Welcome Guest ( Log In | Register )

Outline · [ Standard ] · Linear+

 Cari Kata (Word Search Bahasa version) is here!, Cari Kata iOS sekarang di App Store!

views
     
TSaen147
post Nov 27 2012, 02:33 PM, updated 12y ago

New Member
*
Junior Member
18 posts

Joined: Apr 2007
From: D0H4 Q4t4R


user posted image user posted image user posted image

user posted image user posted image

Cari Kata adalah permainan yang penuh dengan cabaran, menarik dan amat mengasyikkan selain ia juga menguji kecekapan minda dan mata serta pada masa yang sama pemain dapat mengetahui dan mempelajari perkataan-perkataan baru.

Cari Kata mengandungi lebih 9,000 perkataan Bahasa Melayu. Apa yang menarik adalah setiap permainan akan direka secara rawak. Dengan itu, yang pastinya setiap permainan adalah unik & sudah tentu memberi cabaran baru kepada pemain setiap kali mencuba. Ini dapat memastikan pemain tidak akan jemu dengan setiap cabaran yang ditempuhi.

Cari Kata juga dibentuk dalam pelbagai peringkat agar ianya sesuai untuk semua lapisan umur tidak kira kanak-kanak, remaja, dewasa atau sesiapa sahaja.

Sebagai tambahan, Cari Kata diintegrasikan dengan pusat 'Game Center' di mana rekod para pemain akan disimpan 'online'. Dengan ini pemain dapat bersaing dan membuktikan siapakah yang paling handal dalam menyelesaikan Cari Kata ini.

Dengan adanya 'Game Center' juga, para pemain dapat bersaing dengan rakan-rakan atau ahli keluarga masing masing. Caranya adalah dengan adanya sistem pelawaan ('invite') atau juga melalui carian cabaran ('match making') yang telah diintegrasikan di dalam permainan Cari Kata ini.

Melalui sistem pelawaan, pemain dapat mengajak mana-mana rakan untuk perlawanan satu lawan satu di mana kedua-dua pemain akan diberi Cari Kata yang sama untuk diselesaikan. Pemain yang dapat menyelesaikan Cari Kata paling cepat akan diisytiharkan sebagai pemenang dan rekod kemenangan akan disimpan di pusat 'Game Center'.

Di dalam carian cabaran pula, pemain hanya perlu mengaktifkan cabaran dan pada masa yang sama pemain lain yang juga sedang mencari cabaran akan diketemukan satu lawan satu. Seperti di atas, pemenang akan direkodkan di pusat 'Game Center'.

Jadi, buktikan kepada dunia siapakah Juara Antara Juara di pusat 'Game Center' kerana rekod permainan ini juga diintegrasikan bersama permainan versi bahasa inggeris (Word Zap!) & bahasa perancis (Mots Zap!).

Setiap rekod kemenangan juga akan disimpan di peralatan masing masing secara 'offline'. Dengan ini setiap ahli keluarga atau rakan yang berkongsi bermain dapat juga membuktikan siapakah yang paling handal dalam menyelesaikan Cari Kata.

Selamat mencuba!

Dapatkan Cari Kata sekarang di App Store!

https://itunes.apple.com/app/cari-kata/id579961599?mt=8

Sila lihat 'review' App ini di sini ('review' adalah untuk App ini dalam versi bahasa inggeris iaitu 'Word Zap! Ultimate').. http://www.best10apps.com/apps/word-zap-ul...,576681592.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cari Kata is the Malay version of our very own Word Zap!.

Cari Kata is not just an ordinary word search game. It is full of fun, excitement & entertainment! Cari Kata will definitely makes you addicted to word zapping because..

With it's massive words data that contains more than 10,000 words, every single puzzle that you play will almost certainly contains new words & in addition, all of the word placements are done randomly as well. These means every single game is a new game, full of endless surprises!

Cari Kata is not only about word search, it is also a challenge to prove your swiping precision & accuracy on the device! The higher the level, the better precision & accuracy is required!

With it's multi-level feature, you can select which level you want to play based on difficulties, which makes Cari Kata suitable for the whole family from the young ones to the eldest. Play against each other through Game Center which supports Match invite feature! It will surely bring endless fun & entertainment for the whole family.

With it's integrated Game Center feature, high scores are kept & updated every time you finished a game online. Track your overall progress with Cari Kata cumulative score features, which shows your cumulative all-time "words solved" score & also "letters solved" score. Fastest & Top Word Zappers for each levels are also tracked!

With it's multi-player feature via the Game Center, play a battle match with other player & see who is the fastest zapper! Matchmaking also supports match invite which means you can invite your friends to a one-to-one match battle. Be a winner & track your cumulative winning battle progress! Both players will be solving an equal word search puzzle to ensure a full fair battle.

Earn special achievements & enter the Cari Kata Hall of Fame by accumulation of "words score" & winning match battle! Prove your friends that you are the Mots Zap! GOD!

Local High Scores are also kept in your device. This feature is always available regardless if you are offline or not. Note that this local High Score table is independently managed by the game & not synchronised to the Game Center.

Have Fun Zapping!

If you think that this is not enough & are you ready for a bigger challenge? Then you should add Word Zap! Ultimate for iPad in your game collection. Bigger screen means bigger puzzle, more challenging levels & definitely will bring endless excitement & fun for the whole family.

Get Cari Kata now in App Store!

https://itunes.apple.com/app/cari-kata/id579961599?mt=8


This post has been edited by aen147: Nov 27 2012, 02:47 PM
paeGMX
post Nov 27 2012, 03:08 PM

Getting Started
**
Junior Member
135 posts

Joined: Nov 2012
From: In Your Pocket`



Nice. Support malaysian! wink.gif
syzwn
post Nov 27 2012, 06:58 PM

Casual
***
Junior Member
358 posts

Joined: Dec 2009
From: bolehland


Malaysia boleh!
seanlam
post Nov 27 2012, 09:53 PM

Casual
***
Junior Member
487 posts

Joined: Jun 2009
Good moved! Am downloading now biggrin.gif

Update:

already tried it, but.....whenever I wanna crossed the words, it macam not sensitive enough...

This post has been edited by seanlam: Nov 28 2012, 09:19 PM

 

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0134sec    0.54    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 29th March 2024 - 04:11 PM