telefon: (012)3456789
No. Kad Pengenalan: XXXXXX-XX-XXXX
Nama sebenar di atas kad pengenalan : Najib Razak


Apa yang dijanjikan daripada Maxis Maxis Mobile Sdn. Bhd. pada packages Maxis Biz68 adalah, sesiapa yang mendaftar pakej Maxis Biz68 sebelum 27 Ogos 2013, semua pelanggan sebelum 27 Ogos 2013 akan menikmati had internet 30GB dan tiada had kelajuan selepas 30GB.

Disamping itu, saya telah berasa takut & keliru kerana saya telah menerima satu SMS daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. pada hari 25 November 2013 diberitahu, bahawa Maxis akan mengehadkan speed qouta kepada 4GB dan selepas 4GB, kelajuan internet akan turun kepada 32kbps dan kurang daripada ketetapan daripada SKMM.

Kandungan SMS yang dihantar daripada Maxis:
“RM0. We're updating yr Biz Internet 68 quota to 4GB fr 26/11. We'll SMS you upon reaching 80% & 100% of yr quota; surf for FREE at reduced speed thereafter.”

Pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. telah membuat penurunan pakej yang tidak adil dan tiada apa-apa notis kepada syarikat kami dan ugutan mengenai penurunan pakej kepada 4GB dan had lajuan turun kepada 32kbps dan kurang daripada ketetapan daripada SKMM dan tiada apa-apa boleh dirunding.

Oleh itu, saya telah membuat pangillan kepada Maxis Mobile Sdn. Bhd. pada 25 Nov 2013 (tengah hari) untuk melapor dan membuat siasatan lanjut mengenai kes tersebut.

Dengan itu, saya telah membuat pencubaan untuk berhubung dengan Maxis Mobile Sdn. Bhd. Tetapi, Maxis Mobile Sdn. Bhd. tidak mahu bekerjasama dengan saya dan membuat tuduhan yang tidak sewajarnya kepada saya, tentang saya telah memohon dan mengunakan perkidmatan tersebut 4GB dan bukan 30GB. Dengan itu, saya memberitahu Maxis Mobile Sdn. Bhd. bahawa saya akan membuat laporan Polis dan laporan kepada agensi kerajaan yang bertauliah. Tetapi Maxis Mobile Sdn. Bhd. tidak mengendahkan percakapan dalam telefon. Selepas itu, khidmat pelangan yang tidak bertanggungjawap dan menafikan semua Terma dan syarat yang di tetapkan daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang seperti apa yang dijanjikan semenjak pendaftaran.

Di sini saya ingin memberi bukti daripada khidmat pelangan Maxis yang bernama Puan Wahidah:
“Hi unknownhammie,

We would like to inform, user who registered before 27 August 2013 with Biz68 may still enjoy the privilege with no data capping. Only users who registered after the implementation date will have data capping at 4GB monthly. Should you have any further inquiries do revert back to us or you may contact directly at our corporate team at 1800 82 1919 for further assistance.

Thank you.”


Dengan itu, saya juga ingin menyertakan link internet daripada Maxis Forum:
https://forum.maxis.com.my/forum_topic.asp?...564&whichpage=1


Disamping itu, saya dan rakan-rakan kerja saya dari syarikat Najib Razak Sdn. Bhd. berasa tidak puas hati kepada pihak daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang tidak bertanggung jawap dan menipu kepada pelangan Maxis Biz68 dengan membuat tindakan yang tidak wajar kepada satu saya dan satu syarikat saya yang mengambil banyak pakej jalur lebar korporat iaitu Maxis Biz68 daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd.

Justeru, saya telah membuat laporan kes penipuan Maxis kepada pihak berkuasa untuk mendapatkan daripada laporan kepada agensi kerajaan yang bertauliah untuk menyalurkan bantuan kepada rakyat supaya dapat menuntut keadilan dan mengambil tindakan undang-undang kepada pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang ugut dan membuat penipuan kepada banyak rakyat Malaysia yang mengunakan pakej Biz68 daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. untuk memberitahu pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. untuk mengekalkan pakej yang telan didaftar semenjak tahun 2012 kepada 27 Ogos 2013 seperti yang di janjikan oleh pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd.

Tambahan lagi, setiap akaun jalur lebar telah dikenakan caj daftar, caj pengaktifan, caj bayaran pendahuluan dan lain-lain caj yang dikenakan kepada semua rakan kerja syarikat saya.

Akhirnya, saya di sini ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Tuan / Puan yang sedia membantu saya dan berjasa bakti kepada rakyat & negara untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Sekian Terima Kasih,



Yang Benar,

Najib Razak
Telefon Bimbit: (017)XXXXXXX
Kad Pengenalan: XXXXXX-XX-XXXX
steventan85
post Nov 25 2013, 04:07 PM

Look at all my stars!!
*******
Senior Member
6,447 posts

Joined: Jan 2006
0776/11/13....MCMC report no.
apisfires
post Nov 25 2013, 04:16 PM

PengUlar
*******
Senior Member
3,129 posts

Joined: Jun 2011
From: Melaka/Kuching



my report
0780/11/13
TSsiotaje
post Nov 25 2013, 04:59 PM

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: May 2013


QUOTE(owc @ Nov 25 2013, 03:54 PM)
» Click to show Spoiler - click again to hide... «
QUOTE(steventan85 @ Nov 25 2013, 04:07 PM)
0776/11/13....MCMC report no.
*
QUOTE(apisfires @ Nov 25 2013, 04:16 PM)
my report
0780/11/13
*
thanks guy
brave777
post Nov 25 2013, 05:20 PM

New Member
*
Junior Member
10 posts

Joined: Mar 2010
QUOTE(owc @ Nov 25 2013, 03:54 PM)
Salam Sejahtera Tuan/Puan,
Saya ingin melaporkan kes penipuan daripada satu syarikat jalur lebar berkelajuan tinggi (LTE) Maxis Mobile Sdn. Bhd.

Saya telah mendaftar pakej  Maxis Biz Internet 68 daripada Maxis menerusi syarikat kerja saya iaitu Najib Razak Sdn. Bhd. dan Manager saya ialah Tun Abdul Razak Hussein. Pada 01 Ogos 2013.

Dengan itu, saya menyertakan maklumat dan akaun saya:
No. Akaun: 01234567890
No. Telefon: (012)3456789
No. Kad Pengenalan: XXXXXX-XX-XXXX
Nama sebenar di atas kad pengenalan : Najib Razak


Apa yang dijanjikan daripada Maxis Maxis Mobile Sdn. Bhd. pada packages Maxis Biz68 adalah, sesiapa yang mendaftar pakej Maxis Biz68 sebelum 27 Ogos 2013, semua pelanggan sebelum 27 Ogos 2013 akan menikmati had internet 30GB dan tiada had kelajuan selepas 30GB.

Disamping itu, saya telah berasa takut & keliru kerana  saya telah menerima satu SMS daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd.  pada hari 25 November 2013 diberitahu, bahawa Maxis akan mengehadkan speed qouta kepada 4GB dan selepas 4GB, kelajuan internet akan turun kepada 32kbps dan kurang daripada ketetapan daripada SKMM.

Kandungan SMS yang dihantar daripada Maxis:
“RM0. We're updating yr Biz Internet 68 quota to 4GB fr 26/11. We'll SMS you upon reaching 80% & 100% of yr quota; surf for FREE at reduced speed thereafter.”

Pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. telah membuat penurunan pakej yang tidak adil dan tiada apa-apa notis kepada syarikat kami dan ugutan mengenai penurunan pakej kepada 4GB dan had lajuan turun kepada 32kbps dan kurang daripada ketetapan daripada SKMM dan tiada apa-apa boleh dirunding.

Oleh itu, saya telah membuat pangillan kepada Maxis Mobile Sdn. Bhd.  pada 25 Nov 2013 (tengah hari) untuk melapor dan membuat siasatan lanjut mengenai kes tersebut.

Dengan itu, saya telah membuat pencubaan untuk berhubung dengan Maxis Mobile Sdn. Bhd. Tetapi, Maxis Mobile Sdn. Bhd.  tidak mahu bekerjasama dengan saya dan membuat tuduhan yang tidak sewajarnya kepada saya, tentang saya telah memohon dan mengunakan perkidmatan tersebut 4GB dan bukan 30GB. Dengan itu, saya memberitahu Maxis Mobile Sdn. Bhd.  bahawa saya akan membuat laporan Polis dan laporan kepada agensi kerajaan yang bertauliah. Tetapi Maxis Mobile Sdn. Bhd.  tidak mengendahkan percakapan dalam telefon. Selepas itu, khidmat pelangan yang tidak bertanggungjawap dan menafikan semua Terma dan syarat yang di tetapkan daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang seperti  apa yang dijanjikan semenjak pendaftaran.

Di sini saya ingin memberi bukti daripada khidmat pelangan Maxis yang bernama Puan Wahidah:
“Hi unknownhammie,

We would like to inform, user who registered before 27 August 2013 with Biz68 may still enjoy the privilege with no data capping. Only users who registered after the implementation date will have data capping at 4GB monthly. Should you have any further inquiries do revert back to us or you may contact directly at our corporate team at 1800 82 1919 for further assistance.

Thank you.”


Dengan itu, saya juga ingin menyertakan link internet daripada Maxis Forum:
https://forum.maxis.com.my/forum_topic.asp?...564&whichpage=1
Disamping itu, saya dan rakan-rakan kerja saya dari syarikat Najib Razak Sdn. Bhd. berasa tidak puas hati kepada pihak daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang tidak bertanggung jawap dan menipu kepada pelangan Maxis Biz68 dengan membuat tindakan yang tidak wajar kepada satu saya dan satu syarikat saya yang mengambil banyak pakej jalur lebar korporat iaitu Maxis Biz68 daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd.

Justeru, saya telah membuat laporan kes penipuan Maxis kepada pihak berkuasa untuk  mendapatkan daripada laporan kepada agensi kerajaan yang bertauliah untuk menyalurkan bantuan kepada rakyat supaya dapat menuntut keadilan dan mengambil tindakan undang-undang kepada pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. yang ugut dan membuat penipuan kepada banyak rakyat Malaysia yang mengunakan pakej Biz68 daripada Maxis Mobile Sdn. Bhd. untuk memberitahu pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd. untuk mengekalkan pakej yang telan didaftar semenjak tahun 2012 kepada 27 Ogos 2013 seperti yang di janjikan oleh pihak Maxis Mobile Sdn. Bhd.

Tambahan lagi, setiap akaun jalur lebar telah dikenakan caj daftar, caj pengaktifan, caj bayaran pendahuluan dan lain-lain caj yang dikenakan kepada semua rakan kerja syarikat saya.

Akhirnya, saya di sini ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Tuan / Puan yang sedia membantu saya dan berjasa bakti kepada rakyat & negara untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Sekian Terima Kasih,

Yang Benar,

Najib Razak
Telefon Bimbit: (017)XXXXXXX
Kad Pengenalan: XXXXXX-XX-XXXX
*
hi,may i know where should i sent this letter?
owc
post Nov 25 2013, 05:27 PM

Generous in Sharing Knowledge
******
Senior Member
1,240 posts

Joined: Aug 2008
From: Other World Computing

QUOTE(brave777 @ Nov 25 2013, 05:20 PM)
hi,may i know where should i sent this letter?
*
See my signature below:
fazlynaa
post Nov 25 2013, 06:15 PM

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: May 2011


why najib razak?
owc
post Nov 25 2013, 06:16 PM

Generous in Sharing Knowledge
******
Senior Member
1,240 posts

Joined: Aug 2008
From: Other World Computing

QUOTE(fazlynaa @ Nov 25 2013, 06:15 PM)
why najib razak?
*
Please change to your name and detail, that letter is sample only
fazlynaa
post Nov 25 2013, 06:24 PM

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: May 2011


ok i got it. sorry for my bad smile.gif

hahaha najib razak. sory2 for laffing
fazlynaa
post Nov 25 2013, 06:27 PM

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: May 2011


copy paste reply and explanation from maxis:

https://forum.maxis.com.my/forum_topic.asp?...602&whichpage=4
2505702
post Nov 25 2013, 06:28 PM

New Member
*
Junior Member
23 posts

Joined: May 2009


done reporting to them..
owc
post Nov 25 2013, 06:35 PM

Generous in Sharing Knowledge
******
Senior Member
1,240 posts

Joined: Aug 2008
From: Other World Computing

QUOTE(fazlynaa @ Nov 25 2013, 06:27 PM)
copy paste reply and explanation from maxis:

https://forum.maxis.com.my/forum_topic.asp?...602&whichpage=4
*
Good All Please Whack Maxis CEO!
rufey
post Nov 25 2013, 06:36 PM

New Member
*
Junior Member
38 posts

Joined: Sep 2010


QUOTE(owc @ Nov 25 2013, 05:27 PM)
See my signature below:
*
your signature... must copy.. boleh kan? hehe..

This post has been edited by rufey: Nov 25 2013, 06:37 PM
owc
post Nov 25 2013, 06:38 PM

Generous in Sharing Knowledge
******
Senior Member
1,240 posts

Joined: Aug 2008
From: Other World Computing

QUOTE(rufey @ Nov 25 2013, 06:36 PM)
your signature... must copy.. boleh kan? hehe..
*
Feel welcome, no copyright!
weewe
post Nov 25 2013, 08:03 PM

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: Nov 2006


My complaint numbered 0796/11/13
TSsiotaje
post Nov 25 2013, 08:10 PM

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: May 2013


thanks for submitting your complaint number here... we'll see how maxis react about all this complaint...
Hico
post Nov 25 2013, 09:06 PM

Look at all my stars!!
*******
Senior Member
4,709 posts

Joined: Jan 2003
i have also lodge both complain to CFM and MCMC...but then, i have a feeling that Maxis does prepare for the complain and know to defense themselves...come to the worst, they may just agree to terminate the contract without penalty ... sad.gif hopefully there is magical happen...
madhopper
post Nov 25 2013, 11:59 PM

New Member
*
Newbie
1 posts

Joined: Nov 2006
Just done my report to SKMM

user posted image

9 Pages  1 2 3 > » Top
Topic ClosedOptions
 

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0296sec    0.45    6 queries    GZIP Disabled
Time is now: 21st December 2025 - 03:19 AM