Welcome Guest ( Log In | Register )

Forum Announcement

New user registrations disabled until further notice.

Bump TopicReply to this topicRSS feed Start new topic Start Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> my atos's windscreen cracked, to repair/ change a new one?

spiderwick
post May 31 2009, 01:07 PM, updated 9y ago

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 178

Joined: Mar 2008
Hey guys,

One day i was travelling on the JB-KL highway and heard a loud sound of stone flew and hit my car. I didn't notice there was a crack till my friend sat in my car and asked me about it later cry.gif

my questions is it is possible to

i) fix/ repair the damage? it is a long crack. I just recently tinted my car so don't wish to waste money on it. 2nd i did not buy insurance for my windscreen. But as i'll be travelling quite excessively in highway, scared that if 2nd time kena again, what will happen to my screen if i didn't change a new one hmm.gif

ii) if change to a new screen, how much would it cost? My dad just asked me to ignore it as he said atos got 2 layers, no worry rclxub.gif


Appreciate for your kind advice! notworthy.gif
gkl83
post May 31 2009, 01:12 PM

Look at all my stars!!
*******
Group: Senior Member
Posts: 8,198

Joined: Nov 2004
u can check with some shop mirror..
most of them able to do repair the crack without to change whole windshield



This post has been edited by gkl83: May 31 2009, 01:14 PM
omnimech
post May 31 2009, 01:21 PM

Blue Devil Staring At YOU
******
Group: Senior Member
Posts: 1,297

Joined: Nov 2006
From: PEE JAY


Theres this place in ss2 that fixes cracked wind screen
U can go try there. =D

Just look around, go to the car workshops and ask them to direct u to the shop.
spiderwick
post May 31 2009, 01:58 PM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 178

Joined: Mar 2008
Hey guys, thanks for the advice.
Sorry i should make myself clear. I'm from JB actually.

Any recommended shops in JB or Ayer Keroh? as i often go to Ayer Keroh for work too. thanks! tongue.gif
ah liew
post May 31 2009, 09:03 PM

エンジンオイル
*****
Group: Senior Member
Posts: 828

Joined: Oct 2008
From: ☆柔弗洲 to 沙巴★ Status: Dori Dori



come to Kulai at 19 mile. the shop is called Dr. Glass.

spiderwick
post Jun 6 2009, 05:43 PM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 178

Joined: Mar 2008
Liew, thanks for ur advice smile.gif but kulai bit far for me lol
my dad got it done somewhere in JB..costs rm400++, coz changed duno what rubber and wipers.

this mth pocket burnt again...
Revamperz
post Jun 6 2009, 10:07 PM

im freaking IN! ™
*******
Group: Senior Member
Posts: 4,915

Joined: Jan 2003


QUOTE(spiderwick @ Jun 6 2009, 05:43 PM)
Liew, thanks for ur advice smile.gif but kulai bit far for me lol
my dad got it done somewhere in JB..costs rm400++, coz changed duno what rubber and wipers.

this mth pocket burnt again...
*
my sis atoz also suffered same as urs! crack windshield on highway coz of flying stone . But the repair only cost me rm80. The mech sez one crack location cost rm40 to fix, and here was 2 crack locations so..

btw, the crack is STILL visible ( not noticeable unless super closeup ) but without repairing its will "grow" longer. and bcoz i already satisfied with it, so no need to change windshield which is surely cost a .. well not a bomb, but much more then rm80 laugh.gif
spiderwick
post Jun 6 2009, 11:22 PM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 178

Joined: Mar 2008
mine coz it's a long crack..n due to i've been travelling excessively before i managed to repair it..it's a gone case doh.gif
thus have to change whole screen lo..bo pien though it's hurting me sad.gif
ah liew
post Jun 7 2009, 12:15 PM

エンジンオイル
*****
Group: Senior Member
Posts: 828

Joined: Oct 2008
From: ☆柔弗洲 to 沙巴★ Status: Dori Dori



which area is more convenient for u?
Pelangi? Tmn Century? Sentosa? Tebrau?
mivecwira
post Jun 8 2009, 05:08 PM

New Member
*
Group: Newbie
Posts: 3

Joined: Mar 2009


Crap even me also kena... cry.gif Hope dont cost bomb...

Anyone know the best shop to repair these crack at cheras? icon_question.gif

Thx..
spiderwick
post Jun 8 2009, 06:10 PM

Getting Started
**
Group: Junior Member
Posts: 178

Joined: Mar 2008
QUOTE(ah liew @ Jun 7 2009, 12:15 PM)
which area is more convenient for u?
Pelangi? Tmn Century? Sentosa? Tebrau?
*
hi liew, all those places are convenient but i've repaired it lol..thanks!


Added on June 8, 2009, 6:28 pm
QUOTE(mivecwira @ Jun 8 2009, 05:08 PM)
Crap even me also kena... cry.gif Hope dont cost bomb...

Anyone know the best shop to repair these crack at cheras? icon_question.gif

Thx..
*
better quickly repair it lol..or else crack bigger, then have to change whole screen.

This post has been edited by spiderwick: Jun 8 2009, 06:28 PM

Bump TopicReply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Switch to:
| Lo-Fi Version
0.0764sec    5.85    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 23rd May 2018 - 10:49 PM