Welcome Guest ( Log In | Register )

Bump TopicReply to this topicRSS feed Start new topic Start Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> New ww.tonton.com.my online tv streaming, a lot Media Prima's channel (Chat)

zoolf
post Aug 9 2010, 09:25 AM, updated 8y ago

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 119

Joined: May 2007
From: Klang Valley



If I'm not mistaken, this online TV streaming just launch yesterday. I tried but so-so using Chrome and quality ok lah.

www.tonton.com.my

Most of the channels are from Media Prima and 1 or 2 online channel.

Any good or bad? But it's good to have thumbup.gif .

I like icon_rolleyes.gif

user posted image

This post has been edited by zoolf: Aug 9 2010, 09:49 AM
soundsyst64
post Aug 9 2010, 09:28 AM

I'm No-Longer-Noobs
*******
Group: Senior Member
Posts: 3,725

Joined: Jul 2005
From: In /hardware/

I don't watch mainstream medis. it spreads 1mareshia crap
pkiensing
post Aug 9 2010, 09:33 AM

[Richfag]
*****
Group: Senior Member
Posts: 824

Joined: Jan 2007
From: Office / Home



QUOTE(soundsyst64 @ Aug 9 2010, 09:28 AM)
I don't watch mainstream medis. it spreads 1mareshia crap
*
agree~!
dattebayo
post Aug 9 2010, 09:34 AM

妙公
*******
Group: Senior Member
Posts: 4,789

Joined: Aug 2005

no Astro?
lhscindy
post Aug 9 2010, 09:34 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 117

Joined: Jan 2003


all media prima channel...
s@ni
post Aug 9 2010, 09:36 AM

Gambar Di Lesen Kereta Saya
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,682

Joined: Jun 2005
From: Seasaw



bila lah media prima nak buat paid version like astro, offering channels whistling.gif whistling.gif
sick of astro la doh.gif doh.gif
zoolf
post Aug 9 2010, 09:37 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 119

Joined: May 2007
From: Klang Valley



Yes it does give those things. But put the crap a side, this site give free local online TV channel. No need to pay Astro which repeat the same material over again.

How is it? Good or bad ah?

cshong
post Aug 9 2010, 09:39 AM

Look at all my stars!!
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,425

Joined: Oct 2007

If no TVB channels, then the site is just <vulgar words> to me.
soundsyst64
post Aug 9 2010, 09:43 AM

I'm No-Longer-Noobs
*******
Group: Senior Member
Posts: 3,725

Joined: Jul 2005
From: In /hardware/

QUOTE(zoolf @ Aug 9 2010, 09:37 AM)
Yes it does give those things. But put the crap a side, this site give free local online TV channel. No need to pay Astro which repeat the same material over again.

How is it? Good or bad ah?
*
local tv shows pun repeat the same drama probably once every month/6 months biggrin.gif
zoolf
post Aug 9 2010, 09:44 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 119

Joined: May 2007
From: Klang Valley



QUOTE(soundsyst64 @ Aug 9 2010, 09:43 AM)
local tv shows pun repeat the same drama probably once every month/6 months biggrin.gif
*

Yeah, but its free yo icon_idea.gif

joe_mamak
post Aug 9 2010, 10:16 AM

Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 333

Joined: Dec 2006


QUOTE(soundsyst64 @ Aug 9 2010, 09:28 AM)
I don't watch mainstream medis. it spreads 1mareshia crap
*
I don't have Astro. I must be immune to 1Malaysia already.
soundsyst64
post Aug 9 2010, 10:28 AM

I'm No-Longer-Noobs
*******
Group: Senior Member
Posts: 3,725

Joined: Jul 2005
From: In /hardware/

i'm sure this will become our local version of youtube whistling.gif

then, tm will block access to youtube international biggrin.gif
zoolf
post Aug 9 2010, 10:38 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 119

Joined: May 2007
From: Klang Valley



QUOTE(joe_mamak @ Aug 9 2010, 10:16 AM)
I don't have Astro.  I must be immune to 1Malaysia already.
*

U got internet antidote biggrin.gif

QUOTE(soundsyst64 @ Aug 9 2010, 10:28 AM)
i'm sure this will become our local version of youtube whistling.gif

then, tm will block access to youtube international biggrin.gif
*
Got edi mah http://1tube.my/ tongue.gif

Hope that these local streaming will reduce lag while watching. hmm.gif
frank_fusion
post Aug 9 2010, 10:59 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 140

Joined: Jul 2006
From: Kepong / KL / Perlis


QUOTE(zoolf @ Aug 9 2010, 10:38 AM)
U got internet antidote biggrin.gif
Got edi mah http://1tube.my/ tongue.gif

Hope that these local streaming will reduce lag while watching. hmm.gif
*
thx dude..luckily my ofis din block 1tube.my yet..
haha..
zoolf
post Aug 9 2010, 11:00 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 119

Joined: May 2007
From: Klang Valley



QUOTE(frank_fusion @ Aug 9 2010, 10:59 AM)
thx dude..luckily my ofis din block 1tube.my yet..
haha..
*

Sure, I'll let ur IT guy know a.s.a.p. rolleyes.gif

This post has been edited by zoolf: Aug 9 2010, 11:00 AM
Muhammad Nur Hanief
post Aug 9 2010, 11:01 AM

On my way
****
Group: Senior Member
Posts: 555

Joined: Feb 2006
From: Malaysia, UNITED STATES OF ASIA

Very slow. Prefer youtube. Behtarin.
obefiend
post Aug 9 2010, 11:06 AM

Selamat Hari Raya Aidilluminati
*****
Group: Senior Member
Posts: 863

Joined: Mar 2007
From: Tanjung Segitiga Masonic Lodge



good job

i like to keep up to date with my fav malaysian homegrown shows. i want to keep in touch with my Malaysian side.

at least i know malaysian pop culture. some of the baffoons i see posting in kopitiam LOVES giving sweeping statement such as "malay drama is crap" or "malaysian mada tv shows are shitty". Fact is they havent seen a single show in the last 7 years. then they bash and they bash

i hope they have reruns of nurkasih in there. Love that show.

good initive by media prima. about time too. as much as like the old tv4, 8 and ntv7 portals, i hate having to open each sites individually. now they have everything under a single url IT IS MORE convenient

awesome

time to catch up on majalah tiga and galaksi
-Teddy-
post Aug 9 2010, 11:07 AM

meh
******
Group: Senior Member
Posts: 1,926

Joined: May 2006


Meh.

user posted image
lok3i
post Aug 9 2010, 11:08 AM

cycling for a healthy life
****
Group: Senior Member
Posts: 558

Joined: Mar 2009


» Click to show Spoiler - click again to hide... «


HAHAHAHAA

i L0L at this
zoolf
post Aug 9 2010, 11:24 AM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 119

Joined: May 2007
From: Klang Valley



QUOTE(obefiend @ Aug 9 2010, 11:06 AM)
good job

i like to keep up to date with my fav malaysian homegrown shows. i want to keep in touch with my Malaysian side.

at least i know malaysian pop culture. some of the baffoons i see posting in kopitiam LOVES giving sweeping statement such as "malay drama is crap" or "malaysian mada tv shows are shitty". Fact is they havent seen a single show in the last 7 years. then they bash and they bash

i hope they have reruns of nurkasih in there. Love that show.

good initive by media prima. about time too. as much as like the old tv4, 8 and ntv7 portals, i hate having to open each sites individually. now they have everything under a single url IT IS MORE convenient

awesome

time to catch up on majalah tiga and galaksi
*

Yes, it is good. thumbup.gif
QUOTE(-Teddy- @ Aug 9 2010, 11:07 AM)
Meh.

» Click to show Spoiler - click again to hide... «

*

I guess its for show recommendation? hmm.gif
matt_rix
post Nov 23 2010, 08:49 PM

Regular
******
Group: Senior Member
Posts: 1,480

Joined: Nov 2004

anyone know how to stream on this website from overseas? do u know any decent malaysian proxy?
zafirahrizuan
post Nov 28 2010, 12:39 PM

New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 36

Joined: Jun 2010
From: Bombay Scottish School, Churchgate



I dun like to see any movie from that site !
Slow aja lahhh, Hilang mood nak tengok cerita ,
Tersekat sekat !Grrrr--'

I think media prima must upgrade lahhh , Youtube better than this --'
satayboy2003
post Nov 28 2010, 01:35 PM

L.O.V.E
****
Group: Senior Member
Posts: 635

Joined: Mar 2006
From: HoStEl , MaLaYsIa StAtUs:QuItiNg
QUOTE(zafirahrizuan @ Nov 28 2010, 12:39 PM)
I dun like to see any movie from that site !
Slow aja lahhh, Hilang mood nak tengok cerita ,
Tersekat sekat !Grrrr--'

I think media prima must upgrade lahhh , Youtube better than this --'
*
taman perling pergi pasir gudang is jauh!
engowen
post Dec 12 2010, 05:09 AM

New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 22

Joined: Nov 2004
Hi, I'm living in UK. I've been watching NTV7 Edition news and when all the news migrated to tonton on Oct I believe, I've not watch any episode since as most program are geo restricted. I do noticed the mobile version is still working but the streaming quality is very poor. I'm trying to find out anyone is sharing a VPN via LogMeIn Hamachi so I can connect and view the news.
Mr.CoMoT
post Dec 12 2010, 05:12 AM

Manchester United <3
******
Group: Senior Member
Posts: 1,504

Joined: Jul 2010
From: Rasa?

now this website can download..hahaha..

loading lama sgt..sampah!
zafirahrizuan
post Dec 28 2010, 09:50 PM

New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 36

Joined: Jun 2010
From: Bombay Scottish School, Churchgate



QUOTE(satayboy2003 @ Nov 28 2010, 01:35 PM)
taman perling pergi pasir gudang is jauh!
*
HAHA , Well u can naik kereta loh .

I means, I have 2 locations,sometime in perling,sometime in pg =)

Why ? u stay here ya ?
NWR_77
post Jun 23 2011, 07:01 AM

New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 5

Joined: Jun 2011
TONTON TV DAN RADIO ONLINE DI ASEAN TV ONLINE . SELAMAT MENONTON
RiotVANroll
post Jun 23 2011, 10:44 AM

New Member
*
Group: Newbie
Posts: 0

Joined: Aug 2010
From: KLIA KARGO



iklan back to back; yeah right...-__-
nabilafarhana
post Dec 25 2011, 02:40 AM

New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 4

Joined: Dec 2011
You can watch TV1, TV2 (RTM), TV3, NTV7, 8TV, TV9 at

==>http://bloggercrew.in-malaysia.org/p/tv-online.html

and via facebook ==> https://www.facebook.com/tvonlinebcm

^__^

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Silvershen
post Mar 4 2012, 04:21 PM

New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 20

Joined: Mar 2012


Hey guys, I have never heard of tonton.com.my before coming to this forums. I think most of the reviews here doesn't seem to be good, but I am thinking to register since it is 100% free lol. So, is it really slow?? I mean how does it works?? Do you have to stream first and watch like youtube?? There are a lot of nice shows to watch, can't really find in mainstream media. So I dunno whether to use or not??
amirsubhi
post Mar 4 2012, 04:31 PM

The Power Is IN Your Hand!
******
Group: Senior Member
Posts: 1,283

Joined: Apr 2005
From: SumwHeRe In MaLaYsIa



QUOTE(Silvershen @ Mar 4 2012, 04:21 PM)
Hey guys,  I have never heard of tonton.com.my before coming to this forums.  I think most of the reviews here doesn't seem to be good,  but I am thinking to register since it is 100% free lol.  So, is it really slow?? I mean how does it works?? Do you have to stream first and watch like youtube??  There are a lot of nice shows to watch, can't really find in mainstream media.  So I dunno whether to use or not??
*
using unifi, doesnt face any slowdown

Bump TopicReply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.0914sec    2.65    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 18th October 2017 - 12:54 AM