Welcome Guest ( Log In | Register )

 
RSS feedBump TopicReply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> [wts] New EZiBreathe : Proven Relieve Sinusitis, Melegakan Resdung/Selsema.Diluluskan KKM

zack2terer
post Jul 11 2012, 03:48 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 51

Joined: Jan 2003
From: Koo-Waa-Laa-Loom-Purr


Item(s):New EZiBreathe : Scientifically Proven To Relieve Allergic Rhinitis & Sinusitis

Package includes: -

Price: RM 40/bottle FREE POS LAJU PENINSULAR

Warranty: -

Dealing method: Pos Laju

Location of seller: KL

Contact method/details: SMS 012 651 6289

Age of item: Brand New + Sealed Bottle + Sealed Box + Safety Lock Cap

---

Item(s) conditions: Brand New + Sealed Bottle + Sealed Box + Safety Lock Cap

Picture: See Below

Reason for sale: Trading



EZiBreathe : Scientifically Proven To Relieve Allergic Rhinitis & Sinusitis

Why EZiBreathe?

Scientifically proven to relieve Allergic Rhinitis and Acute Sinusitis symptoms such as frequent sneezing, running nose, nasal congestion, itchy nose, eyes, ears and palate, cough, excess phlegm and reduce Asthma complication.

> Fast, Safe and Effective.
> No side effect.
> No drugs.
> Non drowsy.



user posted image


Natural formulation of Homeopathic micro minerals, will not burden the kidneys and safe to be consumed continuously.

Private laboratory tests have been conducted to prove that EZiBreathe does not contain any toxins or heavy metals which are harmful to human cells and organs.

Suitable for all ages, including children as young as 1 year above and adult, pregnant women (after 3 months), nursing mother and patients with chronic diseases.

In a form of sweet chewable tablets, easy to consume. Kids loved it!

EZiBreathe is manufactured in Malaysia and produced in a GMP (Good Manufacturing Process), under the strict guidelines of the Ministry of Health (MOH), Natural Pharmaceutical Control Bureau (NPCB) and are issued with a "HALAL" certification from JAKIM.

EZiBreathe contents 90 chewable tablets (90gm)

Approved by Ministry Of Health Malaysia : KKM MAL 07081640TC



user posted image



PRICE :


1 BOTTLE RM 40
2 BOTTLES RM 70

FREE Pos Laju Peninsular



1 BOTTLE RM 45
2 BOTTLES RM 75

FREE Pos Laju Sabah Sarawak




user posted image





CONTACT :


SMS Zaffril 012 651 62 89




BANK ACCOUNT :


Zaffril Ridzuar Zulkipli

Maybank : 1621 88 34 0110

Cimb : 1435 000 824 1528

After bank in please SMS 012 651 6289 : full name, full address, quantity of ezibreathe, total payment, transaction number & which bank


FAQ:

1.How long do I need to take EZiBreathe to see results?


It depends on our individual body’s immune system. Normally, results show after 2 to 3 weeks. Also, EZiBreathe is a dietary supplement, so its reaction may take a while. There are cases after 2 to 3 bottles


2.When is the best time to consume EZiBreathe?


During the time, our mouths and tongues are free of food. The best time is after waking up and before going to bed.


3.Can I take EziBreathe on an empty stomach?


Yes! Because EZiBreathe is treated like food by our bodies.


4.How many tablets should I take in a day?


Take as directed on the label. Maximum 5 tablets per day for children and 10 tablets per day for adults


5.Can I continuously consume EZiBreathe, even though my sinusitis or nose allergy problem has gone?


Yes! Because you are still at risk and exposed to factors and agents that cause these problems. Taking EZiBreathe continuously can help prevent these problems from reoccurring.


6.Does EZiBreathe cause any side effects?


EZiBreathe has no side effects. On the other hand, EZiBreathe may sometimes appear to make a patient's symptoms temporarily worse as part of the healing process. This temporary aggravation of the symptoms is an indication that the remedy is effectively stimulating the patient's body to heal itself. Depending on individual, the temporary symptoms may be extended by 1 to 3 weeks.


7.Can I take EziBreathe with my current medication(s)?


Yes! Just distance the time 1 to 2 hours.


8.Can I or my child take EZiBreathe if we have Asthma?


Yes, but only consume 1 tablet a day, alternate day for a month, then continue as directed on the label.



9.What is forbidden when taking EZiBreathe?


There are no rules or restrictions. You may enjoy your favourite food as usual.


10.Can I take EziBreathe when I am pregnant?


Yes! because EziBreathe is purely minerals and does not contains steroids. However, you may seek your doctor's advice.


11.Can I take EziBreathe if I m allergic to seafood?


Yes! Take 1 tablet ½ hour before and 1 tablet ½ hour after consuming seafood.



IMPORTANT NOTES!


To conserve the effectiveness of EZiBreathe, please store it away from any electrical appliances, wave devices such as radios and hand phones and hot temperature places like in a car parked under the sun.



Testimonial


Zul Zainuhal
"saya mengalami masalah resdung hampir 4 tahun...hidung saya setiap hari tersumbat dan kerap kali bersin sehinggakan saya sakit kepala....memang rimas dan tidak selesa...berbagai-bagai saya mencuba ubat herba mahupun pil selsema....namun tiada apa-apa kesan terhadap saya...setelah saya melayari internet..saya telah mencuba ezibreath...kesannya amat ketara sehingga saya bebas dari resdung...tq ezibreath.

Pn Kasma, Sg Buluh
Suami saya dah lama mengalami masalah resdung, sampaikan nafas dia berbau hanyir dan tekaknya banyak kahak. Selepas mengambil ezibreathe 2 bulan, alhamdullilah kahaknya dah takde, hidungnya tak tersumbat lagi dan nafasnya pun dah kurang berbau hanyir.

Zulika, TTDI Jaya
Anak-anak saya 4 tahun dan 9 tahun selalu selesema dan bersin. Mereka juga ada asma. Bila kawan rekomen cuba ezibreathe untuk anak-anak saya, mula-mula saya was was juga, maklumlah nak bagi kat anak-anak dan anak-anak pun ada asma. So saya bawa botol ezibreathe jumpa doktor untuk mendapatkan pengesahkan. Doktor kata boleh bagi anak makan kerana kandungannya hanya gula dan garam galian, takde dadah merbahaya. Sekarang dah hampir 6 bulan anak saya makan ezibreathe, alhamdullilah serangan asmanya dah takde, selsema dan bersinnya pun dah kurang sangat. Terimakasih ezibreathe.

En. Abdul Rashid, Permatang Pauh, Pulau Pinang
Kami anak beranak memang resdung teruk. Alhamdullilah, walaupun lambat nampak kesannya, bila dah berterusan ambil ezibreathe nampak sangat lah kurang selesema, batuk dan bersinnya.

Lina, KL
Dear Rosmawati, thank you for recomended acclear for my acne. I have seen a lot of improvement now after taking it for 2 bottles. My acne and the redness has reduces. If before this, i m depending on antibiotic, not now anymore....

Zaiti, Melaka
Terimakasih Pn Rosmawati. Bengkak dalam hidung anak saya dah susut banyak, hidung nya pun dah tak berdarah lagi. Selesemanya pun dah kurang. Insaallah, saya akan perkenalkan ezibreathe pada kawan-kawan saya.

Tan, Setiawangsa.
Thank you ezibreathe and acclear. It does helps improves my sinus infection and acne problem..thank you again.

Wawa, Sandakan.
Saya nak ucapkan terimakasih pada Puan Rosmawati yang sudi menjawab sms saya yang tak henti-henti dengan pertanyaan. Nasib baik saya tak give up ambil ezibreathe. Selepas ambil 2 botol tak nampak perubahan pada bengkak dalam hidung, saya risau juga, tapi bila puan suruh cuba lagi 2 botol dan tinggi kan dosnya, selepas 4 botol baru kecut bengkak dalam hidung saya. Terimakasih.




CONTACT :


SMS Zaffril 012 651 62 89


This post has been edited by zack2terer: Jun 3 2013, 05:19 PM
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
zack2terer
post Jul 15 2012, 01:38 AM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 51

Joined: Jan 2003
From: Koo-Waa-Laa-Loom-Purr


WHAT IS SINUSITIS?

June 02, 2012

Added By :
Dr Mazita Ami


Sinusitis occurs when there is inflammation of the sinuses due to viral, bacterial or fungal infection.


By Dr Mazita Ami
MBBCh BaO (UK), MS ORL-HNS (UKM), AM (Mal)
Speciality : ENT/ Otorhinolaryngology


Sinuses are air-filled spaces located within the skull bones. These sinuses are situated behind the forehead, cheek, around the eyes and nasal bones. Sinusitis occurs when there is inflammation of the sinuses due to viral, bacterial or fungal infection.

These sinuses (frontal, maxillary, ethmoid and sphenoid) are usually lined with mucosal membranes and drain into the nasal cavities. The mucous clearance from the sinuses occurs by the sweeping mechanism of small hair like structures called cilia.

This ciliary mechanism can be affected by certain medical conditions such as cystic fibrosis and Kartagener’s syndrome. Upper respiratory tract infection, allergies and deviated nasal septum can also cause blockage of the sinuses. Chronic smoking can also affect the ciliary function
and lead to sinusitis.

Symptoms of sinusitis


Sinusitis usually follows a cold that does not improve after 5-7 days. The symptoms include
-Nasal block
-Post nasal drip
-Nasal drip (rhinorrhoea)
-Headache
-Cough
-Bad breath or loss of smell
-Fever
-Fatigue


How is sinusitis diagnosed?


The doctor would obtain a complete medical history and ask for the above symptoms.
Nasal endoscopic examination can be performed which enables close inspection of the nasal cavities and the sinus openings.

Features of sinusitis would include inflamed turbinates and nasal mucosa with yellowish discharge (mucopus). Presence of nasal polyps would also be inspected.

Computed tomography (CT scan) of the sinuses can further confirm the diagnosis and will show the extent of the sinuses involved. It can also show the anatomy of the sinuses and determine if surgery is necessary. Magnetic resonance imaging (MRI) may also be performed if there is suspicion of tumor or fungal infection.

Treatment


Treatment of sinusitis would be directed at decongesting the nose and treating the infection.
Broad-spectrum antibiotic is prescribed for 10-14 days.

Oral decongestants are also given to help open up the blocked sinus openings. Nasal decongestant sprays are also beneficial. However caution is taken that it is not used for more than 3-5 days as it cause worsening of the nasal congestion.

Other medications would include analgesics (painkillers), nasal saline sprays and mucolytics. Nasal corticosteroid sprays have also been shown to be beneficial in acute sinusitis, more so in patients with allergies and nasal polyps.

If fungal infection is suspected, treatment is more intensive and often surgery is advised. Invasive fungal infection is life threatening and would require inpatient treatment and immediate sinus surgery.


Is sinusitis a serious condition?


Sinusitis especially when acute can lead to life-threatening complications. Because of the close proximity of the sinuses to important structures, infections can easily spread with devastating effects.

The complications include eye infections, eye abscess, blindness, meningitis, brain abscess and encephalitis.

Symptoms of possible complication are swelling or redness around the eyes, headache not relieved with over-the-counter medicine, nausea, vomiting or changes in vision. These symptoms require immediate medical attention.

Does sinusitis require surgical treatment?


Most cases of acute sinusitis would resolve with adequate medications. However patients with nasal polyps, anatomical blockage of sinuses and allergies are prone to get recurrent or chronic sinusitis. This category of patients would often require sinus surgery.

How is sinus surgery performed?

Sinus surgery is performed with the use of nasal endoscopes (Endoscopic sinus surgery). This enables the ENT Surgeon to perform the surgery via the nostrils without any external skin incisions. The surgery is aimed to open the blocked or narrowed sinus openings, correction of deviated nasal septum, removing nasal polyps and drainage of the sinuses.

Nowadays, balloon sinuplasty is also being performed to widen the narrowed or blocked sinus openings. The ENT Surgeon would be able to advise if this type of sinus surgery is suitable for the patient.
Article provided by: Dr Mazita Ami
MBBCh BaO (UK), MS ORL-HNS (UKM), AM (Mal)


Source
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
zack2terer
post Aug 30 2012, 04:11 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 51

Joined: Jan 2003
From: Koo-Waa-Laa-Loom-Purr


QUOTE
RESDUNG - Risiko jangkitan otak

Oleh SHAFINAZ SHEIKH MAZNAN


ANDA batuk, kerap bersin, tidak bermaya dan tidak sedap badan. Hidung pula rasa berair dan tersumbat. Anda terasa yang anda demam.

Apabila ubat-ubatan yang diambil tidak meredakan gejala-gejala demam biasa, bangun pagi anda mulai diiringi dengan sakit kepala dan rasa berat pada bahagian muka.

Selepas doktor mendengar sejarah gejala, memeriksa bahagian muka, dahi dan mungkin menjalankan sinaran-X pada bahagian sinus, anda disahkan menghidap penyakit sinusitis.

Di kalangan masyarakat setempat, ia lebih popular sebagai resdung dan sangat biasa terjadi di kalangan rakyat negara ini.

``Ringkasnya, resdung menghasilkan pelbagai gejala hidung dan tidak ketinggalan boleh juga memberikan kesan terhadap tekak, peti suara serta telinga tengah.

``Salah satu punca resdung adalah disebabkan oleh jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga di sekelilingnya yang dipanggil sinus,'' kata Pakar Telinga, Hidung dan Tekak, Hospital Pusrawi, Kuala Lumpur, Dr. Amir Izwan Mohamed Dahan.


Menurutnya, sinus sebenarnya adalah rongga-rongga di dalam tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil.

Sinus terletak pada bahagian muka - pipi di bawah mata, di antara dua mata, hanya sedikit di belakang hidung dan turut meliputi bahagian dahi seseorang.

Ia terbahagi kepada empat; masing-masingnya dikenali sebagai sinus frontal, sinus maksila, sinus etmoid dan sinus sfenoid.

Fungsi sebenar sinus tidak diketahui dengan tepat tetapi ada antara teori mengatakan sinus berfungsi meringankan tengkorak selain turut memainkan peranan dalam degungan suara.

``Biasanya lendir dihasilkan oleh rongga-rongga ini pada setiap masa dan disalirkan ke dalam hidung.

``Jika saluran daripada sinus ini tersumbat, lendir akan terkumpul dan rongga sinus menjadi tempat pembiakan yang baik bagi kuman bakteria,'' katanya.

Dr. Amir Izwan yang juga pakar bedah kepala dan leher berkata, bengkakan di dalam lapisan hidung juga boleh menyebabkan salur sinus ini tersumbat.

Salah satu punca utama bengkakan dalam hidung ini ialah radang hidung disebabkan oleh alahan (rhinitis) yang agak berleluasa dalam masyarakat kita.

Mengulas lanjut, resdung boleh juga terjadi disebabkan oleh rerambut halus silia di dalam sinus yang sepatutnya membantu pengaliran mukus, gagal menyempurnakan tugasnya.

Aktiviti menyelam ataupun berenang merupakan antara beberapa faktor yang boleh meningkatkan risiko resdung selain asap rokok yang dikenal pasti sebagai pencetus radang hidung.

Oleh itu, adalah sangat penting `mengharamkan' tabiat merokok di dalam persekitaran rumah mahupun kenderaan pesakit resdung, sekali gus mengelakkan tempat-tempat yang seumpamanya.


Katanya, apabila gejala resdung berlaku dalam tempoh beberapa hari hingga beberapa minggu, ia diklasifikasikan sebagai akut.

Resdung akut kadangkala adalah penyebab demam, terutamanya yang berlanjutan lebih daripada tujuh hingga 10 hari.

``Asalnya, virus-virus yang menyebabkan selesema biasa, menyerang lapisan dalam hidung dan sinus menyebabkan bengkak dan menyempit.

``Badan juga bertindak balas terhadap virus dengan menghasilkan lebih banyak mukus. Ini menyebabkan hidung tersumbat dan nanah terkumpul di dalam sinus yang bengkak,'' kata Dr. Amir Izwan.


Demam yang mula kebah tetapi kemudiannya bertukar melarat menjadi sebahagian tanda-tanda resdung akut.

Di samping itu, kesakitan di dalam bahagian dahi yang timbul semasa anda mencondongkan badan ke depan seperti waktu sujud juga boleh menjadi petanda.

Ditanya bagaimanakah caranya untuk membezakan di antara resdung, demam selesema biasa dan alahan hidung memandangkan ketiga-tiganya mempunyai gejala yang saling bertindihan, Dr. Amir Izwan menjelaskan:

``Jika pesakit demam dan mempunyai gejala berkaitan hidung seperti sakit muka dan hidung, keluar nanah berwarna kuning atau hijau daripada hidung atau kahak warna sama pada sebelah pagi, itu resdung.

``Apabila gejala-gejalanya berlaku lebih kerap ataupun jangkitan berpanjangan lebih daripada tiga bulan, resdung akut boleh menjadi kronik.

``Gejalanya mungkin tidak seteruk resdung akut namun, jika tidak dirawat boleh menyebabkan kerosakan kepada sinus dan tulang pipi sehingga memerlukan pembedahan,'' katanya.

Walaupun resdung tidak boleh menjadi kanser sehingga menyebabkan hidung rompong tetapi sebaliknya kanser boleh memperlihatkan gejala-gejala seperti penyakit itu.

Sekiranya dibiarkan tanpa rawatan, resdung boleh mengakibatkan maut tidak langsung yang disebabkan oleh komplikasi pada otak pesakit.

Serangan resdung berulang-ulang juga boleh berlaku. Pesakit selalunya diberikan rawatan antibiotik untuk menyembuhkannya tetapi penyakit datang semula sebulan dua kemudian.


Puncanya mungkin disebabkan oleh faktor penyebab penyakit ini yang tidak dirawat sepenuhnya, lazimnya susunan tulang dalaman sinus yang tidak normal dan sempit. Dalam kes-kes begini, pembedahan endoskopi dilakukan.

Sekiranya gejala resdung masih berterusan, kaedah baru ini akan dilakukan di mana rongga-rongga sinus terlibat akan dibuka menggunakan alat-alat khas di bawah penglihatan kamera skop.

Pembedahan sinus endoskopi ini sama sekali tidak memerlukan belahan pada kulit kerana segala prosedurnya dilakukan di dalam rongga hidung.

Ini berbeza dari kaedah lama pembedahan di mana belahan terpaksa dibuat di sekeliling kawasan hidung.

Pun begitu, gejala alahan hidung masih boleh terjadi selepas pembedahan dan hanya dapat dikawal melalui penggunaan ubat-ubatan.

``Justeru, adalah sangat penting bagi para pesakit untuk mengekalkan pengambilan ubat-ubatan antialahan selepas pembedahan,'' kata Dr. Amir Izwan.

Tambahnya, cara terbaik untuk mencegah serangan resdung ialah dengan merawat gejala-gejala hidung dengan segera sebelum ia melarat.

Gejala resdung:

* Hidung tersumbat

* Lendir daripada hidung dan tekak

* Muka berasa sakit dan berat terutamanya pada bahagian antara mata

* Sakit tekak berpanjangan dan berulang-ulang

* Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan akibat gejala di atas

* Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya.

Punca resdung:

* Susunan tulang dalaman hidung yang sempit

* Hidung bengkok

* Mandi dan terjun di dalam air yang kotor

* Jangkitan gigi atas

* Ketumbuhan di dalam hidung

* Objek dimasukkan ke dalam hidung, contohnya putik kapas, maik dan kertas

* Tisu belakang hidung yang bengkak terutamanya kanak-kanak.

Komplikasi resdung:


* Jangkitan nanah di sekeliling kawasan mata

* Jangkitan otak (meningitis)

* Sakit tekak yang kronik

* Jangkitan tulang muka

* Memburukkan keadaan lelah

* Berdengkur yang kronik

* Jangkitan telinga dan tonsil, terutamanya kanak-kanak

* Alahan hidung atau hidung sensitif

* Selesema biasa yang melarat.

Diagnosis:


* Skop hidung untuk melihat punca resdung

* Skan CT hidung dan sinus untuk melihat rongga-rongga yang terlibat dan kawasan putih menandakan lendir atau dipenuhi nanah

Rawatan:


Berdasarkan gejala pesakit dan hasil diagnosis, rawatan bersesuaian akan disyorkan.

* Antibiotik (10 hingga 14 hari bagi resdung akut)

* Ubat selesema

* Dekongestan; ubat titis atau semburan hidung

* Pembedahan hanya akan dipertimbangkan setelah rawatan-rawatan lain tidak berkesan ataupun jika ada sesuatu yang menghalang sinus dan ia tidak dapat disembuhkan dengan ubat-ubatan.

Tip menguruskan resdung:


* Bagi pesakit yang mempunyai alahan hidung disarankan agar tidak menyapu rumah tetapi menggunakan vakum atau mop

* Elakkan makanan yang boleh menyebabkan alahan

Setiap individu alah kepada makanan yang berlainan terutamanya ramai orang yang tidak boleh memakan makanan laut yang kaya protein atau belacan

* Banyakkan berehat. Berbaringlah menggunakan bahagian badan yang membuatkan anda bernafas dengan lebih baik kerana ia berupaya melegakan resdung

* Hirup sup atau cecair yang panas dan minum banyak air

* Lap muka anda dengan menggunakan tuala yang dibasahkan dengan air suam ataupun melakukan pernafasan wap

* Jangan menggunakan semburan hidung dekongestan lebih dari tujuh hari. Jika tidak, bengkak di dalam sinus akan menjadi lebih teruk selepas anda memberhentikan penggunaannya

* Bilas saluran sinus menggunakan larutan salina yang boleh didapati di farmasi

* Anda juga boleh menggunakan ubat-ubatan seperti acetaminophen dan parasetamol untuk merawat kesakitan

* Berbincanglah dengan doktor anda sebelum mengambil ubat demam kerana sesetengahnya boleh memburukkan gejala resdung ataupun menimbulkan lain-lain masalah.


Sumber : Utusan Malaysia




Dapatkan EZiBreathe : Terbukti Melegakan Resdung! Formulasi Homeopati. Ada Kelulusan KKM

user posted image


Hubungi :

SMS Zaffril 012 651 62 89

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ppckita
post Sep 26 2012, 12:56 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 5

Joined: Sep 2012
hm.... bagus ni
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
zack2terer
post Oct 14 2013, 01:42 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 51

Joined: Jan 2003
From: Koo-Waa-Laa-Loom-Purr


user posted image
user posted image
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Bump TopicReply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.0565sec    2.43    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 23rd April 2014 - 08:08 PM