Welcome Guest ( Log In | Register )

 
RSS feedBump TopicReply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mode of Transport: Padang - Bukittinggi, Indonesia, Public Transports to Bukittinggi

dura81
post Nov 28 2011, 07:55 PM


New Member
*
Group: New Member
Posts: 0

Joined: Nov 2011


[SIZE=7][FONT=Arial]Hi Friends...


I plan to holiday at Padang and Bukittinggi, indonesia somewhere in May next year. All of us are 3pp. We plan by ourself for 4days & 3nights

Anybody know are they provide public transport i.e. bus from padang to bukit tinggi?

If Yes, how and where we can get the transport?
If No, What are the cheapest way we can reach bukittinggi for 3 persons?
How much I need to spend for return transport padang - bukittinggi?
Any contact no for car rental in padang, indonesia?

Much appreciated friends... if you can share your experience during holiday in Padang & Bukittinggi, indonesia. TQ



Added on November 28, 2011, 9:27 pmThis is some info i get from other forum but Yr 2008. Not yet to confirm whether it's practicable at this moment or not...

"Tempat wisata paling dicari ya bukittinggi.Klo mo jalan2 dikota padang, banyak angkot klo gak mau sewa mobilDari padang ke bukittinggi ada beberapa alternatif

1. Pake Taksi ato mobil sewaan (biasanya kijang, apv, sejenis deh) merekanawarin harga sekitar 50 - 100 ribu perorang (gimana pinter nawarnya). Naikdari bandara minangkabau langsung ke bukittinggi.

2. Pake Bis Tranex dari bandara (cuman lama nunggunya, penumpang penuh barujalan), harga 15.000, lalu turun di Plaza andalas, disana banyak yangnawarin ke bukittinggi, bisa pake bis ato mobil sewaan (sejenis apv, avanzajuga), harga 15.000.

3. Pake Taksi - Mobil sewaan ke plaza andalas, harga sekitar 20.000 -35.000perorang (lagi2 tergantung pinter nawar), dari plaza andalassama kayak dino.2

Gw saranin pilih opsi no 3. klo tranexnya kelamaan (waktu itu aja gw nunggusekitar 40 menit gak berangkat2 juga). Lalu pilih mobil sewaan daripada bis,lebih nyaman harga sama.Sampe dibukittinggi, biasanya diturunin di terminal, tanya aja sama orangsekitar kalo mo ke kota nya pake apa, gw lupa, yg pasti pake angkot warnamerah, entah nomor berapa, ongkos 1.500."


Added on November 28, 2011, 9:51 pmhttp://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1790288

This post has been edited by dura81: Nov 28 2011, 09:51 PM
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Bump TopicReply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.0499sec    1.44    6 queries    GZIP Disabled
Time is now: 20th April 2014 - 08:42 AM