Welcome Guest ( Log In | Register )

 
RSS feedBump TopicReply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> majalah variasari/mastika, better than metro/kosmo sex troll??

pungkokman
post Mar 4 2010, 08:20 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 116

Joined: Jul 2009
From: yo'momma bedroom!!!



i lol at the morale pulis...you belip the story??
user posted image
mastika
user posted image
gletek isteri sampai gila??
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
vorchiel
post Mar 4 2010, 08:22 PM


ლ(ಠ_ಠ ლ)
****
Group: Senior Member
Posts: 666

Joined: Jan 2003
From: Left Hand Society, West London
masih wujudkah variasari

10 yrs didn read
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
pungkokman
post Mar 4 2010, 08:22 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 116

Joined: Jul 2009
From: yo'momma bedroom!!!



QUOTE(vorchiel @ Mar 4 2010, 08:22 PM)
masih wujudkah variasari

10 yrs didn read
*
you buy??
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
n0v4m4r1n3
post Mar 4 2010, 08:23 PM


Lone Wanderer
******
Group: Senior Member
Posts: 1,066

Joined: Jan 2008
From: MY
QUOTE(pungkokman @ Mar 4 2010, 08:22 PM)
you buy??
*
you buy??
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
vorchiel
post Mar 4 2010, 08:25 PM


ლ(ಠ_ಠ ლ)
****
Group: Senior Member
Posts: 666

Joined: Jan 2003
From: Left Hand Society, West London
QUOTE(pungkokman @ Mar 4 2010, 08:22 PM)
you buy??
*
my uncle bought. me onli buy majalah adik
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
olgafan69
post Mar 4 2010, 08:26 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 30

Joined: May 2009
QUOTE(vorchiel @ Mar 4 2010, 08:22 PM)
masih wujudkah variasari

10 yrs didn read
*
last time used to read it
berchatting dgn jean sleep.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
vorchiel
post Mar 4 2010, 08:28 PM


ლ(ಠ_ಠ ლ)
****
Group: Senior Member
Posts: 666

Joined: Jan 2003
From: Left Hand Society, West London
QUOTE(olgafan69 @ Mar 4 2010, 08:26 PM)
last time used to read it
berchatting dgn jean sleep.gif
*
/r/ tamar jalis collection.rar
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
n0v4m4r1n3
post Mar 4 2010, 08:40 PM


Lone Wanderer
******
Group: Senior Member
Posts: 1,066

Joined: Jan 2008
From: MY
oh yeh god.........
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
olgafan69
post Mar 4 2010, 08:41 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 30

Joined: May 2009
QUOTE(vorchiel @ Mar 4 2010, 08:28 PM)
/r/ tamar jalis collection.rar
*
/i/n return? sleep.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lati0s
post Mar 4 2010, 08:45 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 8

Joined: Dec 2005


QUOTE(vorchiel @ Mar 4 2010, 09:28 PM)
/r/ tamar jalis collection.rar
*
http://tamarjalis.blogspot.com/


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
vorchiel
post Mar 4 2010, 08:46 PM


ლ(ಠ_ಠ ლ)
****
Group: Senior Member
Posts: 666

Joined: Jan 2003
From: Left Hand Society, West London
QUOTE(lati0s @ Mar 4 2010, 08:45 PM)
tqqqqqqq notworthy.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ryanliew87
post Mar 4 2010, 08:47 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 59

Joined: Mar 2008

i oni read DIDIK
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Hangmen
post Mar 4 2010, 08:51 PM


Let's do this!
*******
Group: Senior Member
Posts: 2,343

Joined: Jan 2003
From: (un)Democratic Republic of the People's Internets



Best way to make cash. Anyone in /k/ interested to start a similar publication?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
old_calculator
post Mar 4 2010, 08:51 PM


Don't go away
*****
Group: Senior Member
Posts: 856

Joined: Nov 2007
From: Kuantan, Pahang



user posted image

what?
the headline says "Tuhan terimakah roh kami" but at the corner shows someone nude
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
jinkinz
post Mar 4 2010, 08:52 PM


♥HIEK!my name is BOXXY!♥
******
Group: Senior Member
Posts: 1,157

Joined: Aug 2005
From: cemetery            Status: cold~~


what i can see,

is

cakap je

"oi dosa lar, diaorg , haram lar , pempuan ni biak betol?? fuish giler, masuk lar neraka diaorg , aztafala aziz.. "

tapi,

*fap fap fap*

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
old_calculator
post Mar 4 2010, 08:53 PM


Don't go away
*****
Group: Senior Member
Posts: 856

Joined: Nov 2007
From: Kuantan, Pahang



QUOTE(jinkinz @ Mar 4 2010, 08:52 PM)
» Click to show Spoiler - click again to hide... «

*
+1

holier than thou attitude yawn.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
vorchiel
post Mar 4 2010, 08:54 PM


ლ(ಠ_ಠ ლ)
****
Group: Senior Member
Posts: 666

Joined: Jan 2003
From: Left Hand Society, West London
QUOTE(jinkinz @ Mar 4 2010, 08:52 PM)
what i can see,

is

cakap je

"oi dosa lar, diaorg , haram lar , pempuan ni biak betol?? fuish giler, masuk lar neraka diaorg , aztafala aziz.. "

tapi,

*fap fap fap*
*
congrats

uve described 95% of the muslim ppl in this country [citation needed]

same as those gossip websites. "ini semua hanya untuk pengajaran, bukan untuk memalukan sesiapa"


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
-TrUnKs-
post Mar 4 2010, 08:54 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 124

Joined: Oct 2005
From: Subang Jaya



i only read bambino
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tugang
post Mar 4 2010, 08:55 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 18

Joined: Dec 2006

saya baca KUNTUM tongue.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
vorchiel
post Mar 4 2010, 08:55 PM


ლ(ಠ_ಠ ლ)
****
Group: Senior Member
Posts: 666

Joined: Jan 2003
From: Left Hand Society, West London
QUOTE(-TrUnKs- @ Mar 4 2010, 08:54 PM)
i only read bambino
*
kuntum > bambino
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Panadol
post Mar 4 2010, 08:58 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 211

Joined: Oct 2004
From: Herp Derp
kuntum taught me qbasic last time.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Tugang
post Mar 4 2010, 09:00 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 18

Joined: Dec 2006

user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kira_mha
post Mar 4 2010, 09:00 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 129

Joined: May 2009


imma just read Kawan
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
akagidemon
post Mar 4 2010, 09:05 PM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 413

Joined: Nov 2007
From: Between Reality and Fantasy


variasari the old ones i like in the 80s and 90s. the new one is like meeeeeeeh.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
water_T
post Mar 4 2010, 09:08 PM


Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 182

Joined: May 2009
From: HeadHunteR


brows.gif
» Click to show Spoiler - click again to hide... «

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
old_calculator
post Mar 4 2010, 09:16 PM


Don't go away
*****
Group: Senior Member
Posts: 856

Joined: Nov 2007
From: Kuantan, Pahang



QUOTE(kira_mha @ Mar 4 2010, 09:00 PM)
imma just read Kawan
*
like it back then
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Shadow Kun
post Mar 4 2010, 09:17 PM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 442

Joined: Sep 2008
From: Middle of Nowhere Status: FROSTY
same kind of contents but metro/kosmo is better since u can read it daily.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
HangPC2
post Apr 4 2010, 11:04 PM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 382

Joined: Nov 2006
From: LANGKASUKA




user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
PVCpipe
post Apr 4 2010, 11:29 PM


custom made
******
Group: Senior Member
Posts: 1,282

Joined: Nov 2005
From: k.terengganu.. alone.. with my bass...play.. alone



my mum bought kawan onli.... i liek Zultek and Kalaulah colum/comic
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
iwan_smtk
post Apr 4 2010, 11:32 PM


XYZ
*****
Group: Senior Member
Posts: 965

Joined: Nov 2007
From: SK



QUOTE(vorchiel @ Mar 4 2010, 09:25 PM)
my uncle bought. me onli buy majalah adik
*
hahaha..adik vorchiel user posted image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
freezit4
post Apr 4 2010, 11:50 PM


New Member
*
Group: Junior Member
Posts: 35

Joined: Jan 2010
Aku ingat lagi.. kalo ada budak cakap benda mengarut sangat-sangat, kitorang cakap dia suka baca Mastika...



QUOTE(Panadol @ Mar 4 2010, 08:58 PM)
kuntum taught me qbasic last time.
*
holy-
What else did I miss?

QUOTE(water_T @ Mar 4 2010, 09:08 PM)
brows.gif
» Click to show Spoiler - click again to hide... «

*
Heheh. Tapi sampai isu 30 lebih je la kot yang best. Yang lepas tu dah takde kaitan dengan badminton pun unsure.gif


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
HangPC2
post Apr 5 2010, 10:35 AM


Casual
***
Group: Junior Member
Posts: 382

Joined: Nov 2006
From: LANGKASUKA




Tamar Jalis manusia misteri-Bercakap dengan Jin



Oleh MEGAT LUTFI MEGAT RAHIM
lutfi.abdulrahim@kosmo.com.my

A. Jalil Miran yang dikatakan menulis siri Bercakap Dengan Jin, tidur di tepi kubur dan berjanji untuk berkahwin dengan wanita bermuka gajah.


user posted image

FARIDAH pernah rasa ditindih makhluk halus semasa tidur di bilik hotel orang mati dibunuh.

NOVEL mistik, Bercakap Dengan Jin amat popular di negara ini pada tahun 1980-an. Namun, pengarangnya, Tamar Jalis, masih misteri.

Ada yang mengatakan penulis sebenar sudah berusia lebih 70 tahun dan tinggal di Bruas, Perak tetapi beliau enggan dikenali.

Seorang lagi yang dikaitkan dengan nama Tamar Jalis ialah A. Jalil Miran yang pernah menulis untuk majalah Variasari dan Variapop.

Jalil meninggal dunia pada Oktober tahun lalu kerana sakit jantung pada usia 57 tahun.

Beliau yang juga bekas wartawan tabloid Buletin Rakyat dan Buletin Utama, dikenali dengan cerita seram dan hantu selain sensasi hiburan yang dihasilkannya.

Hotel berhantu

Menurut isteri arwah, Faridah Lah Omar, 46, Jalil bukan sahaja gemar menulis kisah-kisah hantu, malah beliau mempunyai kebolehan untuk berkomunikasi dengan makhluk alam ghaib itu. Jalil turut memiliki sisi eksentriknya sendiri, kata Faridah.

Pernah arwah mengajak Faridah tidur di sebuah hotel lama di Kuala Lumpur.


Kami jadi seronok dapat tidur di hotel dengan anak-anak. Sebaik sahaja tengah malam, dia keluar sekejap. Apabila balik, dia tanya apa yang saya rasa semasa tidur.

Saya kata seram sejuk dan ada terdengar suara seperti orang menjerit.

Rupa-rupanya bilik hotel itu merupakan tempat orang mati dibunuh. Terus saya tidak menerima ajakan arwah untuk tidur di hotel lagi selepas itu, katanya ketawa.

Faridah yang berasal dari Jeniang, Kedah, berkahwin dengan Jalil selama 21 tahun dan dikurniakan dua orang anak.

Faridah menceritakan, beliau mengenali Jalil semasa membuka kedai makan bersebelahan dengan pejabat syarikat penerbit Variasari iaitu Variapop Group di Jalan Chow Kit, Kuala Lumpur.


Pada mulanya saya tidak berminat untuk mengenalinya walaupun arwah selalu mengurat saya dengan datang makan berkali-kali dalam sehari di kedai makan saya. Dia juga selalu mengutus surat cinta.

Ambil masa setahun juga sebelum saya dapat menerimanya. Itu pun disebabkan kelembutan dan sifat sopan santun arwah, ujar Faridah ketika ditemui di rumahnya di Kampung Baru, Kuala Lumpur.

Beliau menyifatkan Jalil seorang yang pendiam dan tidak suka diganggu semasa bekerja sepanjang perkahwinan mereka sejak tahun 1987.

Kadang-kadang seharian dia menghadap komputer sampai tak mandi. Malah jika bilik bersepah dengan buku kerana dia membuat rujukan, arwah melarang saya mengemasnya.

Dia juga suka pulang lewat malam dan hanya akan balik selepas mendapat berita yang dikehendaki, ujarnya.

Wanita bermuka gajah

Bicara Faridah lagi, Jalil mempunyai tabiat yang pelik iaitu gemar tidur di rumah tinggal yang dikatakan berhantu.

Dia ingin rasai sendiri pengalaman terserempak dengan hantu.

Malah jika ada individu mendakwa pernah berjumpa dengan hantu, arwah lantas pergi ke tempat yang dimaksudkan itu.

Bila balik ke rumah, arwah akan berceritalah pada saya yang dia jumpa hantu panjang, pocong, puntianak dan sebagainya.

Itu yang kadang-kadang membuatkan saya sukar tidur malam, ujarnya yang pernah mengalami gangguan tidur semasa mengandungkan anak pertama.

Kata Faridah, ketika itu, beliau terasa seperti ada makhluk yang menindihnya semasa tidur.

Selepas saya membaca ayat-ayat suci al-Quran, ia terus hilang, kata beliau.


user posted image

BUKTI Jalil pernah menuntut ilmu di Indonesia.


Bercerita mengenai arwah suaminya, Faridah memberitahu, Jalil pernah mendapat gambar seorang wanita yang mukanya mirip rupa gajah. Gambar wanita itu pula belum pernah disiarkan oleh akhbar lain semasa beliau bekerja di Variasari.

Saya tidak ingat wanita itu dari negeri mana tetapi arwah ada berjanji akan mengahwininya jika dia dibenarkan menyiarkan gambar tersebut.

Namun dia tidak jadi berkahwin kerana wanita itu meninggal dunia beberapa hari selepas itu.

Banyak lagi aktiviti pelik arwah termasuk pergi berjumpa bomoh tarik duit dan sering ke Indonesia untuk menuntut ilmu dan mencari ilham.

Kadang-kadang seminggu sekali dia akan ke sana. Dia juga memperoleh ijazah dalam bidang mistik di negara itu, katanya.

Namun, adakah Jalil ialah Tamar Jalis yang sebenar tidak dapat Faridah menjawabnya.

Ini kerana saya berkahwin dengannya selepas siri Bercakap Dengan Jin berakhir dan arwah sendiri tidak pernah mengakui dirinya Tamar Jalis kerana dia sememangnya seorang yang kuat berahsia, ujarnya


user posted image



- Kosmo -



User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Bump TopicReply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.0961sec    1.34    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 25th April 2014 - 08:04 AM