Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages  1 2 3 > » Bottom

Outline · [ Standard ] · Linear+

> USA UNIVERSITY :Tanah Melayu "real promising land", bangsa Melayu adalah "The Lost Tribe"?? News

views
     
SUShack3line
post Jun 14 2010, 03:09 AM, updated 14y ago

New Member
*
Junior Member
29 posts

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


1) pada mulanya aku memang tak percaya langsung kawan aku cakap USA ada perancangan nak serang Malaysia kalau tak ikut cakap diaorang masa jumpa di perhimpunan terbesar di Masjid Sri Petaling.. kononnya dia kawan rapat dengan SB.. tapi aku amat terkejut besar lepas aku car betul ke apa dia cakap ni banyak yang betul.. lagi2 aku jumpa research dari sebuah universiti di USA.. dari University of Utah.. berpeluh aku baca buku ni, patut la dulu ada dalam parlimen Malaysia ada cadangan nak kumpul DNA seluruh rakyat Malaysia (agenda tersembunyi yahudi ZIONIS dan FREEMASON nak tengok kebenaran betul ke tanah air ini adalah "the promising land" dan keturunan yang dikatakan akan lahirnya Imam Mahdi a.k.a. messiah mengikut ramalan2 purba mereka ni... jadi dengan ini aku rasa memang ada kaitan yang rapat kenapa dulu senang2 je penjajah British dan penjajah Belanda tukar kawasan wilayah jajahan mereka.. kalau ikutkan "timeline" FREEMASON, perancangan mereka telah bermula sejak 1765 lagi!

“The Malay Peninsula as the Setting for the Book of Mormon,” Ralph A. Olsen wrote in 1995. University of Utah library, Utah State University library, Montana State University library or order one from this site

user posted image <-- the professor who said Tanah Melayu as "the promising land"

QUOTE(USA professor )
RALPH A. OLSEN, Ph.D., is a retired chemistry professor from Montana State University, with research interests in plants, soils, and microbes. He and his wife Vanona currently live in Bozeman, MT. They have 8 children, 20 grandchildren, and 7 great grandchildren. Their family is spread between Salt Lake City, UT; Park City, UT; Vernal, UT; Logan, UT; Seaquim, Washington; Mesa, Arizona; Twin Falls, ID; and Bozeman, MT.


user posted image

2) Dia kata "Jews were to be established in ALL THEIR LANDS OF PROMISE (2Ne 9:2). But the principal setting for most Book of Mormon events was on the Malay Peninsula.".. patutlah di Singapura punya banyak jentera perang dari USA dan Israel, diaorang siap hantar Jeneral Perang Israel lagi untuk buat sistem pertahanan Singapura yang berkelas 10 terbaik di dunia ni. sweat.gif

rujukan dia di sini : http://www.mormonlocations.com
rujukan lengkap kajian professor dari USA ni tentang Tanah Melayu adalah tanah yang dijanjikan : http://www.scribd.com/doc/30460944/A-More-...Land-of-Promise

3) Dia siap bagi laporan mengenai matching DNA lagi ... berpeluh aku baca research/kajian dia ni, dulu pengasas Al-Arqam kata dia ada dapat kasyaf (kat sini ada ramai peminat anime Naruto, jadi nak cerita kasyaf tu kira macam pandangan keturunan Uchiha) yang kata imam Mahdi akan lahir dari wilayah sekitar Nusantara. Sekarang dah ada kajian DNA dari USA yang seperti mengiyakan kenyataan dia.

.....
4)
BANGSA YANG HILANG (The Lost Tribe)


Apakah kepentingan mencari bangsa yang hilang bagi Yahudi?Bagi Yahudi Ortodoks tiada apa kepentingan yang amat perlu pun.Jika ada,hanyalah untuk menjejak sejarah mereka sahaja.Tetapi bagi Yahudi Zionis,teramat perlu.KERANA MEREKA AMAT PERCAYA DENGAN RAMALAN DI DALAM KITAB-KITAB AGAMA LANGIT.Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno,terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu:

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin

5) Di dalam 12 puak yang hilang ini,hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi.Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim.Mengikut satu kitab Yahudi, satu 'lost tribe' Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin.Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula,ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur. Antaranya, Afghanistan , Pakistan Utara (Patan/Pashtun), sedikit India, sedikit Myanmar, sedikit China, sedikit Jepun, sedikit Filipina, sedikit Western Samoa, sedikit Tonga, sedikit Ecuador , sedikit Madagascar dan sedikit Hawaii.

6) Namun begitu kesemua mereka tahu tentang asal-usul mereka (bercanggahan dengan prinsip 'lost tribe'). Termasuk di Afghanistan dan Pakistan Utara juga (namun yang beragama Islam cuma di Afghanistan dan Pakistan Utara - sebab itu mereka diserang oleh Yahudi Amerika dan Russia).Dalam pada itu, seorang professor di Amerika bernama Ralph Olssen telah membuat hipotesis baru. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Kemudian Prof Ralph Olssen mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu. Untuk menguatkan lagi cerita, tidak ada seorang Melayu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan mereka yang berasal dari isteri ketiga Nabi Ibrahim bernama Keturah (yang keturunan atasnya dikenali sebagai Mala).MALA ADALAH THE LOST TRIBE YANG SEBENAR,LEBIH TERSEMBUNYI DARI THE TRIBE OF DAN.Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa 'lost tribe' dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Imam Mahdi.

7) Mengikut manuskrip kuno yang diseleweng menjadi Book of Mormon itu lagi,sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Keturath , iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh , iaitu anak kepada Nabi Yusuf a.s. . Nabi Yusuf ada 2 orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim). Mengikut DNA yang dilakukan kepada 86 lelaki Melayu oleh seorang professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% variant Mediterranean dalam darah DNA Melayu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Euro-Semitik termasuk dari keturunan atas Bani Israel!

8) Hipotesis ini terdapat separuh kebenaran di dalam kesamaran.Orang Melayu bukanlah 100% berasal dari keturunan Manasseh (Yahudi Kuno) tetapi teori Ralph Olssen mengenai pengembaraan bangsa yang hilang 'the lost tribe' ke Bumi Mala adalah sesuatu yang menarik dan amat bertepatan dengan apa yang dibincangkan sebelum ini.Kenapa Ralph Olssen menyebut Tanah Melayu ini 'Bumi Mala'?Apakah yang diceritakan di dalam manukrip kuno tentang satu bangsa misteri yang berjalan dan berlayar ke hujung dunia?

9) Keturah, Ibu Melayu

Dalam Kitab Perjanjian Lama ada dibabadkan perihal Keturah yakni wanita yang dinikahi oleh Ibrahim selepas kematian Sarah. Menerusi perkahwinan tersebut, Keturah melahirkan enam orang putera iaitu Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak dan Shuah.

Menurut riwayat Ibnu Athir dalam kitabnya, Al-Kamil fil Tarikh, umat Nusantara termasuk Melayu bersalasilah secara terus dengan Ibrahim melalui zuriatnya dengan Keturah ini.

10) Mengikut catatan Ibnu Yusof dalam kitab Permata Yang Hilang, ada kemungkinan juga bahawa nama Melayu itu berasal dari perkataan Malai-Ur sempena nama kerajaan Chaldea tempat asal Ibrahim. Ada juga pendapat menyatakan bahawa Melayu berasal dari perkataan Malai dan Yunan.

Orang Melayu dikenali sebagai Orang Malai oleh beberapa bangsa lain tapi orang Arab cenderung memanggil orang Melayu sebagai Bani Jawi. Orang Malai (orang bukit atau gunung) ini mungkin telah mendiami Kemboja sebelum kedatangan Ibrahim ke situ, dan hampir pasti Keturah adalah orang Malai.

11) Menurut satu versi dari sebuah manuskrip kuno, Keturah adalah isteri ketiga Nabi Ibrahim a.s.Setelah kewafatan Sarah, Nabi Ishak a.s. telah merayu Nabi Ibrahim a.s. untuk berkahwin dengan ibu angkat beliau dari kerajaan Champa Kuno (bukan Champa Baru di era Angkor). Akhirnya Nabi Ibrahim a.s. bersetuju dan berkahwin dengan Keturah dan telah dikurniakan ALLAH 6 orang anak. Nama anak-anak Keturah adalah Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak dan Shuah .

12) Anak-anak mereka inilah menjadi pengasas kepada bangsa Melayu.Melayu diambil dari perkataan 'Mala' (nama bangsa asas Keturah).Lihat, nama ini sama dengan nama yang tertulis dalam manuskrip yang dikaji oleh Ralph Olssen.

13) Sekiranya kita lihat orang-orang asli seperti Mahmeri dan Jakun, bahasa mereka adalah diambil dari bahasa Mala. Semua bangsa seperti Mahmeri, Jakun, Iban, Kadazan, Melanau, Bajau, dan seumpamanya adalah merupakan bangsa asal Mala.DNA bagi bangsa ini adalah 01m-19a.Ini menerangkan Keturah mungkin berasal dari satu kerajaan purba yang sedia ada di Timur ketika zaman Nabi Ibrahim a.s.(ada versi yang mengaitkan 'Mala' dengan 'Mon' tetapi ini bukan kaum Mon pada hari ini kerana pertama kaum Mon pada hari ini bukanlah Melayu pada ertikata sebenarnya dan yang kedua jika terdapat 'benang-benang merah' sekalipun antara Mon dan Melayu ia adalah proses asimilasi Mala/Melayu yang kompleks dengan etnik-etnik Indochina, perlu diingat Melayu juga boleh kehilangan identiti mereka akibat penjajahan, perang atau pemaksaan budaya seperti yang berlaku pada orang Melayu di Cape Town, Filipina, Thailand dan sebagainya jadi orang Mon pada hari ini bukanlah Melayu pada ertikata sebenarnya kerana akibat percampuran etnik yang kompleks walaupun cendekiawan mereka masih mencari-cari kerajaan purba mereka yang dinamakan 'Suvarnabhumi'-menunjukkan mereka mungkin masih mahu menjejak moyang Mala mereka)

14) Kajian projek genome oleh Rabbai Jacobovici telah dilakukan untuk mengesahkan hipothesis Dr.Ralp Olsen berkenaan Israel DNA variant dalam Bangsa Mala (rujuk website beliau,link: www.mormonslocation.com).Projek genome itu dijangka lengkap dalam masa 5 hingga 10 tahun akan datang khusus utk lost tribe disebelah South East Asia region.

DNA vs THE LOST TRIBE (the book of Mormon)


15) perancangan negara MALAYSIA sudah ada kertas kerjanya beratus tahun sebelum diisyhtiharkan "merdeka", dan yang amat jelas ialah kertas kerja penubuhan negara MALAYSIA serta kritikannya di HARVARD UNIVERSITY pada tahun 1937 oleh Rupert Emerson yang merupakan PENASIHAT LUAR USA pada ketika itu serta professor of political science and international relations in Harvard University.

16) ucapan terakhir Onn Jaafar sebagai Dato Onn Jaafar sebagai Yang DiPertua UMNO pada 26 Ogos 1951:

“Oleh kerana saya mempunyai beberapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini; langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri.

…saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat2 yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang. (adakah Dato Onn Jaafar sudah berjaya masuk ke dalam salah satu loji FREEMASON di Tanah Melayu ketika itu?) Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini.

Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan2 dan tanggungan saya itu…“


user posted image
user posted image

This post has been edited by hack3line: Jun 14 2010, 03:10 AM
sharpeye
post Jun 14 2010, 03:10 AM

New Member
*
Junior Member
24 posts

Joined: Jul 2008
bosanla dgn teori konspirasi ko.
puppeto4
post Jun 14 2010, 03:13 AM

New Member
*
Junior Member
19 posts

Joined: Feb 2008


Lolol, I remember reading this shit in some meleis forum. The meleis are doing this to boast about the vroooom vroooom only. Boring
aurora97
post Jun 14 2010, 03:13 AM

I Didn't get the Memo
*******
Senior Member
3,566 posts

Joined: Aug 2007



i finished reading in 0.0000 sec
papamia
post Jun 14 2010, 03:13 AM

New Member
*
Junior Member
21 posts

Joined: Jan 2009
From: A troubled soul
cool story bro
I'm hungry and Ima go out and get something to eat.
puppeto4
post Jun 14 2010, 03:18 AM

New Member
*
Junior Member
19 posts

Joined: Feb 2008


QUOTE
Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa 'lost tribe' dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Imam Mahdi.
Rempit will do their job there with their kapcai whistling.gif
SUShack3line
post Jun 14 2010, 03:20 AM

New Member
*
Junior Member
29 posts

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


user posted image

user posted image
iceman31
post Jun 14 2010, 03:23 AM

Mewtwotwotwotwo
*******
Senior Member
2,631 posts

Joined: Dec 2005
From: Keramat



dis wall of text is harder than my bio book .

good job bolding on some part . but u bold 1 whole paragraph rclxub.gif
SUShack3line
post Jun 14 2010, 03:27 AM

New Member
*
Junior Member
29 posts

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


why do the USA people very crazy with MORMON??
user posted image
SUShack3line
post Jun 14 2010, 03:35 AM

New Member
*
Junior Member
29 posts

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


they said Tapir is Horse??
user posted image

Horses are mentioned eleven times in the Book of Mormon in the context of its New World setting. There is no evidence that horses existed on the American continent during the 2500-3000 year history of the Book of Mormon (2500 B.C. - 400 A.D.) The only evidence of horses on the American continent dates to pre-historic times,(between 12,500 and 10,000 B.C.). It is widely accepted that horses were extinct in the Western Hemisphere over 10,000 years ago and did not reappear there until the Spaniards brought them from Europe. Horses were re-introduced to the Americas (Caribbean) by Christopher Columbus in 1493 and to the American continent by Cortés in 1519.

It is believed that Asian and American tapirs diverged around 20 to 30 million years ago, and that tapirs migrated from North America to South America around 3 million years ago, as part of the Great American Interchange. For much of their history, tapirs were spread across the northern hemisphere, where they became extinct as recently as 10,000 years ago.

HUH?? tapir actually come from America??? shocking.gif
toccatina
post Jun 14 2010, 03:38 AM

Getting Started
**
Junior Member
226 posts

Joined: Apr 2008


more like the book of moron.
aqione
post Jun 14 2010, 03:38 AM

New Member
*
Junior Member
17 posts

Joined: Jul 2008


not mormon..but book of moron
SUShack3line
post Jun 14 2010, 03:43 AM

New Member
*
Junior Member
29 posts

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


QUOTE(toccatina @ Jun 14 2010, 03:38 AM)
more like the book of moron.
*
maybe? American craziness of Mormon!
user posted image

Tapir is a horse?? laugh.gif
user posted image

maybe the Tapir is Mormon?? hmm.gif
user posted image
SUSHappyPic
post Jun 14 2010, 03:44 AM

Getting Started
**
Junior Member
72 posts

Joined: Jul 2008
cb. your boring tered again
SUShack3line
post Jun 14 2010, 03:52 AM

New Member
*
Junior Member
29 posts

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


user posted image
user posted image
aqione
post Jun 14 2010, 04:05 AM

New Member
*
Junior Member
17 posts

Joined: Jul 2008


ada udang sebalik mee
Conroe
post Jun 14 2010, 04:05 AM

Getting Started
**
Junior Member
253 posts

Joined: Jul 2006
From: dIHaDaPaN KoMpUtEr



some ppl write the book and add on science to make it famous = moar money!

u guys are just spreading something to vroooom vrooommm..korang mmg xde keje...
SUShack3line
post Jun 14 2010, 04:42 AM

New Member
*
Junior Member
29 posts

Joined: Jul 2009
From: MALAYSIA maksudnya Tanah Melayu dalam bahasa latin


QUOTE(aqione @ Jun 14 2010, 04:05 AM)
ada udang sebalik mee
*
"Jews were to be established in ALL THEIR LANDS OF PROMISE" : from the Mormon project website http://www.mormonlocations.com/

dia ni ada PhD dalam ilmu kimia dari universiti di USA!

user posted image

William Guy Carr wrote, claimed the following was excerpted from a letter to Giusseppe Mazzini from Albert Pike, dated August 15, 1871

"The First World War must be brought about in order to permit the Illuminati to overthrow the power of the Czars in Russia and of making that country a fortress of atheistic Communism. The divergences caused by the "agentur" (agents) of the Illuminati between the British and Germanic Empires will be used to foment this war. At the end of the war, Communism will be built and used in order to destroy the other governments and in order to weaken the religions."

"The Second World War must be fomented by taking advantage of the differences between the Fascists and the political Zionists. This war must be brought about so that Nazism is destroyed and that the political Zionism be strong enough to institute a sovereign state of Israel in Palestine. During the Second World War, International Communism must become strong enough in order to balance Christendom, which would be then restrained and held in check until the time when we would need it for the final social cataclysm."

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time."

THE THIRD WORLD IS IT will happen from MALAYSIA??
............

One of Carr's most lasting contributions to modern-day conspiracy theory was his discussion of an alleged plan for Three World Wars (often referred as the 3WW), which he believed was developed by Confederate general and Masonic scholar Albert Pike.

In Pawns in the Game, Carr claims that the First World War was fought so as to enable the Illuminati to overthrow the powers of the Tsars in Russia and turn that country into the stronghold of Atheistic-Communism. The differences stirred up by the agents of the Illuminati between the British and German Empires were used to foment this war. After the war ended, Communism was built up and used to destroy other governments and weaken religions. After this, World War Two, was fomented by using the differences between Fascists and Political Zionists. This war was fought so that Naziism would be destroyed and the power of Political Zionism increased, so that the sovereign state of Israel could be established in Palestine. During World War Two International Communism was built up until it equalled in strength that of united Christendom. At this point it was contained and kept in check until required for the final social cataclysm.

Moving into the future, Carr claimed that World War Three will be fomented by the agents of the Illuminati (also involved, according to him, with the United Nations) as they stir up between the Political Zionists and the leaders of the Moslem world. The war will be directed in such a manner that Islam (the Arab World including Mohammedanism) and Political Zionism (including the State of Israel) will destroy themselves, while at the same time the remaining nations, once more divided against each other will be forced to fight among themselves until they are in a state of complete exhaustion physically, mentally, spiritually and economically.

Carr states that he learned of this conspiracy from a letter, allegedly written by Pike and addressed to Italian revolutionary leader Giuseppe Mazzini. He states that he learned about this alleged letter from the anti-Mason, Cardinal Caro y Rodriguez of Santiago, Chile, author of The Mystery of Freemasonry Unveiled (Hawthorne, CA, Christian Book Club of America, 1971). However, Carr's later book, Satan, Prince of This World (written in 1959), includes the following footnote: "The Keeper of manuscripts recently informed the author that this letter is NOT catalogued in the British Museum Library. It seems strange that a man of Cardinal Rodriguez's knowledge should have said that it WAS in 1925."[20] More recently, the British Museum confirmed in writing to researcher Michael Haupt that such a document has never been in their possession. Pierre-André Taguieff states that Carr gave an ultimate and synthetic account of this "legend" that links together the Illuminati, Mazzini and Pike in a satanic plot for world domination.

.. Kerajaan telah memilih Perang Besar
sumber rasmi dari kerajaan Malaysia : http://www.pmo.gov.my/ucapan/?m=p&p=mahathir&id=1692

1WORLD GOVERNMENT as predicted!
user posted image
user posted image

Pulau Batu Putih yang amat kecil tu simpan rahsia FREEMASON dan rancangan mereka! sekarang siapa pun tak boleh usik kecuali kepimpinan tertinggi negara kerana ICJ kata Pulau Batu Putih tu dikongsi bersama separuh2.. orang biasa nak dekat tak boleh langsung tentera punya ramai jaga border/sempadan tu.. memang pandai! rclxms.gif
user posted image
ksp_tech
post Jun 14 2010, 05:08 AM

New Member
*
Junior Member
49 posts

Joined: Jan 2010
100% crap biggrin.gif
SUSabubaba
post Jun 14 2010, 05:09 AM

New Member
*
Newbie
0 posts

Joined: Jun 2009
From: Tanah MELAYU.

hackline,

jadi kesimpulannya puak2 asli yg berada di nusantara nie mereka semua adalah bangsa Melayu atau dlm ertilain rumpun melayu?



7 Pages  1 2 3 > » 
Bump Topic Add ReplyOptions New Topic
 

Change to:
| Lo-Fi Version
0.0202sec    0.25    5 queries    GZIP Disabled
Time is now: 29th March 2024 - 03:02 AM