Welcome Guest ( Log In | Register )

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nokia e71 battery life, new batt, finish in 4 hrs

views
     
TSarrowhead7372
post May 16 2012, 07:18 PM, updated 8y ago

Noob
******
Senior Member
1,823 posts

Joined: Mar 2008


guys, i have an e71 and the old battery giving way, last only 2-3 hours, so i got a new battery. battery life also... 4-5 hours tops.

what can cause this? any hardware/internal problems that can drain battery life? i dont wanna buy another battery cuz im afraid i'll waste my money again.

i minimize everything from brightness, light out duration, no keypad tone etc.

i have to use this phone for at least another month or so until my iphone returns from hospital
v0LtaGe
post May 17 2012, 11:04 AM

Casual
***
Junior Member
458 posts

Joined: Sep 2009
From: Westeros


From where you get the battery? Probably it is a faulty battery, can try to check with the sellers.
nickcct
post Jul 4 2012, 09:10 AM

Une Vie Fantastique
*******
Senior Member
2,766 posts

Joined: Sep 2010
Buy original battery, maybe u can try sunglobal battery, i'm also using that, 1-2days with no issue, around 1hour talking on phone per day.
arimii
post Jul 5 2012, 11:03 AM

___________
*****
Senior Member
817 posts

Joined: Jul 2011
haha i think ur battery local one . find original battery la .
sasuke8678
post Jul 7 2012, 11:31 PM

WhySoSerious!!
******
Senior Member
1,852 posts

Joined: Sep 2009
From: Kuala Lumpur


Just my advice, if u buy the local batt, then this thing must be happen, if u buy ori batt still consume batt, then most probably is HW problem..
xiao Mei
post Nov 16 2012, 03:11 PM

New Member
*
Junior Member
18 posts

Joined: Aug 2012
This is a faulty battery, try to check
kinabalu
post Nov 17 2012, 10:56 PM

20k VIP club
******
Senior Member
1,165 posts

Joined: Dec 2008
From: Joined: Today, 08:45 AM



no doubt is battery problem. smile.gif
TSarrowhead7372
post Nov 18 2012, 07:19 AM

Noob
******
Senior Member
1,823 posts

Joined: Mar 2008


Ok thanks guys. I bought subglobal batt. So far so good
kinabalu
post Nov 21 2012, 10:32 AM

20k VIP club
******
Senior Member
1,165 posts

Joined: Dec 2008
From: Joined: Today, 08:45 AM



how much u bought for it?
TSarrowhead7372
post Nov 22 2012, 08:52 AM

Noob
******
Senior Member
1,823 posts

Joined: Mar 2008


Rm60.
kinabalu
post Dec 1 2012, 10:10 AM

20k VIP club
******
Senior Member
1,165 posts

Joined: Dec 2008
From: Joined: Today, 08:45 AM



wow.... it could be original battery afterall, maybe a old one that going expire.
TSarrowhead7372
post Dec 3 2012, 09:35 PM

Noob
******
Senior Member
1,823 posts

Joined: Mar 2008


definitely i bought a crap battery the last time
Sony Lim
post Dec 29 2012, 09:48 AM

Casual
***
Junior Member
317 posts

Joined: Aug 2012
ap battery is like that 1

 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.0299sec    1.73    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 13th December 2019 - 10:53 AM